Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
EU07 - kilka wniosków dotyczących sterowania lokomotywą
ET22_RULZ:
--- Cytat: hunter w 26 Grudnia 2011, 11:37:39 ---Jeszcze male pytanko - kiedy zapala sie lampka od ogrzewania? Po podniesieniu hebla, gdy jest napiecie w sieci, po podniesieniu hebla, gdy nie ma napiecia w sieci (lub jest), po podniesieniu hebla przy podlaczonym sprzegu ogrzewania, czy tez po samym podlaczeniu sprzegu ogrzewania?
--- Koniec cytatu ---
Zalaczenie ogrzewania powinno byc uzaleznione od hebla ogrzewania i od wylacznika szybkiego. Napiecie na lampke jest podawane przez styk pomocniczy stycznikow ogrzewania pociagu.
EU07-457:
Marcin, takich "pierdółek" jest znacznie więcej. Spróbuj chociażby na prawdziwej lokomotywie załączyć przetwornicę, wyłączyć ją i dosłownie po bardzo krótkiej chwili od wyłączenia załączyć ją ponownie. Popełnianie przewodu głównego od zera bez przytrzymania przycisku odluźniacza też jest w rzeczywistości niemożliwe. Do tego jeśli nie będziesz miał załączonych piasecznic nie będzie podtrzymania ciśnienia w przewodzie głównym. A propos sprężarek i przetwornic - jeśli podczas pracy sprężarki wyłączysz przetwornicę sprężarka będzie jeszcze chwilę (2-3 sekundy) pracować. Zmieniając kabinę (bez opuszczania pantografów i wyłączania WS-a w kabinie, w której byliśmy) powinniśmy ustawić tylko kran w pozycję jazdy, nastawnik kierunkowy na odpowiedni kierunek i jazda...tutaj musimy uruchamiać się od nowa. W rzeczywistości problemy są jedynie na EU07-15xx, gdzie po przekroczeniu 10 km/h nie skasujesz CA bądź SHP - działa tylko w kabinie, w której jest załączony rozrząd...zatem jak widzisz "niuansików" jest o wiele więcej. Ale może to i dobrze, że zasygnalizowałeś rozbieżności na linii symulator - oryginał.
Ryszard-san:
Witam!
--- Cytat: EU07-331 w 25 Grudnia 2011, 20:57:21 ---
I. przy uruchamianiu lokomotywy - jeśli załączymy hebelki przetwornicy + sprężarki przed zamknięciem WSa i dopiero potem go zamkniemy to zaczną one pracować. W rzeczywistości nie jest to możliwe. Poza tym sprężarka uruchamia się równocześnie - w realu po załączeniu hebelka przetwornicy trzeba chwilę odczekać. Jeśli zrobi się to równocześnie, zadziała przekaźnik nadmiarowy sprężarki
--- Koniec cytatu ---
Blokowanie nadmiarowych przetwornicy trwa 4-5s, a sprężarki 1,5-2s, załączenie jednocześnie powoduje że przetwornica ma rozruch oraz wzbudzenie pod obciążeniem, dlatego nie wystarczy jej czasu na osiągniecie nominalnego prądu i powoduje zadziałanie nadmiarowego przetwornicy po czasie blokowania. Można do tego spalić regulator przetwornicy.
Styczniki WN przetwornicy dostają masę z drabinki WS (a z styczników jest blokowanie nadmiarowych), więc w realu jeśli załączymy hebelek styczników przetwornicy a dopiero potem naciśniemy przycisk załączenia WS i chwilę przytrzymamy to styczniki będą trzymać od razu mimo że nie są zasilane wysokim napięciem (styk WS zamyka się dopiero po puszczeniu przycisku załączenia WS). Po puszczeniu przycisku załączenia WS nastąpi zadziałanie nadmiarowych przetwornicy.
--- Cytat: hunter w 26 Grudnia 2011, 11:37:39 ---Okej. Teraz zalozmy taka sytuacje. Mam podniesiony hebelek sprezarki, a opuszczony przetwornicy. Czy w takiej sytuacji wybije przekaznik, gdy podniose hebelek przetwornicy? Zaprogramowalem juz ten przekaznik, lecz czekam na szczegoly. :]
--- Koniec cytatu ---
Też zadziała nadmiarowy przetwornicy (czasami sprężarki i przetwornicy) zależy jak szybko wzbudzi się przetwornica.
--- Cytat: hunter w 25 Grudnia 2011, 23:55:22 ---Odnosnie drugiego - zalozmy mam taka sytuacje: wysoki rozruch zalaczony, po 28 pozycji wszedlem sobie na 35. Co sie stanie, gdy wylacze wysoki rozruch?
--- Koniec cytatu ---
Układ przejdzie na jazdę równoległa i zamkną się styczniki oporowe do pozycji nastawionej na kole. W realu skończy się zadziałaniem nadmiarowych.
Taką samą sytuację masz gdy na szeregu dasz boki, a koło przekręcisz do końca i cofniesz boki to wejdzie równoległa i zamkną się wszystkie oporowe.
Pozdrawiam Ryszard
Nawigacja
Idź do wersji pełnej