Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Tekstura farm06 a mapowanie.

<< < (5/8) > >>

szczawik:
A więc chodzi Ci tylko o to, by dopasować wielkość tekstur do obiektów, korzystając ze średnich ich wielkości? W przypadku pól jest to raczej niewykonalne,  za duża różnorodność. Chodzi tu raczej o jakość tekstur- ja mogę co najwyżej robić tekstury z zumi.pl. Pomysł jest dobry w stosunku do na przykład dróg cz rowów.
No i proszę się szybko zdecydować, czy robić z tymi teksturami, czy mam robić z teksturami stworzonymi przeze mnie (najpierw by przeszły testy), czy czekać na zdjęcia pól i ich wymiary.
A co do tych średnich wymiarów, to najlepiej by fotograf, który robi zdjęcie drogi, zapisał jej wymiary (szerokość i długość która jest na fotce), a nie żeby potem twórcy robili różnej szerokości drogi niedopasowane do tekstury.

Ra:
Chodzi o to, żeby wypracować jakiś ogólny system zapełniania okolicy polami, a nie tylko zrobić takie czy inne tekstury. Bo zarówno kiepsko wygląda wszechwypełniająca płaska trawa, jak i prostopadłościany na Linii 546 nie przypominają rzeczywistości. Chodziło mi o szerokości przede wszystkim dróg, poboczy i pasów zieleni przy torach.

szczawik:
A jakie byś chciał to pole, jeśli nie box? Z tego co pamiętam w TRS taki dodatek jak kłosy jako modele jest i się nie przyjął- kiepsko wygląda, a i FPS pewnie niższy.
A żeby realistycznie wyglądały pola jako box, to można zmierzyć kilka pól na ww.zumi.pl czy innej stronie z mapami, a w 3ds Max nałożyć tekstury tego pola z tego zdjęcia satelitarnego; następnie zapisać model, tex i .inc i dodawać do scenerii tak jak budynki. Tylko że takich modeli trzeba by było wykonać kilkanaście (różne wymiary i tekstury) choć to to już nieduży problem. Mogę zrobić testowy kawałek scenerii w ten sposób, zobaczymy jak wyjdzie.
Wykonałem 5 testowych tekstur wraz z ich rzeczywistymi wymiarami (wszystko z www.zumi.pl).
Teraz jest kilka sposobów, jak dodawać je do scenerii.
1.Zwykły plane- wygląda to słabo, choć w porównaniu z dotychczasowymi polami to jest piękne.
2,3.Box- tutaj jedynym problemem jest dobranie wysokości- wybrałem 1 metr. I w ten oto sposób powstały realistyczne pola- autentyczna tekstura do zwymiarowanego modelu. Stworzyłem też te pola jako .inc do wstawiania na scenerii.
4.To już takie sprawdzanie jak zachowa się tekstura na powyginanym boxie.

Ra:
U mnie żyto dorasta do 2m, ale pole stało paręnaście lat odłogiem. Po sąsiedzku ma około 1.5m. Być może na bardzo wyeksploatowanych polach jest niższe.

A czy te tekstury nadają się do mapowania dowolnie dużej powierzchni?

matek123:
Możesz podjechać lokomotywą i zrobić screen z kabiny? 

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod