Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
EU07 - kilka wniosków dotyczących sterowania lokomotywą
EU07-331:
Witam!
Dawno nie było mnie na tym forum i tak samo dawno dłużej nie bawiłem się "maszyną".
Troszkę się pobawiłem, jeżdżąc EU07 i doszedłem do kilku wniosków (od razu zaznaczam, że nie chcę się wymądrzać, tylko dzielę się spostrzeżeniami wychodząc z założenia, iż symulator powinien jak najlepiej oddawać rzeczywistość):
I. przy uruchamianiu lokomotywy - jeśli załączymy hebelki przetwornicy + sprężarki przed zamknięciem WSa i dopiero potem go zamkniemy to zaczną one pracować. W rzeczywistości nie jest to możliwe. Poza tym sprężarka uruchamia się równocześnie - w realu po załączeniu hebelka przetwornicy trzeba chwilę odczekać. Jeśli zrobi się to równocześnie, zadziała przekaźnik nadmiarowy sprężarki
II. przy wyborze wysokiego zakresu prądu - działa on na I układzie, jednak, żeby przejść na drugi układ musimy ręcznie zmienić zakres prądu na niski - w innym razie nie będziemy mieli II układu
III. jeśli chodzi o status lokomotywy po uszkodzeniu silników - w "maszynie" puszcza WS, w realu (o ile nie trafi się jakiś prewet) powinien zadziałać tylko przekaźnik różnicowy
IV. po odłączeniu w maszynowni grupy silników (shift+e) lokomotywa wolniej się rozpędza, nawet na II układzie - natomiast w realu po odłączeniu grupy mamy do dyspozycji mułowaty rozruch tylko na I układzie.
V. moim (i nie tylko zdaniem) zbyt głośne są odgłosy zaworu FV4a. Fakt - na wielu lokomotywach (szczególnie ET22) faktycznie dosyć głośno spuszcza powietrze, jednak jest wiele lokomotyw, na których tylko cichutko sobie syczy. Myślę, że tak było by przyjemniej.
VI. w symulatorze przy hamowaniu zaworem FD1 jest głośny dźwięk powietrza. Natomiast w rzeczywistości przy hamowaniu nim właściwie jest cicho, natomiast przy powrocie w "luz" jest dosyć głośny dźwięk powietrza.
VII. przy hamowaniu zaworem FV4a możemy nacisnąć przycisk "poślizg" (enter) - wtedy w cylindrach hamulcowych lokomotywy powinno zwiększyć się ciśnienie, dohamowując ją
Póki co to tyle moich uwag - jeszcze raz proszę, żeby nie traktować tego jako wymądrzania się, tylko jako zbiór uwag - mam nadzieję, że uda się je wdrożyć.
Pozdrawiam,
Marcin Purc
EU07-483:
Cześć Marcin!
--- Cytat: EU07-331 w 25 Grudnia 2011, 20:57:21 ---I. przy uruchamianiu lokomotywy - jeśli załączymy hebelki przetwornicy + sprężarki przed zamknięciem WSa i dopiero potem go zamkniemy to zaczną one pracować. W rzeczywistości nie jest to możliwe. Poza tym sprężarka uruchamia się równocześnie - w realu po załączeniu hebelka przetwornicy trzeba chwilę odczekać. Jeśli zrobi się to równocześnie, zadziała przekaźnik nadmiarowy sprężarki
--- Koniec cytatu ---
Nie jest to możliwe, bo nie zadziałają przekaźniki czasowe blokujące zadziałanie przekaźników nadmiarowych na czas rozruchu. Moim zdaniem to pierdoła. No ale racja - nie jest to zgodne z oryginałem.
--- Cytat: EU07-331 w 25 Grudnia 2011, 20:57:21 ---II. przy wyborze wysokiego zakresu prądu - działa on na I układzie, jednak, żeby przejść na drugi układ musimy ręcznie zmienić zakres prądu na niski - w innym razie nie będziemy mieli II układu
--- Koniec cytatu ---
Słusznie - po przestawieniu na 29 pozycje nic się nie będzie działo.
--- Cytat: EU07-331 w 25 Grudnia 2011, 20:57:21 ---III. jeśli chodzi o status lokomotywy po uszkodzeniu silników - w "maszynie" puszcza WS, w realu (o ile nie trafi się jakiś prewet) powinien zadziałać tylko przekaźnik różnicowy
--- Koniec cytatu ---
A przekaźnik różnicowy poprzez swoje styki bierne zasili cewkę przekaźnika PPS1, ta swoim stykiem biernym przerwie obwód zasilania cewki trzymającej wyłącznika szybkiego i nastąpi niezamierzone otwarcie WS-a.
--- Cytat: EU07-331 w 25 Grudnia 2011, 20:57:21 ---mułowaty rozruch tylko na I układzie.
--- Koniec cytatu ---
Rozruch jest mułowaty i tylko na pierwszym układzie, ale dzięki odłączeniu pary pozwala rozpędzić lokomotywę lepiej niż na 4 silnikach przy jednym układzie.
--- Cytat: EU07-331 w 25 Grudnia 2011, 20:57:21 ---V. moim (i nie tylko zdaniem) zbyt głośne są odgłosy zaworu FV4a. Fakt - na wielu lokomotywach (szczególnie ET22) faktycznie dosyć głośno spuszcza powietrze, jednak jest wiele lokomotyw, na których tylko cichutko sobie syczy. Myślę, że tak było by przyjemniej.
--- Koniec cytatu ---
Sprawa indywidualna. Są lokomotywy które syczą, są takie co nawet nie pisną. I seria nie ma tu znaczenia.
EU07-331:
Cześć Borys!
Jakoś się spodziewałem, że Ty jako pierwszy odpowiesz:)
Jeśli chodzi o hamulec - oczywiście, że nie ma reguły, ale jednak na ET22 często się tak zdarza;)
Ale myślę, że warto by ten kranik na naszej "maszynie" wyciszyć;)
Pozdrowienia z Lublina
hunter:
Pytanie do punktu pierwszego, ile trzeba poczekac, by moc zalaczyc sprezarke? 3 sekundy? Gdy nie odczekam, wlacze sprezarke i zapali sie lampka, to czy ma to jakis wplyw na dzialanie przetwornicy (czy sie wylaczy)?
Odnosnie drugiego - zalozmy mam taka sytuacje: wysoki rozruch zalaczony, po 28 pozycji wszedlem sobie na 35. Co sie stanie, gdy wylacze wysoki rozruch?
ET22_RULZ:
--- Cytat: hunter w 25 Grudnia 2011, 23:55:22 ---Pytanie do punktu pierwszego, ile trzeba poczekac, by moc zalaczyc sprezarke? 3 sekundy? Gdy nie odczekam, wlacze sprezarke i zapali sie lampka, to czy ma to jakis wplyw na dzialanie przetwornicy (czy sie wylaczy)?
--- Koniec cytatu ---
Przy zadzialaniu przekaznika nadmiarowego przetwornic wylaczy sie wylacznik szybki oraz wylacza sie styczniki zalaczania przetwornic.
--- Cytat: hunter w 25 Grudnia 2011, 23:55:22 ---Odnosnie drugiego - zalozmy mam taka sytuacje: wysoki rozruch zalaczony, po 28 pozycji wszedlem sobie na 35. Co sie stanie, gdy wylacze wysoki rozruch?
--- Koniec cytatu ---
Przejscie na R nie powinno byc mozliwe poniewaz przekaznik jazdy rownoleglej dostaje zasilanie tylko na pozycji 29 zdaje sie.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej