Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
Ra:
Sprawdź, czy trójkąty nie wystają za mocno poza siatkę kwadratów kilometrowych. Jeśli będą wystawać bardziej niż 100m, to mogą być automatycznie dzielone na mniejsze, co może produkować nieprawidłowe wektory normalne w punktach podziału.
Sawi:
Coś mi świta, że W Drawinowie było podobnie z powodu podwójnych trójkątów terenu. @dejotzbych poprawił też tam oświetlenie.
Siecool:
Teren jest pojedyńczy, sprawdziłem przed momentem. @Ra w jaki sposób to najlepiej sprawdzić? Czy podział trójkątów przez program zostawia ślad na widoku wireframe (pod F7 w debugmode)?
Ra:
Tak, widać na wireframe, w szczególności w widoku z wysoka teren powinien pojawiać porcjami, odpowiadającymi kwadratom kilometrowym. Można też sobie zapisać przetworzony teren do E3D, w którym każdy kwadrat będzie oddzielnym submodelem. Ale chyba jeszcze nie ma narzędzia do przetworzenia E3D z powrotem na trójkąty terenu...
ISDR:
Zaznacz obiekt i przejdź na "Modfiy". Następnie kliknij face i zaznacz wszystkie trójkąty.
Kliknij Clear All i wybierz jedną dla wszystkich trójkątów Smoothing Groups(np. 1).
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej