Ankieta

Czy jesteś za budową prototypu EP09A?

Tak!
0 (0%)
Nie!
3 (60%)
Pomysł fajny, ale raczej nikt tego nie zrobi
2 (40%)
Mieszane uczucia / Nie mam zdania
0 (0%)

Głosów w sumie: 5

Autor Wątek:  Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?  (Przeczytany 28286 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« dnia: 25 Sierpnia 2011, 17:57:47 »
Od wielu tygodni słychać o modernizacji EU07. A może zmodernizujemy EP09?

EP09A miałaby:
 - rozruch impulsowy
 - silniki asynchroniczne prądu przemiennego
 - nowy pulpit i maszynownię
 - nowe reflektory
 - zmieniony stosunek przekładni
 - zmodernizowane wózki

Zapytacie zapewne - po co to wszystko? Po to, by więcej pociągów na CMK mogło osiągać 200 km/h. Zmodernizuje się np. 40 lokomotyw, razem z Husarzami i Pendolino spełniłoby to plany PKP lat dziewięćdziesiątych z nadwyżką (planowano wówczas 14 Pendolino, 8 lokomotyw wielosystemowych, 32 lokomotywy jednosystemowe). Teraz byłoby 20 Pendolino, 15 lokomotyw wielosystemowych (Husarzy jest obecnie 10, a planowane jest kolejne 5) oraz 40 Moich EP09A, ewentualnie duża liczba EU07A. Moim zdaniem bardzo by to pomogło polskiej kolei. A co wy o tym sądzicie?

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Sierpnia 2011, 18:17:45 »
Przedstaw swoje plany InterCity, załatw kasę na modernizację* a będziesz miał co tylko zapragniesz xD

*Choć osobiście nie myślałbym o tych burżujach tylko o przekazaniu kasy Przewozom Regionalnym, a najlepiej na naprawę infrastruktury :P
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2011, 18:23:33 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Damo

  • Wiadomości: 194
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Sierpnia 2011, 18:24:23 »
Ja bym wolał aby pierwsze InterCity wydało pieniądze na naprawę i modernizację wagonów. Ewentualnie zakup nowych, bo składy 4-6 wagonowe nie wystarczają na obecną liczbę pasażerów w pociągach. W dużej liczbie pociągów trzeba stać w korytarzach. Co do tych 200 km/h to gdzie by jeździła ta EP09? Jedynie na cmk, a i tak pewnie okazało by się że IC brakuje wagonów przystosowanych do tej prędkości.
a najlepiej na naprawę infrastruktury :P
Dokładnie, ja tak dalej będzie to na mniejszych liniach będziemy jeździć 20 km/h...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Sierpnia 2011, 18:25:03 »
Po to, by więcej pociągów na CMK mogło osiągać 200 km/h.
(...)
ewentualnie duża liczba EU07A.

I myślisz, że EU07A jest na 200 km/h? Mylisz się. Nie ma sensu wydawać kasy na taką modernę EP09, skoro i tak już teraz śmigają 160 km/h.

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Sierpnia 2011, 18:30:54 »
Ja bym wolał aby pierwsze InterCity wydało pieniądze na naprawę i modernizację wagonów. Ewentualnie zakup nowych, bo składy 4-6 wagonowe nie wystarczają na obecną liczbę pasażerów w pociągach. W dużej liczbie pociągów trzeba stać w korytarzach. Co do tych 200 km/h to gdzie by jeździła ta EP09? Jedynie na cmk, a i tak pewnie okazało by się że IC brakuje wagonów przystosowanych do tej prędkości.
a najlepiej na naprawę infrastruktury :P
Dokładnie, ja tak dalej będzie to na mniejszych liniach będziemy jeździć 20 km/h...

Wcale nie powiedziałem, że EU07A ma vmax 200 km/h, mówię tylko, że dostarczenie wielu lokomotyw tego typu uzupełniałoby to wszystko.

Nie jeździłaby tylko na CMK - właśnie rozpoczęła się modernizacja E59 na odc.Wrocław-Poznań, planowany także Poznan-Szczecin, w pierwszym etapie do 160 km/h, a w drugim do 200.

Kolejna rzecz - PKP IC ma bardzo sporo wagonów dostosowanych do 200. A gdyby nawet byłoby za mało, można zapewne wózki wymienić...

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Sierpnia 2011, 18:32:09 »
EP09 już są modernizowane, na razie tylko pulpit ale niedługo to kto wie.
http://www.transportszynowy.pl/lokemodernizacje.php

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Sierpnia 2011, 18:35:04 »
Po to, by więcej pociągów na CMK mogło osiągać 200 km/h.
(...)
ewentualnie duża liczba EU07A.

I myślisz, że EU07A jest na 200 km/h? Mylisz się. Nie ma sensu wydawać kasy na taką modernę EP09, skoro i tak już teraz śmigają 160 km/h.

Na CMK dałoby to prawie dwudziestominutowe przyspieszenie w stosunku do teraźniejszości. Koszt modernizacji, choć dość wysoki, na pewno znacznie tańszy od Husarza.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 875
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Sierpnia 2011, 18:35:16 »
200 km/h to nie tylko lokomotywy, to także wagony Z1 (bądź równoważne). Poza tym każda EP09A oznacza usunięcie jednej EP09. Oznacza to podniesienie prędkości wybranych pociągów, zaś pozostałe pozostaną na tym samym poziome. W tym wypadku zakup Husarza wypada korzystniej: podnosimy jeden pociąg ze 160 na 200 i jeden ze 120 na 160.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Sierpnia 2011, 18:41:32 »
200 km/h to nie tylko lokomotywy, to także wagony Z1 (bądź równoważne). Poza tym każda EP09A oznacza usunięcie jednej EP09. Oznacza to podniesienie prędkości wybranych pociągów, zaś pozostałe pozostaną na tym samym poziome. W tym wypadku zakup Husarza wypada korzystniej: podnosimy jeden pociąg ze 160 na 200 i jeden ze 120 na 160.

Modernizacja wszystkich Epok trwałaby najwyżej dwa lata. Mówisz o podniesieniu ze 120 do 160 w innych pociągach, mniej szybkich - tu idealna byłaby siódemka EU07A. Poza tym EP09A byłaby tańsza od Husarza, a tak samo wydajna, prędkość eksploatacyjna byłaby taka sama (Husarze na CMK maja jeździć 200).

Co do wagonów - mówiłem już, że można zmienić lub zmodernizować wózki.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Sierpnia 2011, 18:50:06 »
http://www.transportszynowy.pl/ep09/ep09kab6.html o matko :O

Co do samych pomysłów autora wątku... Łatwo mówić, ale gdybyś to Ty miał to wszystko zrealizować to na pewno piórka by Ci opadły po wykonaniu kosztorysu...
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4110
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1282
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Sierpnia 2011, 19:25:08 »
Cytuj
Mówisz o podniesieniu ze 120 do 160 w innych pociągach, mniej szybkich - tu idealna byłaby siódemka EU07A.
Nie zapominajmy o tym, że lokomotywa to nie wszystko, ważna jest też infrastruktura, która w Polsce nie jest w najlepszym stanie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Sierpnia 2011, 19:57:36 »
Cytuj
Mówisz o podniesieniu ze 120 do 160 w innych pociągach, mniej szybkich - tu idealna byłaby siódemka EU07A.
Nie zapominajmy o tym, że lokomotywa to nie wszystko, ważna jest też infrastruktura, która w Polsce nie jest w najlepszym stanie.

Ale na najważniejszych magistralach modernizacje idą planowo. Docelowo przeznaczamy Husarze na międzynarodowe, EP09A na szybkie krajowe, EU07A na w miarę szybkie krajowe, a zwykłe EU07 na trochę gorsze linie. Masz rację, że stan infrastruktury w Polsce jest w fatalnym stanie, ale stan niektórych magistrali i linii regionalnych mocno się poprawia, Jechałem dziś TLK z Poznania do Wrocławia i na odc.Rawicz-Korzeńsko widziałem modernizację do 200 km/h na drugim torze - zupełnie rozebrany, budowany od podstaw, tu mogłaby jeździć EP09A. Nie mówię o natychmiastowej rewolucji, a o stopniowych zmianach. Zróbmy chociaz prototypową EP09 - będzie drogo, ale znacznie taniej od Husarza. Wydaje mi się, że modernizacja EP09 do 200 km/h jest najzupełniej możliwa.

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Sierpnia 2011, 20:03:28 »
Przestań bujać w obłokach, bo to po prostu nierealne. Pomyśl kto w spółce, która ma problemy z bieżącymi naprawami będzie robił tak kosztowne modernizacje, które na dodatek nie miałyby aktualnie wykorzystania. A EU07A ma sens, bo linii z Vmax 160 jest coraz więcej, a taboru mało. Pomyśl czasem logicznie. Takie manewry to najwcześniej przeproawdzać za ok. 10 lat jak tych szlaków 200 km/h trochę będzie.

Poza tym wiele osób zapomina, że EP09 początkowo miały być do 140, ale ostatecznie podwyższono do 160.
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2011, 20:12:10 wysłana przez pioko17 »

Offline tomikxxx

  • Wiadomości: 17
  • Teraz nasza Kolej... Śląska Kolej..!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Sierpnia 2011, 20:22:40 »
Zgadzam się z przedmówcą, a druga sprawa poco komu modernizować epoki skoro są na bieżąco  modernizowane przez Intercity? Może gdyby jedna z nich miała wypadek(nie daj boże)to mogli by spróbować ale wątpię że tak zrobią. Siódemki są modernizowane bo mogą maksymalnie jechać z prędkością 125 km/h, a na naszych polskich torach nie trzeba większej prędkości niż 160 km/h. 
 
Co jest najlepszego w Sosnowcu..?
Bilet do Katowic...

Offline 333Wojtas333

  • Wiadomości: 191
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Sierpnia 2011, 20:32:04 »
Po co nam lokomotywy, które będą mogły rozpędzić się do 200 km/h, skoro najwcześniej dwusetka na naszych torach wg "Rynku Kolejowego" będzie dopiero najwcześniej za 2 lata? Skąd weźmie się pieniądze na modernizację? Po za tym EP09 całkiem niedawno przeszły szereg ulepszeń i zmian podczas napraw głównych.

EP09A miałaby:
 - rozruch impulsowy
 - silniki asynchroniczne prądu przemiennego

Nie jestem ekspertem od tego, ale czy jak pojazd posiada silniki asynchroniczne to również rozruch jest asynchroniczny?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 875
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Sierpnia 2011, 20:45:38 »
Silniki są wtedy zasilane przez falownik (sterowanie częstotliwościowe). Jeśli obejrzy się przebieg wyjściowy z falownika, wtedy można stwierdzić, że nie jest to ciągła sinusoida, tylko szereg prostokątów (impulsów). Osobiście nazwę „rozruch impulsowy” zostawiłbym dla sterowania silnikami prądu stałego.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:11:50 »
Zgadzam się z przedmówcą, a druga sprawa poco komu modernizować epoki skoro są na bieżąco  modernizowane przez Intercity? Może gdyby jedna z nich miała wypadek(nie daj boże)to mogli by spróbować ale wątpię że tak zrobią. Siódemki są modernizowane bo mogą maksymalnie jechać z prędkością 125 km/h, a na naszych polskich torach nie trzeba większej prędkości niż 160 km/h. 
 

Nie trzeba Polsce prędkości powyżej 160 km/h? Oczywiście, że jest to potrzebne. Polska jest krajem tranzytowym między Zachodem, a Wschodem, to jeden z powodów. Poza tym w dzisiejszych czasach szybki transport jest potrzebny. Ktoś powiedział, że tory dostosowane do 200 km/h pojawią się najwcześniej za dwa lata, więc na razie nie ma potrzeby modernizacji EP09 do 200 km/h. Nie mówię, żeby teraz robić tą modernizację. Na przykład za dwa lata.

Ktoś mówi, że to drogie, haha, przecież znacznie tańsze niż Husarz. Główne wykorzystanie Husarza to linie międzynarodowe i moim zdaniem wykorzystanie drogiego Husarza na CMK z taką samą wydajnością i szybkością jak potencjalna EP09A jest nieporozumieniem.

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:14:36 »
Modernizacja tych loków to taka "zapchaj-dziura",a idąc tym tokiem rozumowania, to powinniśmy mieć teraz 4 modernizację Pt31, bo po co robić nowe.
Polska jest krajem tranzytowym między Zachodem, a Wschodem, to jeden z powodów.
..ale dla towarów, dla ludzi mniej.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 875
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:18:42 »
Dlatego ważniejsze by były pociągi towarowe w ruchu S/SS, których pewnie jeszcze długo nie zobaczymy.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline 333Wojtas333

  • Wiadomości: 191
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:23:00 »
Wymogi Unii Europejskiej to 160 km/h i Polsce tyle na razie wystarczy. Husarz w porównaniu do EP09 jest o wiele bardziej nowocześniejszy i tu nie ma nic do porównania.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:26:13 »
Nie trzeba Polsce prędkości powyżej 160 km/h? Oczywiście, że jest to potrzebne. Polska jest krajem tranzytowym między Zachodem, a Wschodem, to jeden z powodów.
A ja uważam, że przy obecnym stanie rzeczy w Polsce nie potrzeba linii 200+ na wymienionej relacji. Polska kolej zarabia na tranzycie towarów ze wchodu na zachód i odwrotnie. Ruch pasażerski nie jest tak opłacalny jak towarowy. Skoro tak to po co budować linie na 200+ wschód-zachód jak towarowy tyle nie pojedzie? Wybudują linie wysokich prędkości i przewóz masowy będzie musiał ją omijać szerokim łukiem bo pasażer jedzie… Wolałbym, żeby zamiast KDP wyrównali wszędzie (gdzie warunki na to pozwalają) prędkość 100+ a niektóre magistrale zmodernizowali na 160/200. I to w zupełności by wystarczyło. A tak, mamy linie gdzie pociąg pasażerski jedzie 20-30km/h… Natomiast w ruchu towarowym jakby podnieśli średnią prędkość ruchu na 40-50km/h to byłby luksus.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:26:48 »
A ciekawe jak to by śmigał ET41A?

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:28:18 »
Dlatego ważniejsze by były pociągi towarowe w ruchu S/SS, których pewnie jeszcze długo nie zobaczymy.
Jednak idzie ku lepszemu. w moich okolicach zmodernizowano odcinek. Wywalono wszystkie drewniane podkłady, a wstawiono stare struno-betonowe. Narazie po nim jeżdżą ezt, a brutta po parzystym.teraz Kontenery to ino śmigają.

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:32:03 »
Wymogi Unii Europejskiej to 160 km/h i Polsce tyle na razie wystarczy. Husarz w porównaniu do EP09 jest o wiele bardziej nowocześniejszy i tu nie ma nic do porównania.

1. Wymogi Unii Europejskiej to jest minimum. Trzeba dążyć do możliwie najlepszego stanu.
2. EU07A co do nowoczesności nie ustępuje zbytnio Husarzowi, ustępuje mu głównie w prędkości i
    designie.
3. EP09A byłaby zatem tak samo szybka i tak samo nowoczesna jak Husarz, może nieco mniej ładne.
4. Mówiłem zresztą, że Husarz dalej ma być wykorzystywany w ruchu międzynarodowym, EP09A
    byłaby głównie na rynek krajowy.

Widzę, że wątek ma już status gorącego...

A ciekawe jak to by śmigał ET41A?

1. To lokomotywa towarowa. Po co ma śmigać?
2. Nie ma sensu wykorzystywać dwuczłonowej lokomotywy w ruchu pasażerskim.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 875
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:35:42 »
Z tego co pojawiało się na forum, to nawet kontenerowce nie jeżdą w ruchu S (100 km/h) — ich prędkość to 90 km/h. Nie wspominam tutaj o ruchu SS (120 km/h), gdzie wymagania są już dosyć wysokie. Niemniej jednak chyba wszystkie obecnie produkowane typowe wagony towarowe (wózki Y25) mogą jechać 120 km/h conajmniej próżne.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:36:24 »
Mimo to ta EP09A to tylko temat z serii "A co by było gdyby...". Sądzisz że ktoś z IC wejdzie na to forum, przeczyta ten wątek i pomyśli "O ja! To jest myśl! Nie naprawiamy wagonów tylko robimy EP09A."?

A ciekawe jak to by śmigał ET41A?
ET21A - to by było cool...
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2011, 21:45:33 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:37:33 »
Z tego co pojawiało się na forum, to nawet kontenerowce nie jeżdą w ruchu S (100 km/h) — ich prędkość to 90 km/h. Nie wspominam tutaj o ruchu SS (120 km/h), gdzie wymagania są już dosyć wysokie. Niemniej jednak chyba wszystkie obecnie produkowane typowe wagony towarowe (wózki Y25) mogą jechać 120 km/h conajmniej próżne.

Oj nie, wagon Eanos może jechać 120 km/h przy lekkim i średnim obciążeniu i 100 km/h przy mocnym.
Widziałem na E 20 kontenerowce, które jechały 110 km/h.

Wszyscy tak sprzeciwiacie się mojemu pomysłowi, a PKP IC planuje zakup kolejnych 5 Husarzy, a 5 zmodernizowanych Epok byłoby o wiele tańsze.

Offline 333Wojtas333

  • Wiadomości: 191
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:43:00 »
2. EU07A co do nowoczesności nie ustępuje zbytnio Husarzowi, ustępuje mu głównie w prędkości i
    designie.
3. EP09A byłaby zatem tak samo szybka i tak samo nowoczesna jak Husarz, może nieco mniej ładne.
4. Mówiłem zresztą, że Husarz dalej ma być wykorzystywany w ruchu międzynarodowym, EP09A
    byłaby głównie na rynek krajowy.

Ad. 2. EU07A jest tylko ułamkiem tego czym jest lokomotywa ES64U4, po za tym nie znamy jeszcze jej wyników eksploatacji, więc za wcześnie, aby o tym dyskutować.
Ad. 3. Nie byłaby tak nowoczesna jak Husarz, gdyż EP09 to konstrukcja z lat 80. XX wieku, a Taurusy produkowane są dopiero od 6 lat.
Ad. 4. Husarze nie bez powodu są wykorzystywane na "międzynarodówkach", gdyż są wielosystemowe, a EP09 i tak są już w ruchu krajowym i moim zdaniem nie ma podstaw, aby je modyfikować. Przynajmniej nie w ciągu najbliższych lat.
Widzę, że wątek ma już status gorącego...

I uważam, że na tym trzeba zaprzestać. Czy dalsza dyskusja ma sens?

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #28 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:43:28 »
A ja uważam, że przy obecnym stanie rzeczy w Polsce nie potrzeba linii 200+ na wymienionej relacji. Polska kolej zarabia na tranzycie towarów ze wchodu na zachód i odwrotnie. Ruch pasażerski nie jest tak opłacalny jak towarowy. Skoro tak to po co budować linie na 200+ wschód-zachód jak towarowy tyle nie pojedzie? Wybudują linie wysokich prędkości i przewóz masowy będzie musiał ją omijać szerokim łukiem bo pasażer jedzie… Wolałbym, żeby zamiast KDP wyrównali wszędzie (gdzie warunki na to pozwalają) prędkość 100+ a niektóre magistrale zmodernizowali na 160/200. I to w zupełności by wystarczyło. A tak, mamy linie gdzie pociąg pasażerski jedzie 20-30km/h… Natomiast w ruchu towarowym jakby podnieśli średnią prędkość ruchu na 40-50km/h to byłby luksus.

Źle na to patrzysz. Sama UE wskazuje, że budowa KDP jest bardzo korzystna dla ruchu towarowego, bo przerzuca pasażerów na dedykowane linie, pozostawiając dotychczas istniejące przewozom towarowym, którym można wtedy przyznać priorytet. Unika się wtedy problemów związanych z przepuszczaniem składów pasażersich - planowym czy nieplanowym, kolej towarowa zyskuje też mocno na atrakcyjności (rezerwa przepustowości pozwala trasować pociągi ad hoc).

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 875
Odp: Jeśli stworzono EU07A, to może spróbujemy stworzyć EP09A?
« Odpowiedź #29 dnia: 25 Sierpnia 2011, 21:46:14 »
Przedostatnie moje słowo: conajmniej. Chciałem przez to podkreślić, że nowoczesne wagony S mogą być transportowane z prędkością 120 km/h w stanie próżnym. Niektóre z nich dopuszczają częściowe załadowanie. Jest to związane m.in. ze skutecznością hamulców. Wagony z dwustopniową zmianą próżny/ładowny nie mogą być obciążane (mają tylko dwa stany), wagony z samoczynną regulacją (zawór ważący, przekładnik bezstopniowy) są w stanie zapewnić odpowiednią siłę hamowania aż do stanu średniego załadowania (masa brutto około masy hamującej).

Po czym wnosisz, że składy jeździły 110 km/h?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.