Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
Quark-t:
Chyba też trzeba podzielić problem na dwa - pierwszy to kwestia zbyt krótkich podkładów, i to jest do zmiany koniecznej. Natomiast "reszta" czyli ilość podsypki poza podkładami + wysokość, to jakby druga sprawa.
pol102:
Wobec powyższego stwierdzenia Quarka, można pomyśleć tak: "dlaczego podkłady nie są modelami 3D?". Jeśli jeden podkład drewniany to 10 tri, a tor 1 klasy to 1720 sztuk, czy zatem 17k tri przy LoD jest problemem? Tak, wiem że mamy linie dwutorowe oraz stacje węzłowe, ale LoD by wyświetlał podczas jazdy 20%(?) tego. Są jeszcze podkłady strunobetonowe... i to może już być problem.
http://kolej.krb.com.pl/d1_new/zal5a.html
Benek:
Wreszcie Bohun wytłumaczył mi jak zrobić pochyły teren przylegający do torów. Należy stworzyć linię: Create -> Shape -> Line. Położyć ją wzdłuż torów (obok). Kliknąć Convert to Editable Spline. Zaznaczyć w zakładce Selection Vertex. Przy pomocy Refine z zakładki Geometry można zagęszczać linię punktami. Następnie klonujemy taką linię i ustawiamy z drugiej strony torów. Mamy więc tor otoczony dwiema identycznymi liniami. Łączymy je za pomocą Attach. Ustawiamy vertexy i zaznaczamy dwa bliźniacze punkty. Możemy je dowolnie przesuwać góra/dół tworząc profil pionowy. Za pomocą opcji Fuse łączymy dwa ostatnie bliźniacze końce linii. W ten sposób mamy zamknięty obiekt. Na koniec za pomocą skryptów wykonujemy Delanuay mesh. I gotowe.
EDIT:
Mam jeszcze takie pytanie: czy można zrobić tak, by łuk (tor) podzielić sobie na dwie części w dowolnym miejscu na łuku, na który klikniemy?
bohunIC:
A o czym wczoraj rozmawialismy? o REFINE :)
Robisz tak jak z shape, potem mozesz dowolnie dzielic, ciac i rozdzielac. Sprawdz czy po tej operacji nie masz NULLTRACK'a.
Benek:
Hmm, to trzeba położyć tory shapem? Zrobiłem tak, że tracka convertnąłem do spline i dałem refine. Podzieliło odcinek, ale tylko, gdy mam podgląd na vertexy. Natomiast fizycznie nie podzieliło łuku na dwie części.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej