Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Jakie uzależnienia eventowe w scenerii są przydatne/potrzebne?
Winger:
--- Cytat: Ra w 11 Marca 2012, 22:38:49 ---Robiłem kiedyś testy jazdy AI (w zasadzie zatrzymywania) na takiej scenerii, gdzie były dwie tarcze (pewnie jeszcze gdzieś jest jako załącznik). Jedno AI widzi sygnalizator, a drugie kolizję z tym pierwszym. Pierwsze reagowało na Ms2 i jechało, a drugie zanim się zebrało, to tarcza była już wygaszona. Także to jest przetestowane i działa.
--- Koniec cytatu ---
Pytanie, jak to zadziała po ostatniej poprawce na prowadzenie przez AI pojazdów z większą prędkością. Poprzednio przy prędkości 120 km/h AI wyszukało ewentualnej kolizji na 7,2 km do przodu - obecnie będzie to tylko ok. 1,5 km. Czyli obecnie pojazd jadący z tyłu będzie się trzymał 'bliżej' jeśli dobrze rozumuję. Nie powinno być problemów, ale może warto przetestować, kojarzysz gdzie ta sceneria jest wystawiona?
Ra:
Moim zdaniem będzie to działać tak samo. Pojazd zatrzymuje się ok. 50m przed kolizją. Natomiast poprawiona odległość dotyczyła wysyłania SetProximityVelocity, czyli ostrzegania o potencjalnej kolizji. Ogólnie cały ten mechanizm jest do przerobienia (aby AI widziało sygnalizatory bezpośrednio, bez przesyłania komend i musi być tabelka rozróżniająca poszczególne ograniczenia), ale to jest zajęcie na dłużej i nie jest pilne.
Sceneria testowa Tm jest tu w załączniku:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19161.msg220692.html#msg220692
AtapiCl:
Potwierdzam - sprawdziłem sobie przy okazji testowania jazd AI po SBL. Swoją drogą SBL w symku ma dwie wady - AI ma problem z sensownym zatrzymaniem się i minięciem semafora z S1 (bo jak już minie, to jedzie 20 km/h ładnie) oraz samo w sobie sterowanie wskazaniami semaforów. O ile pociągi nie zatrzymują się gdzieś na odstępie i jest ich niewiele, to jest ok. Ale jeśli już jakieś AI wjedzie na zajęty wcześniej odstęp - zjazd pierwszego składu powoduje wyświetlenie sygnału zezwalającego na semaforze osłaniającym odstęp, co przy znajdującym się tam drugim składzie jest "be".
youBy:
Do tego wypadałoby użyć odcinków izolowanych — właściwie to powinien być teraz standard.
Ra:
Na bazie eventu AddValues oraz komórki pamięci można zrobić "licznik osi". Komórka pamięci powinna być początkowo ustawiona na 0. Jedna komórka może obsługiwać dwa tory albo dwa kolejne odcinki. Wykonanie eventu licznika osi powinno powodować zwiększenie bądź zmniejszenie licznika, zależnie od kierunku jazdy. Można również korzystać z Multiple i jednocześnie zmniejszać w jednej, a zwiększać w drugiej komórce.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej