Obecnie jest tak, że jak w torze jest przechyłka, to jedna szyna jest podnoszona do góry, a druga opuszczana w dół. W efekcie oś obrotu jest na środku toru, a powinna znajdować się na środku wewnętrznej szyny łuku (przyjmuje się rozstaw 1.5m dla toru normalnego).
Przeniesienie osi obrotu ze środka na szynę wydawać by się mogło sprawą prostą, ale tak nie jest. Składa się na to trajektoria ruchu pojazdu oraz wysokość podsypki. Przy podnoszeniu jedynie zewnętrznej szyny (przy tworzeniu modelu 3D toru), należy również podnieść płaszczyznę trajektorii ruchu, inaczej pojazd zagłębi się w szynach. Z kolei jeśli już podniesiemy trajektorię, to należy odpowiednio zwiększyć wysokość podsypki, inaczej będzie ona wisieć ponad poziomem terenu.
Pytanie jest, w którym momencie danych należy podwyższyć trajektorię? Można to zrobić na etapie plików scenerii, wtedy symulacja będzie po takiej trajektorii, jaka została zdefiniowana, ale trzeba o tym pamiętać, jak również o zwiększeniu wysokości podsypki albo podwyższenia terenu. Można też to zrobić automatycznie po wczytaniu scenerii, ale wtedy mamy taką sytuację, że co innego modelujemy, a co innego jest używane w symulacji.
Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie podwójna rampa przechyłkowa na poszerzeniach toru (stosuje się to często np. przed peronami). W tym przypadku na początku rampy mamy kąt x°, który na jej końcu zamienia się w -x°. Jednak tym razem oś obrotu jest na środku pomiędzy szynami, a rampa ta styka się z łukami odwrotnymi, które mają oś obrotu na wewnętrznych szynach!