Autor Wątek:  Modele t3d  (Przeczytany 6637 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tater

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Modele t3d
« dnia: 12 Grudnia 2011, 23:45:50 »
Witam. Chciałbym się dowiedzieć gdzie znajdę jakiekolwiek instrukcje, tutoriale do tworzenia modeli, np lampy, kominy itp. w 3ds maxie. Chciałbym stworzyć trasę z nowymi modelami, ale mam lecz tylko z nimi problem. Proszę kogoś o łopatologiczne wytłumaczenie do: jak się tworzy model i go teksturuje, jak się go eksportuje do pliku t3d i jak mam do tego modelu stworzyć plik INC. Przegladałem dział Pomoc w Tworzeniu ale niestety nic nie znalazłem :/

Albo piszesz całą wiadomość z polskimi literkami albo całą bez. Stosuj znaki interpunkcyjne, zwłaszcza oddzielanie kolejnych myśli kropkami. A po kropce ma być wielka litera. Po znakach interpunkcyjnych stawiamy spację.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 13 Grudnia 2011, 12:40:50 wysłana przez Quark-t »

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modele t3d
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Grudnia 2011, 23:50:25 »
Co do tworzenia modeli to zajżyj tutaj:
http://sigman.kolej.org.pl/kurs-3dsmax/
A co do tworzenia plików .inc to ten wątek powinien Ci pomóc:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19751.0.html

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Modele t3d
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Grudnia 2011, 23:55:46 »
@tater najpierw to popraw swojego posta (stawiaj spacje po przecinku i kropce) bo ciężko się go czyta jak się tak wszystko razem zlewa. Druga sprawa aby modelować musisz poznać najpierw podstawy, czyli poznać program na którym będziesz pracował. Najlepsza nauka to teoria połączona z praktyką. W internecie jest mnóstwo tutoriali. Na początek zacznij od tego filmiku http://www.youtube.com/user/ponciusz#p/u/6/4Lr6Hjlq9Ho
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline tater

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modele t3d
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Grudnia 2011, 23:57:25 »
chcialem sie dowiedziec krok po kroku jak stworzyc model np komin jak go otexturowac,pozniej go wstawic podczas tworzenia trasy przez skrypt oczywiscie,z reszta nie miewam problemow (eventy,teren itp)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Modele t3d
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Grudnia 2011, 00:01:11 »
Spokojnie wszystko po kolei. Poznaj najpierw podstawy, a potem dopiero rejs na głęboką wodę :). Skoro tak się palisz do modelowania to stwórz sobie boxa i ucz się na nim. Poznaj najpierw program i jego funkcje, to moja rada. Wszystko przyjdzie z czasem, nie ma co się spieszyć. Pośpiech jest złym doradcą uwierz.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline minimini

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modele t3d
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Grudnia 2011, 01:32:54 »
chcialem sie dowiedziec krok po kroku jak stworzyc model np komin jak go otexturowac,pozniej go wstawic podczas tworzenia trasy przez skrypt oczywiscie,z reszta nie miewam problemow (eventy,teren itp)

Nasuwa się pytanie: jak kolega teksturuje przyszłe pola, lasy czy też po prostu powierznię "Ziemii", skoro z boxem czy też cylindrem jest kłopot?

Offline tater

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modele t3d
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Grudnia 2011, 07:57:46 »
np mam obraz bmp albo jpg i chcialbym skonwertowac na texture DDS do modelu t3d,wie ktos cos na ten temat ?
« Ostatnia zmiana: 13 Grudnia 2011, 10:16:28 wysłana przez tater »

Offline minimini

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modele t3d
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Grudnia 2011, 10:30:45 »
Jest stosowny temat na forum. Wiem bo sama go czytałam. A tekstury w formacie jpg, w tym symulatorze to raczej chybiona próba. Dekompresja jpg to strata czasu i nie jest to zaimplementowane. Stawiałabym na dds, lub bmp i tga.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1480
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 458
Odp: Modele t3d
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Grudnia 2011, 10:50:57 »
Zalecałbym .tga .
Instrukcja robienia .dds (autorstwa @Quark'a)
Cytuj
Do przygotowania tekstur DDS osobiście polecam program Paint.NET. Wspiera DDS od razu po instalacji, więc nie trzeba bawić się z wtyczkami. Przy zapisywaniu do DDS należy pamiętać o:

    Odbiciu tekstury w pionie (menu Image -> Flip vertical)
    Zapisaniu jej z odpowiednią kompresją (lista FileFormat):
        dla tekstur bez kanału alpha (przeźroczystości) wybieramy DXT1
        dla tekstur z kanałem alpha - DXT5

Istotne jest, aby w obu przypadkach jako "Compressor type" wybrać "Iterative Fit (slowest/HQ)" oraz zaznaczyć pozycję "Generate Mip Maps".

Nie stwierdziłem wpływu typu generatora mipmap na późniejszą jakość tekstur.
Oczywiście są tekstury, którym kompresja DDS nie służy, ale jest ich bardzo mało (na całą PC2010 z dodatkami jest tylko jeden (!) taki plik).

Można też skorzystać z NVIDIA Texture Tools. Przykładowy command line to:
Kod: [Zaznacz]

nvcompress -bc1a [nazwa pliku]



UWAGA! Nie należy przejmować się tym, że obraz wynikowy dla LQ i HQ mają taką samą wielkość (co wydaje się nielogiczne). Jest to cecha tekstur DDS, ale pisać o tym nie ma sensu.
« Ostatnia zmiana: 13 Grudnia 2011, 11:20:36 wysłana przez szczawik »

Offline tater

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modele t3d
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Grudnia 2011, 11:10:24 »
Jest stosowny temat na forum. Wiem bo sama go czytałam. A tekstury w formacie jpg, w tym symulatorze to raczej chybiona próba. Dekompresja jpg to strata czasu i nie jest to zaimplementowane. Stawiałabym na dds, lub bmp i tga.
textury w jpeg mnie nie interesuja :) tylko sie pytam jakim programem skonwertowac do DDS aby sym  odczytywal,jakie ustawienia DXT itam te inne kanaly alpha itd,no chyba ze nie mozna wlasnych tekstur DDS tworzyc to ok,przechodze na wersje TGA Z BPM :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Modele t3d
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Grudnia 2011, 11:43:58 »
Nie mogę się oprzeć wrażeniu że @tater nie czyta odpowiedzi w tym wątku. @Szczawik dokładnie przytoczył w cytacie jak zrobić ddsa podając również nazwę programu. I znów mamy pytanie o to samo.
@Tater, pokaż coś co wymodelowałeś, jakoś nie bardzo mam wiarę w Twoje umiejętności.

Offline tater

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modele t3d
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Grudnia 2011, 11:51:43 »
Nie mogę się oprzeć wrażeniu że @tater nie czyta odpowiedzi w tym wątku. @Szczawik dokładnie przytoczył w cytacie jak zrobić ddsa podając również nazwę programu. I znów mamy pytanie o to samo.
@Tater, pokaż coś co wymodelowałeś, jakoś nie bardzo mam wiarę w Twoje umiejętności.
heh właśnie sie tak zdarzyło,ze przegladarka owego cytu nie wyswietlila :) @Szczawik dzieki zobaczymy czy cos pomoze