Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Jak zrobić przezroczystość tekstury?

(1/3) > >>

Tyrystor:
Chciałem zrobić podświetlenie przyrządów do SM41, ale to jest bardziej skomplikowane niż myślałem. Wziąłem zwykłą latarkę i poświeciłem na białą ścianę, zrobiłem zdjęcie i je "przerobiłem" i tu mam problem. Jak zrobić aby tło podświetlenia było pół przezroczyste Tak jak w przypadku cieni pojazdów, szyb. Pracuję w GIMP-ie 2.0.   

Cesky Kretek:
Musisz utworzyć kanał alpha dla danej tekstury. Z tego co pamiętam nie kolorujesz danego fragmentu na czarno, tylko w odcieniu szarości - w zależności od 'mocy' przezroczystości.

Tyrystor:
A można by prosić o "pokierowanie" mnie po opcjach? Bo tak bo zbytnio nie kumam. :-)

Cesky Kretek:
W GIMPie nie wiem jakich narzędzi użyć - ja pracuję na Photoshopie. Zasada jest podobna - przy zakładce z warstwami, poszukaj opcji - KANAŁY (będziesz mógł wybierać je jak warstwy), następnie tworzysz nowy kanał - Alfa 1. Używasz odcieni szarości w miejscu gdzie chcesz zrobić przeźroczystość. Całość zapisujesz jako TGA 32 bitowe [+ kompresja RLE]. Osobiście nie lubię zabawy z kanałem alpha - przy tworzeniu tekstury EN57 miałem z tym trochę problemów, ale to co napisałem powinno Ci raczej pomóc.

szogun:
W GIMPie wystarczy zrobić prawoklik na teksturze, przejść do zakładki Przezroczystość i kliknąć Dodaj kanał alfa. Wtedy można chociażby zwiększyć przezroczystość gumką ze zmniejszonym kryciem.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod