Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Jak zrobić przezroczystość tekstury?
Driver24:
Bry,
odgrzeję trochę kotleta, bo napotkałem na podobny problem.
Otóż, mam kilka tekstur którym trzeba dodać kanał alfa, ale z pliku. Mam dwa pliki, jeden tga, drugi bmp.
Czy w Gimpe jest funkcja dodaj kanał alfa z pliku jak to było w programie TGAtool?
Używałem wcześniej TGATool ale coś mi się posypało i wyskakuje błąd:
Error starting module 'Win32DPNetGame' - nie wiem o co chodzi... reinstalacja nic nie pomogła.
youBy:
Robisz tak: wczytujesz plik tga, dodajesz maskę do warstwy (jedynej), wybierasz opcję z pobraniem wartości z kanału alpha, wklejasz zawartość pliku bmp na warstwę (nie na maskę) i gotowe.
carmel4a:
Odkopuje. Nie mogę ustawić półprzezroczystości. Dla gumki < 50% nakłada pełną teksturę, dla więcej niż 50% robi pełną przezroczystość.
Mam 3 warstwy (niezmieniona tex, tex bez okien i okna). Obojętnie czy kanałami, gumką czy przezroczystością warstwy nie mogę osiągnąć półprzezroczystości. Eksportuje do .tga z RLE. GIMP 2.8.14. EXE z 15.02 i 5.04.
http://eu07.pl/userfiles/14758/priv-303e-310_1.7z
joey:
Domyslam sie, ze nie mozesz uzyskac polprzezroczystosci w Maszynie na modelu 303e, a nie w Gimpie przy eksporcie do TGA, bo to mi sie udalo. Parametr opacity submodelu w modelu t3d musi byc ustawiony na 0, zeby po konwersji do e3d wyswietlaly sie polprzezroczystosci, sam sie na to swego czasu "nadzialem". Po wczytaniu modelu bezposrednio z t3d, z wylaczona opcja convertmodels w eu07.ini polprzezroczystosc dziala, lecz model tekstowy wczytuje sie dlugo.
carmel4a:
Tak, chodzi mi o to ze w Maszynie nie widać półprzezroczystości (tj. widać aż za bardzo/wcale tą przezroczystość :))
Czyli dla każdego modelu, trzeba by wycinać okna do osobnego submodelu..? Ogólnie to chcę pomóc w robieniu kabin lowpoly z zewnątrz, ale tego nie ogarniam.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej