Autor Wątek:  Podmiana pantografów  (Przeczytany 5646 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pawel T.

• Otrzymane polubienia: 0
Podmiana pantografów
« dnia: 01 Października 2011, 07:38:55 »
Być może pytanie już było aczkolwiek znaleźć nie mogę.

Czy jest możliwe podmienienie pantografu z innej lokomotywy? Chciałbym założyć na lokomotywie ET22 typ 201e (ET22v1) pantograf połówkowy z ET22 typ 201e-p (ET22v2). Nie znam się na modelach więc pytam czy każdy pantograf jest częścią modelu lokomotywy czy oddzielnym modelem. Rozglądałem się troszkę po folderach i plikach i ani w pliku 201e.mmd ani w plikach w folderze głównym ET22 nie znalazłem żadnej wskazówki.

Drugie moje pytanie wykracza troszkę poza temat. Czy jest możliwość wymodelowania nakładki na sprzęg śrubowy umożliwiającej łączenie go z EZTami korzystającymi ze sprzęgi Scharfenberga?

Offline Quark-t

• Administrator
  • Automaty liczą...
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Podmiana pantografów
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Października 2011, 11:38:24 »
Drugie moje pytanie wykracza troszkę poza temat. Czy jest możliwość wymodelowania nakładki na sprzęg śrubowy umożliwiającej łączenie go z EZTami korzystającymi ze sprzęgi Scharfenberga?
Możliwość wymodelowania jest. Czy wymiary ktoś ma - nie wiem. Natomiast z tego co wiem, obecnie symulator nie przewiduje możliwości użycia półsprzęgu. Temat jak pamiętam wałkowany wielokrotnie.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline KormaK

• pizzapizzapizza
  • Otrzymane polubienia: 6
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Października 2011, 19:08:36 »
Pantograf, jak i inne części jak np. sprzęg i wózki są w jednym, ogólnym modelu lokomotywy. Musiałbyś znaleźć w .t3d lokomotywy części, które są modelami pantografów używając Notatnika, skopiować je i zamienić w drugim modelu, chociaż będzie to z pewnością czasochłonny proces. Innym wyjściem jest skonwertowanie modelu do takiego formatu, aby 3DS Max to "łyknął" (dokładna instrukcja jest gdzieś na forum, poszukaj).
everybody lies