Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 423018 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Półkula
« Odpowiedź #540 dnia: 11 Marca 2013, 22:49:29 »
Jakieś lepsze zdjęcia na tekstury trzeba bo te co użyłem takie sobie są i przerobie model wtedy.

  Dodano: 11 Marca 2013, 23:12:51
A jak dorobić na oryginalny ukres taką czapkę półokrągła?
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2013, 23:12:51 wysłana przez klimczok_mk »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1294
Odp: Półkula
« Odpowiedź #541 dnia: 11 Marca 2013, 23:55:42 »
Półkula?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Półkula
« Odpowiedź #542 dnia: 12 Marca 2013, 09:13:01 »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Półkula
« Odpowiedź #543 dnia: 12 Marca 2013, 09:27:04 »
Ty się pytasz jak to w Maxie zrobić? Bo nieco się zgubiłem.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Półkula
« Odpowiedź #544 dnia: 12 Marca 2013, 09:47:40 »
Już wiem jak półkulę zrobić. (Biorę geosphere i zaznaczam poniżej hemisphere)
A np jak zaznaczyć ćwiartkę obiektu?

  Dodano: 12 Marca 2013, 09:53:32
Albo może da się zrobić walec z półokrągłą podstawą górną w 3ds max?
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2013, 09:53:32 wysłana przez klimczok_mk »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Półkula
« Odpowiedź #545 dnia: 12 Marca 2013, 10:46:22 »
Takie coś masz na myśli?

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Półkula
« Odpowiedź #546 dnia: 12 Marca 2013, 12:24:13 »
Takie coś masz na myśli?
Tak tylko żeby można było zaznaczyć ćwiartkę tej półkuli.

  Dodano: 12 Marca 2013, 12:40:47
Najlepiej to by było jak dało by radę robić walec z półokrągłą podstawą górną. Bo tak to trzeba robić walec sam i jeszcze półkulę.

Scaliłem.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2013, 12:45:41 wysłana przez Rozi »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #547 dnia: 12 Marca 2013, 13:04:56 »
Ja nadal nie wiem o co chodzi. Pewnie nie tylko ja sądząc po poście @szczawik'a. Poprosimy rysunek albo lepszy opis.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #548 dnia: 12 Marca 2013, 13:06:47 »
On chce zaznaczyć 1/4 tej półsfery.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #549 dnia: 12 Marca 2013, 13:11:23 »
On chce zaznaczyć 1/4 tej półsfery.
Dokładnie tak. Da się?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #550 dnia: 12 Marca 2013, 13:14:03 »
Cytuj
Najlepiej to by było jak dało by radę robić walec z półokrągłą podstawą górną
? Nie ma takiej bryły. Chyba, że chcesz po prostu z górnej płaszczyzny usunąć połowę. Wtedy używamy Convert to Editable Mesh, z prawego menu ,,Selection" wybieramy ,,Face" (ikonka czerwonego trójkąta), po czym zaznaczamy połowę trójkątów z górnej powierzchni.
W takim przypadku przydatną funkcją jest ,,Ignore Backfacing" (znajduje się w menu ,,Selection"). Jej uruchomienie powoduje, że zaznaczane będą tylko elementy widoczne od strony kamery.
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2013, 13:19:31 wysłana przez szczawik »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #551 dnia: 12 Marca 2013, 13:39:59 »
Dokładnie tak. Da się?
Popatrz na siatkę i sam sobie odpowiedz.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #552 dnia: 12 Marca 2013, 13:50:34 »
Dobra, zlituję się :)
Nagrałem filmik, który pokazuje jak zaznaczyć ćwiartkę takiej sfery, gdy:

1. Liczba boków jest kwadratem liczby 2.
2. Liczba boków nie jest kwadratem liczby 2.

Bardziej łopatologicznie się nie da:

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #553 dnia: 12 Marca 2013, 14:43:16 »
A dlaczego by się miało nie dać? Ustaw sobie tyle segmentów żeby się łatwo dzieliło, potem zmiana widoku i gotowe.

@Rozi mnie uprzedził bo już chciałem nagrywać :D

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #554 dnia: 15 Marca 2013, 19:01:55 »
Podałem przypadkowo ścieżkę do pewnego folderu. Za każdym razem, gdy odpalam Maxa, tworzą mi się w tym folderze podfoldery. Związane są one z Maxem: archives, autoback, export, express, itp. Nie mogę dojść gdzie jest ścieżka do mojego folderu, w którym ów program robi bałagan.

Podobnie jak poprzednio: File -> Asset Tracking...

Opiszę teraz metodę, którą pokazał mi przed chwilą youBy. Mamy sobie rozjazd i zanurzone w nim podkłady o określonej grubości. Sama podsypka wygląda tak jak na screenie nr 1. Podkłady to osobny model (jest nałożona na nie inna tex). Chcielibyśmy wyciąć otwory na te podkłady w podsypce, po to by tekstury podsypki i podkładów się nie przenikały (czyli żeby nie było efektu migania). Tworzymy kopie podkładów na której będziemy pracować (zniknie ona po wykonaniu pewnych operacji). Zaznaczamy model podsypki i z listy rozwijalnej w prawym menu wybieramy Compound Objects - screen nr 2. Następnie wybieramy ProBoolean - screen nr 3. Przechodzimy na zakładkę Modify w sekcji Parameters zaznaczamy Substraction i ptaszkiem Imprint, niżej Retain Original Material i u góry wciskamy Start Picking - screen nr 4. Następnie klikamy na podkłady, które to znikną, a w ich miejscu pozostaną prostokąty, które łatwo możemy już usunąć - screen nr 5.

Czy wartości Ambient i Diffuse mają wpływ na render, czy tylko na wyeksportowany model do t3d? Nie mogę okiem wyłapać różnicy.
« Ostatnia zmiana: 25 Maja 2013, 16:07:34 wysłana przez Benek »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #555 dnia: 25 Maja 2013, 16:13:05 »
Mają wpływ. Jaka jest różnica w ilości trójkątów dla podsypki z wycięciami i bez?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #556 dnia: 25 Maja 2013, 16:44:11 »
Około dwa rzędy wielkości.

To, o czym myślisz, nie jest taki proste, jest kilka haczyków. Jeśliby chcieć zrobić podsypkę rozjazdu tylko jako prosty model z nałożoną teksturą podsypki, na tle której są podkłady, to tekstura musiałaby mieć rozmiar około 15000 x 3000 px, aby zachować taką jakość jaka jest obecnie. W tej chwili jest to zrobione tak, że jest model podsypki osobno mapowany oraz model podrozjazdnic, także osobno mapowany. Z racji tego, że nałożenie płaszczyzny imitującej podkłady powodowało ich migotanie na tle podsypki, to musiałem wyciąć dziury. Nawet ustawienie płaszczyzn podkładów parę cm ponad podsypką, powodowało migotanie. Wycięcie dziur było więc konieczne. Płaszczyzny podkładów i tak podniosłem, by otrzymać model 3d. Przybyło nieco trójkątów, ale niewiele, niecałe 300 (mowa o trójkątach, które tworzą podrozjazdnice 3d).
« Ostatnia zmiana: 25 Maja 2013, 16:46:48 wysłana przez Benek »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #557 dnia: 25 Maja 2013, 17:00:56 »
Wiem o tym. Po prostu byłem ciekaw o ile zwiększyła się ilość trójkątów po użyciu Proboolean i czy nie pojawiły Ci się problemy z oświetleniem modelu w symku.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #558 dnia: 28 Maja 2013, 17:03:47 »
Nie wiem co jest, eksportuje pliki które potrzebuje czyli: teren, semafory, tory itp. Po wyeksportowaniu wszystkiego i zapisaniu w plik .scm nie ma: budynków, tekstur rozjazdów, mostów.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #559 dnia: 28 Maja 2013, 17:13:49 »
Załącz ten plik .scm oraz log.txt .

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #560 dnia: 28 Maja 2013, 17:17:12 »
Proszę: http://eu07.pl/userfiles/21560/priv-scm.rar log w załączniku, (wiem że jest problem z eventami.)
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2013, 17:18:45 wysłana przez Maxiu »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #561 dnia: 28 Maja 2013, 17:26:23 »
Prawdę powiedziawszy, nie widzę w tym pliku żadnych wpisów budynków ani mostów.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #562 dnia: 28 Maja 2013, 17:31:35 »
Mam jeszcze taki problemik, podczas importu torów, jak to rozwiązać?
« Ostatnia zmiana: 29 Maja 2013, 12:14:32 wysłana przez Maxiu »

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 425
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #563 dnia: 29 Maja 2013, 15:51:16 »
Mam jeszcze taki problemik, podczas importu torów, jak to rozwiązać?
Z mojego doświadczenia wynika, że dzieje się tak dla include'ów o trzech osiach obrotu, gdy podany jest tylko jeden parametr obrotu. Sprawdź w Rainsted (Struktura -> Wczytaj wszystkie include), czy obiekty typu wskaźniki itp. mają kompletne wpisy w pliku, który importujesz.
« Ostatnia zmiana: 04 Czerwca 2013, 17:55:10 wysłana przez joey »

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #564 dnia: 30 Maja 2013, 18:32:25 »
Po zapisaniu scenerii w 3ds maxie jest takie coś (patrz. zał.) co może być tego przyczyną?
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #565 dnia: 30 Maja 2013, 19:07:05 »
Cytuj
Po zapisaniu scenerii w 3ds maxie
Masz na myśli zapisanie w formacie .3ds i otworzenie tego potem?
Te 2 linie (a dokładniej krawędzie płaszczyzn) zapewne kończą się na jakimś obiekcie, np słupie trakcyjnym. Sprawdź, czy wszystko jest tam w porządku (ustawienie, parametry itp).

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #566 dnia: 02 Czerwca 2013, 10:27:20 »
Czy ktoś może wie, czy można w "Unwrap UVW" zeskalować mapowanie dokładnie o 50%, czy 25%, czy ile tam chcemy jakimś przyciskiem? Czy jedynie wszystko trzeba ręcznie i na oko robić?

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #567 dnia: 02 Czerwca 2013, 10:45:21 »
Spróbuj włączyć MacroRecorder w Max Script Listenerze, przeskaluj dowolnie, cofnij, a później wpisz w białym oknie komendę z pomarańczowego tła, tylko ze zmienionymi wartościami.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #568 dnia: 02 Czerwca 2013, 23:40:51 »
Po zapisaniu scenerii w 3ds maxie jest takie coś (patrz. zał.) co może być tego przyczyną?
Wyglada na pierwszy rzut oka na blad skalowania lub pomieszane jednostki w maxie. Czasem tak jest ze jak cos mergujemy to do oryginalnego skalowania obiektu, obiekt mergowany wchodzi ze swoim oryginalnym skalowaniem i wtedy 1m to nie 100cm.

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #569 dnia: 26 Czerwca 2013, 15:48:16 »
Mam taki problem, podczas ładowania scenerii wyskakują mi błędy:
Event "test_zwr06_bv40" cannot find track "test_zwr06_b"
Event "test_zwr06_bv100" cannot find track "test_zwr06_b"
Event "test_zwr06_av40" cannot find track "test_zwr06_a"
Event "test_zwr06_av100" cannot find track "test_zwr06_a"
Event "test_zwr06_d1" cannot find track "test_zwr06_d"
Event "test_zwr06_d0" cannot find track "test_zwr06_d"
Event "test_zwr06_c1" cannot find track "test_zwr06_c"
Event "test_zwr06_c0" cannot find track "test_zwr06_c"
Event "test_zwr06_b1" cannot find track "test_zwr06_b"
Event "test_zwr06_b0" cannot find track "test_zwr06_b"
Event "test_zwr06_a1" cannot find track "test_zwr06_a"
Event "test_zwr06_a0" cannot find track "test_zwr06_a"
Event "test_zwr07_bv40" cannot find track "test_zwr07_b"
Event "test_zwr07_bv100" cannot find track "test_zwr07_b"
Event "test_zwr07_av40" cannot find track "test_zwr07_a"
Event "test_zwr07_av100" cannot find track "test_zwr07_a"
Event "test_zwr07_d1" cannot find track "test_zwr07_d"
Event "test_zwr07_d0" cannot find track "test_zwr07_d"
Event "test_zwr07_c1" cannot find track "test_zwr07_c"
Event "test_zwr07_c0" cannot find track "test_zwr07_c"
Event "test_zwr07_b1" cannot find track "test_zwr07_b"
Event "test_zwr07_b0" cannot find track "test_zwr07_b"
Event "test_zwr07_a1" cannot find track "test_zwr07_a"
Event "test_zwr07_a0" cannot find track "test_zwr07_a"
Event "test_zwr08_bv40" cannot find track "test_zwr08_b"
Event "test_zwr08_bv100" cannot find track "test_zwr08_b"
Event "test_zwr08_av40" cannot find track "test_zwr08_a"
Event "test_zwr08_av100" cannot find track "test_zwr08_a"
Event "test_zwr08_d1" cannot find track "test_zwr08_d"
Event "test_zwr08_d0" cannot find track "test_zwr08_d"
Event "test_zwr08_c1" cannot find track "test_zwr08_c"
Event "test_zwr08_c0" cannot find track "test_zwr08_c"
Event "test_zwr08_b1" cannot find track "test_zwr08_b"
Event "test_zwr08_b0" cannot find track "test_zwr08_b"
Event "test_zwr08_a1" cannot find track "test_zwr08_a"
Event "test_zwr08_a0" cannot find track "test_zwr08_a"

Problem w tym, że nie ustawiałem żadnych eventów i nie wiem których rozjazdów się tyczą (zmieniłem nazwę rozjazdu z test_zwr08 na inną). Jak usunąć te eventy z maxa ?