Autor Wątek:  Liczba w definicji polygonu  (Przeczytany 3822 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KayGeeFx

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Liczba w definicji polygonu
« dnia: 04 Września 2011, 01:08:11 »
Swego czasu zajmowałem się edycją pewnego modelu w notatniku. Do dziś nurtuje mnie pewna rzecz. Moje pytanie jest krótkie: Do czego służy liczba w pierwszym wierszu poniżej zamieszczonego fragmentu kodu, definiującego polygon w pliku .t3d? Występuje tam 0, 1 i 2n. Będę wdzięczny za wyjaśnienie.

8
-1.38 -6.4 0.908057 0.48068 0.00343384
1.3795 -6.40073 0.908053 0.802045 0.00343337
1.3795 -6.40073 3.33 0.802045 0.495082
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2011, 01:20:26 wysłana przez KayGeeFx »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: Liczba w definicji polygonu
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Września 2011, 01:19:21 »
Jest to maska wspólnej powierzchni. Jeśli używane są tylko liczby 2n, to każda powierzchnia identyfikowana taką liczbą będzie gładka, a z pozostałymi będzie tworzyć ostre krawędzie.

Możliwe jest też użycie innych liczb. Np. powierzchnia z liczbą 3 będzie tworzyć gładkie przejścia z powierzchniami 1 i 2, podczas gdy powierzchnie 1 i 2 w punktach styku utworzą kant.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline KayGeeFx

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Liczba w definicji polygonu
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Września 2011, 01:24:44 »
A co z liczbami 0 i 1? Jaki one mają wpływ na krawędzie styku? Czy używając określenia powierzchnie 1 i 2 masz na myśli powierzchnie o współczynniku 1 i 2?
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2011, 01:34:01 wysłana przez KayGeeFx »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: Liczba w definicji polygonu
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Września 2011, 01:35:31 »
1 to jest zwykła wartość, jak 2, 4, 8, 16 itd. Natomiast dla 0 to każdy trójkąt będzie miał wektory normalne zawsze prostopadłe do swojej powierzchni, bez uwzględnienia jakichkolwiek innych płaszczyzn. Czyli zawsze będą kanty (z wyjątkiem trójkątów umieszczonych na tej samej płaszczyźnie). Nie spotkałem się jednak z takim przypadkiem T3D.

Trójkąty, przed którymi jest liczba 1 należą do powierzchni 1, a wektory normalne pomiędzy takimi trójkątami są liczone jako średnia, co daje efekt zaokrąglonych krawędzi. Analogicznie, trójkąty z liczbą 2 tworzą powierzchnię 2.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline KayGeeFx

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Liczba w definicji polygonu
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Września 2011, 01:41:28 »
Dzięki. Z tą trójką to nie wiedziałem, że tak można. Nigdy nie natknąłem się na .t3d z takim przypadkiem. Myślałem, że można tylko 0, 1 lub 2n.