« Odpowiedź #20 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:26:13 »
Nie trzeba Polsce prędkości powyżej 160 km/h? Oczywiście, że jest to potrzebne. Polska jest krajem tranzytowym między Zachodem, a Wschodem, to jeden z powodów.
A ja uważam, że przy obecnym stanie rzeczy w Polsce nie potrzeba linii 200+ na wymienionej relacji. Polska kolej zarabia na tranzycie towarów ze wchodu na zachód i odwrotnie. Ruch pasażerski nie jest tak opłacalny jak towarowy. Skoro tak to po co budować linie na 200+ wschód-zachód jak towarowy tyle nie pojedzie? Wybudują linie wysokich prędkości i przewóz masowy będzie musiał ją omijać szerokim łukiem bo pasażer jedzie… Wolałbym, żeby zamiast KDP wyrównali wszędzie (gdzie warunki na to pozwalają) prędkość 100+ a niektóre magistrale zmodernizowali na 160/200. I to w zupełności by wystarczyło. A tak, mamy linie gdzie pociąg pasażerski jedzie 20-30km/h… Natomiast w ruchu towarowym jakby podnieśli średnią prędkość ruchu na 40-50km/h to byłby luksus.
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76