Autor Wątek:  Problem exe_291  (Przeczytany 20083 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Problem exe_291
« dnia: 26 Grudnia 2011, 12:57:16 »
Witam.
W nowym exe-291 występuje u mnie problem przy EP09. Otóż exe wczytuje mi starą kabinę oraz krzywo ustawione elementy. Nie animuje ruchów nastawnika ani nawrotnika. Szybkościomierz wskazuje tylko prędkość 90 km/h i nic więcej. Poza tym nie zapisuje parametrów fizycznych do pliku. screeny z kabin w załączeniu.
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Grudnia 2011, 13:02:29 »
Jak wziąłeś EP09-006 to normalne że jest stara kabina.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6310
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Grudnia 2011, 13:04:39 »
Zapis parametrów fizycznych został wyłączony. Co do kabiny, to podejrzewam, że jest niezgodna z MMD.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9227
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Grudnia 2011, 13:20:14 »
@P.J. chyba zapomniałeś o jednej istotnej rzeczy, otóż nowa kabinka jest tylko i wyłącznie do modeli 104e_2 i 104e_3. Jeśli wybrałeś do prowadzenia tak jak wyżej napisał @szogun EP09-006 to nie ma bata by tam była nowa kabinka, bo to model 104e_1.
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2011, 13:44:10 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Grudnia 2011, 13:36:48 »
Sprawdzałem przed chwilą wszystkie modele 104E łącznie ze starą kabina, na exe 291 i wszystkie wczytują się bez problemów. Musiałeś coś nieźle namieszać w symulatorze.
T.N

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9227
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Grudnia 2011, 13:59:33 »
I tak jeszcze dla przypomnienia wypowiedź @chemika35 co należy zrobić:
Aby nowa kabina działała w sposób poprawny należy:
  • usunąć przed wgraniem pliku kabin wszystkie pliki z rozszerzeniem .e3d
  • poprawić w pliku 104e_2.mmd pierwszą linijkę z 104e_3.t3d na 104e_2.t3d i linijkę pantfactors: -3.319 3.381 4.429 0.39 zastąpić: pantfactors: -3.319 3.381 4.429 0.096
Myślę, że temat został już wyczerpany i można go zamknąć. :)
Jest to moim zdaniem wypowiedź podsumowująca zauważone problemy z nową kabiną. Ową wypowiedź jak i cały wątek dotyczący problemów z nową kabinką można znaleźć w dziale Pomocy Doraźnej działu podrzędnego Tabor wątek o nazwie Problem ze zmianą kabiny EP09.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Grudnia 2011, 20:57:26 »
Mam dziewiątkę na właściwym pliku mmd. Wpis do scenerii:
node 800 0 ep09-016 dynamic pkp\ep09_v1 104e-016.dds 104e_3 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

Tym bardziej zauważcie że nowa kabina jest na jednym ze screenów, a wpisu nie zmieniałem, podmieniłem tylko plik exe.

Sprawdziłem jeszcze model 303e- jest wszystko ok w kabinie. Możliwe, że mam coś stuknięte w pliku mmd dziewiątki.
Ra@
Cytuj
Zapis parametrów fizycznych został wyłączony.

Można wiedzieć czemu? :( 
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2011, 21:20:14 wysłana przez P.J. »
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9227
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Grudnia 2011, 21:18:13 »
Przecież nie zapisze Tobie tych parametrów, bo @Ra wyraźnie napisał:
Zapis parametrów fizycznych został wyłączony.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Grudnia 2011, 21:19:48 »
Sprawdziłem jeszcze model 303e- jest wszystko ok w kabinie, ale przy nim mi też nie zapisuje parametrów fizycznych do pliku.
Zapis parametrów fizycznych został wyłączony.
Kolego. Ogarnij się!
E: Sawi był szybszy:/

Można wiedzieć czemu? :( 
Można ale tym gorzej, że o to pytasz bo źle o tobie świadczy to. W info o exe było:
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_291#17._Zablokowane_logowanie_ruchu_pojazd.C3.B3w
Cały punkt 17.

Moja rada na dziś: Nie korzystaj z exe 291. Będzie zdrowiej dla Ciebie i dla nas. Będzie PC to będziesz miał wszystko na tacy.
Solo oración!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9227
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Grudnia 2011, 21:27:30 »
@Paczkuś a moja rada bądź bardziej koleżeński i wyluzuj. Jasne najłatwiej tak nie korzystaj i się za przeproszeniem bujaj, bo nie umiesz. Nie tak nie będzie. @P.J. ile razy sprawdzałeś tą epoczkę na tym exe?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Grudnia 2011, 21:32:02 »
Cytuj
Można ale tym gorzej, że o to pytasz bo źle o tobie świadczy to. W info o exe było:
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_291#17._Zablokowane_logowanie_ruchu_pojazd.C3.B3w

Niestety kolego w paczce ,w pliku info ostatni punt był o pantografach, a o zapisie do pliku parametrów fizycznych nic nie było.

Cytuj
ile razy sprawdzałeś tą epoczkę?

Próbowałem ją uruchomić trzy razy - na nowym i wcześniejszych wersjach exe.
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Grudnia 2011, 21:33:26 »
Więc okej. Proszę z folderu ep09_v1 spakować w 7-zipie wszystkie pliki z wyjątkiem tga i dds. Proszę wrzucić na serwer i zarzucić linkiem. (u mnie takie archiwum waży 1,75 MB)


Cytuj
A próbowałeś wykasować pliki e3d? Spróbuj to zrobić i daj znać jak będzie.

Jest! Pomogło dzięki.
Sawi, Gratuluję ;)
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2011, 21:46:38 wysłana przez Paczkuś »
Solo oración!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9227
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Grudnia 2011, 21:36:11 »
Próbowałem ją uruchomić trzy razy - na nowym i wcześniejszych wersjach exe.
A próbowałeś wykasować pliki e3d? Spróbuj to zrobić i daj znać jak będzie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Grudnia 2011, 21:44:15 »
Cytuj
A próbowałeś wykasować pliki e3d? Spróbuj to zrobić i daj znać jak będzie.

Jest! Pomogło dzięki.
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9227
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Grudnia 2011, 22:19:32 »
Jest! Pomogło dzięki.
No to super, jak pomogłem to się cieszę :).
Sawi, Gratuluję ;)
Oj tam jestem skromny chłopak, po prostu staram się pomagać, a jak wyjdzie to się cieszę i tyle. Kto mnie zna choć troszkę ten to wie.
EDIT:
A tak naprawdę reasumując podziękowania należą się @chemik'owi35. On o tym pisałem już wcześniej w zacytowanej powyżej przeze mnie wiadomości :).
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2011, 00:15:35 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline chemik35

  • Wiadomości: 154
  • Stacja Płock Trzepowo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Grudnia 2011, 00:29:23 »
Nie chce nic mówić, ale @Sawi zacytował (słusznie zresztą) mój post, w którym pojawiło się już rozwiązanie. Jako pierwszy punkt stało wyraźnie, że przed wgraniem kabiny należy usunąć wszystkie pliki z rozszerzeniem .e3d. Gdyby kolega @P.J. zastosował się do nich od razu, można by skrócić ten wątek o połowę , kilka godzin oczekiwania i parę kilowatogodzin prądu zużytego na pisaniu odpowiedzi. "Trzeba szukać rezerw, a nie tak szastać społecznym dobrem..." jak mawiał dyrektor Koniuszko ze Spółdzielni Pracy im. Borów Tucholskich (serial Zmiennicy) :)
EDIT:
@Sawi wyprzedził moje podsumowanie :D

Offline Leszek

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Grudnia 2011, 16:48:53 »
Zauważyłem inny problem z owym exe - pięknie ładuje węgiel, ale wagony nie chcą wyjechać z ładowni (uderzają w słynny niewidzialny mur). :)
Pozdrawiam, Leszek

Offline amokk6

  • Wiadomości: 61
  • Maszynista
    • Zobacz profil
    • kanł na YT
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Grudnia 2011, 17:50:53 »
Cześć wy też macie problem z SHP nie wyświetla się wogóle.
BZ  Kraków Prokocim

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Grudnia 2011, 18:03:17 »
Zauważyłem inny problem z owym exe - pięknie ładuje węgiel, ale wagony nie chcą wyjechać z ładowni (uderzają w słynny niewidzialny mur). :)

Również ten problem występuje u mnie na tym exe. Wygląda to tak jakby ostatni wagon został nagle zahamowany i nie można jechać dalej.
T.N

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Grudnia 2011, 18:04:13 »
Też mam problem z SHP, po minięciu rezonatora nie zapala się lampka od SHP.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #20 dnia: 29 Grudnia 2011, 18:23:42 »
Też mam problem z SHP, po minięciu rezonatora nie zapala się lampka od SHP.

Potwierdzam.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6310
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #21 dnia: 29 Grudnia 2011, 18:51:05 »
Problem z SHP jest znany, zostało to już naprawione w wersji 294.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Grudnia 2011, 19:44:47 »
Ten wagon zwyczajnie się wykoleja. Nie wiem tylko czy to exe czy po prostu w torach coś jest nie teges.

EDIT: Tam pewnie będzie podwójny tor tak jak na l546.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2011, 19:54:39 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Leszek

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Grudnia 2011, 19:58:34 »
W każdym razie na innych exe zjawisko nie występuje.
Pozdrawiam, Leszek

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6310
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Grudnia 2011, 20:14:26 »
No tak, trzeba by usunąć tor_halazal01 od linii 59738 w quarkmceplus2007.scm.

W każdym razie na innych exe zjawisko nie występuje.
Bo inne łączą tory przeglądając całą scenerię. Moja ostatnia wersja przegląda tylko najbliższą okolicę, dzięki czemu tory scenerii Wrocław łączą się 3 razy szybciej. Ale ze względu na inny algorytm wyszukiwania końców wychodzą nieujawnione dotąd błędy w starych sceneriach. Ja tam wolę, żeby się szybciej łączyły.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Grudnia 2011, 20:36:00 »
Podobna sprawa występuje na Całkowie w misji Orlenowskiej po zjeździe ze wzniesienia wjeżdżamy na drugie ograniczenie do 30 km/h, a następnie przy znaku ograniczenia prędkości do trzydziestki składem szarpie, dochodzi nawet do obrócenia lokomotywy o 180 stopni w poziomie, a to przy szarpaniu dochodzi do wykolejenia. Przy jeździe 0,5-1 km/h sytuacja podobna.
Na wcześniejszych EXE nie było problemu.
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2011, 11:40:52 wysłana przez Quark-t »

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #26 dnia: 29 Grudnia 2011, 21:55:08 »
Witam. Nie wiem czy mogę się podpiąć pod niniejszy temat, ale mój problem dotyczy także najnowszego exe. Chodzi o to, że mimo włączonego zapisywania parametrów fizycznych pojazdów, parametry te nie zapisują się, co za tym idzie nie można opisać taśmy z haslerka. Problem dotyczy każdej scenerii, każdego pojazdu i każdego exe. Nie wiem czy będzie potrzebny, ale zamieszczam log i screen ze startera.

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Grudnia 2011, 21:59:45 »
Przeczytaj kilka pierwszych postów tego wątku.
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #28 dnia: 29 Grudnia 2011, 22:01:14 »
Przeczytaj kilka pierwszych postów tego wątku.
Przepraszam faktycznie nie przeczytałem od początku dokładnie, myślałem że sprawa dotyczy kabin. Chciałem tylko spytać jeszcze, czy owe wyłączenie zapisu dotyczy tylko exe_291, czy pozostałych, starszych wersji też? Bo u mnie parametry nie zapisują się na wszystkich exekach: 291,231,212,162...
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2011, 22:10:12 wysłana przez Tomaszek_Lodz »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9227
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Problem exe_291
« Odpowiedź #29 dnia: 29 Grudnia 2011, 22:17:07 »
@Tomaszek na logikę, jak chłopaki umieszczali taśmy z jazd, to ten ten zapis musiał wcześniej działać.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".