Autor Wątek:  Budowanie scenerii ;(  (Przeczytany 6727 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hexy

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • http://www.banghole.humor.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Budowanie scenerii ;(
« dnia: 20 Sierpnia 2004, 15:09:54 »
Witam...

Moim problemem jest to ze postanowilem zbudowac scenerie...
Zrobilem sliczny uklad torow pod JETem, nalozylem tekstury pod zwrotki, teraz mecze sie z eventami a wszystkie "czesci" scenerii w osobnych plikach includowanych do pliku scn, ktory zwiera tylko definicje atmosfery i skladow...

Przez ten okres zassalem sobie 3D Maxa w celu wykonania na nim reszty tj. wstawienie trawy, budynkow itp...

Mam juz wszystko co potrzebne do stworzenia porzadnej trasy i co?

Uklad torowiska musze robic od poczatku bo 3dmax nie wczytuje plikow .scn (a bylem pewien ze sa skrypty)... Obiektow t3d tez nie...
rece mi opadly... Co mam wiec zrobic? Nie chce miec wszystkiego (tj. torowiska, eventow, otoczenia) w jednym pliku... Jak to ku*** z tych gotowych czesci zlozyc do kupy?? Poradzcie cos bo po nocach nie sypiam :(

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Sierpnia 2004, 16:04:26 »
Cóż, torowisko chyba od początku musisz zrobić.  Aby nie mieć wszystkiego w jednym pliku, ZTCP trzeba zaznaczyć np. same tory i dać export selected. A potem zaznaczyć np. ince i export selected itd. Co do eventów, chyba nie powinno być problemów, bo eventy zwykle pisze się w notatniku, a te przypisane do torów (event0, event1 ,event2) i tak muszą być razem w pliku z torami.
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Sierpnia 2004, 19:18:39 »
Dziwne. Ja zawsze trzymam wszystko w jednym pliku, i dzięki temu moge łatwo zdiagnozować na czym się sypie symulator. Np w logu wali się po textures/f05m.bmp to wiem że muszę sprawdzić w scn co jest po includzie semafora z symbolem f 1/2 m. Ale jak kto woli...

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Sierpnia 2004, 19:31:17 »
Może przy budowie scenerii jest to przydatniejsze (ja też trzymam wszystko w jednym pliku), ale w wersji dla publiki mogłoby być coś takiego:

include trakcja.inc end
include mniej_wazne_obiekty.inc end

(reszta)


Jak ktoś ma mało fps-ów albo ma spf zamiast fps to robi dwa ukośniki przed include i po problemie:) Ileż to razy na forum pisali tematy w stylu "jak wywalić trakcje"...
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline hexy

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • http://www.banghole.humor.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Sierpnia 2004, 01:50:39 »
Szkoda mi robic ukladu od poczatku bo jest on dosc skomplikowany, mam na nim eventy i dzialajaca sygnalizacje ;( Chcialbym jedynie do tego ukladu dorobic trawiasty teren, drogi, rzeki i jakies lasy bo pojedyncze budynki sygnalizacje czy krzewy stawiam w notatniku...

;(

hunter

  • Gość
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Sierpnia 2004, 09:29:59 »
Trawe da sie zrobić bez robienia schematu od nowa :) Oto sposób - po prostu w 3ds zapełniasz całą planszę objektem Plane ;) Dajesz po jeden vertex w opcjach trawy i eksportujesz na Editable Mesh. Potem nakładasz teksturę, dajesz UVW Map i wio :) . Z budynkami gorzej - bo musisz znać położenie torów, żeby budynki w nie nie weszły :) A z peronami to już lepiej nie mówić - baaardzo ciężko: musisz IDEALNIE wymierzyć ten peron, żeby nie wszedł znowu w tory.

Pozdrawiam.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Sierpnia 2004, 09:54:40 »
Cytat: "hexy"
Chcialbym jedynie do tego ukladu dorobic trawiasty teren, drogi, rzeki i jakies lasy


Jak to jest płaska sceneria, to trawę robisz tak jak to sq1mhv pisał, a resztę spróbuj w ten sposób:

Porób screenshoty w JET i posklejaj je w całość, potem oteksturuj tym dokładnie wymierzony obiekt plane w 3ds. Jak zrobisz dokładnie, to będziesz miał mniej więcej dokładną mapę gdzie jakie tory są. Potem robisz resztę na podstawie tej "mapy".
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline hexy

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • http://www.banghole.humor.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Sierpnia 2004, 11:34:30 »
Wlasnie w tym sek ze jest to gorzysty teren :(

Widze jednak ze nie pozostaje mi nic innego jak zrobienie ukladu torowiska od poczatku w 3ds :(

Marcin_EU

  • Gość
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Sierpnia 2004, 14:51:56 »
A nie szybciej byloby napisac skrypt do maxa importujacy tory z .scn jako spliny? Nie powinno to byc jakies bardzo skomplikowane a nauczenie sie maxscripta nie zaszkodzi :)

Offline hexy

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • http://www.banghole.humor.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Sierpnia 2004, 20:17:38 »
Taaa uczyc sie skryptow maxa zeby w zasadzie ominac korzystania z jego dobrodziejstw w dziedzinie stawiana torowisk?? Ja skryptow uczyc sie nie bede - wystarczy ze mi sie eventy snia po nocach... Ale jesli ktos napisal export do scn moglby juz zadbac o import...

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Sierpnia 2004, 20:14:39 »
No włąśnie Marcin. A co do scryptów do gmaxa to firma Auran sobie jakoś poradziła z exportem. Trainz Asset Creation Studio jest przecież tylko scryptem do gmaxa. Skoro im sie udało to musi być sposób na omijanie listenera orzy exporcie. Trzeba tylko go znaleźć a ja sam nie jestem w stanie.

Offline hexy

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • http://www.banghole.humor.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Sierpnia 2004, 20:53:53 »
Tak w ogole to kiedy robie trawke pod 3ds to podczas eksportu do scn wywala mi cos w stylu "Mesh have no TV Faces". Bledy tego nie ma kiedy robie malutkie plaszczyzny otoczenia...

Mam tez problem z eksportowaniem torow do pliku scn :( zrobilem uklad sporej stacji i podczas eksportu wyskoczylo "Track export error"... Jak zrobilem sobie "koleczko" to wszystko bylo git. Czy ktos mi moze powiedziec co mogloby byc powodem powyzszych bledow? Dodam ze trawe robie wedlug instrukcji Barta a tory klade tak jak opisuje to plik pomocy do edycji scenerii ze stroy eu07...

Marcin_EU

  • Gość
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Sierpnia 2004, 21:28:56 »
Cytat: "hexy"
Ale jesli ktos napisal export do scn moglby juz zadbac o import...

Cytat: "hejnal"
No włąśnie Marcin. A co do scryptów do gmaxa to firma Auran sobie jakoś poradziła z exportem. Trainz Asset Creation Studio jest przecież tylko scryptem do gmaxa. Skoro im sie udało to musi być sposób na omijanie listenera orzy exporcie. Trzeba tylko go znaleźć a ja sam nie jestem w stanie.

Wyrecze Was, wystarczy kupic maxsdk (1200$). Jak juz kupicie to trzeba pomyslec nad wynajeciem kogos kto napisze plugin do tego (ja nie mam motywacji bo nie uzywam). Oczywiscie musicie dodatkowo pomyslec o wsparciu dla tego pluginu i przyszlych jego przerobkach, wszak po udostepnieniu znajdzie sie wielu, ktorzy beda zadali jakis modyfikacji ktore zapewne z dobrego serca sfinansujecie :)

Marcin_EU

  • Gość
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Sierpnia 2004, 21:35:02 »
Cytat: "hexy"
Tak w ogole to kiedy robie trawke pod 3ds to podczas eksportu do scn wywala mi cos w stylu "Mesh have no TV Faces". Bledy tego nie ma kiedy robie malutkie plaszczyzny otoczenia...

nie ma wspolrzednych tekstury (uvw mapping)

Offline hexy

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • http://www.banghole.humor.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Sierpnia 2004, 00:29:40 »
Chodzi o "Coordinates UV -> UVW Mapping"? Ja tak robie, dziele wyniki przez 3... Nie wiem czy dobrze - przynajmniej tak pisal Bart...

Marcin_EU

  • Gość
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Sierpnia 2004, 08:10:48 »
Cytat: "hexy"
Chodzi o "Coordinates UV -> UVW Mapping"? Ja tak robie, dziele wyniki przez 3... Nie wiem czy dobrze - przynajmniej tak pisal Bart...

Tak, powinno dzialac.

Offline hexy

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
    • http://www.banghole.humor.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #16 dnia: 23 Sierpnia 2004, 18:45:59 »
Dobra, ukladanie torowiska i terenu w 3d max odkladam na pozniej... Zabieram sie za budynki i tu pojawil sie problem... Budynek w 3ds jest, wyeksportowalem go do t3d tez bez problemow... Tylko jak ustawie go w scenerie to lezy na boku, i w ogole w dwoch czesciach; sciany osobno i kawalek dachu osobno...

Mysle ze to wina nie zastosowania hierarchii... a nie zastosowalem bo nie umiem a w tutorialu jest tylko narysowane drzewko, budyneczek w 3ds i wsio :( A jak poprawnie ustawic hierarchie obiektow nigdzie nie jest opisane... Niech mi wiec ktos powie tak krok po kroczku "klik, klik" i po sprawie bo domyslam sie ze to zrobic to banal :( Ja to tego mimo usilnych staran nie doszedlem...

Swoaja droga jak sie podoba teksturka EN57-795 ;)

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Sierpnia 2004, 19:30:21 »
jak ja robie jakis obiekt do scenerii, to nie zapisuje go do t3d, tylko exportuje razem ze scenerią, tak mozna robić?

a właśnie, też jestem ciekawy jak umiescic obiekt t3d w scenerii?
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Budowanie scenerii ;(
« Odpowiedź #18 dnia: 24 Sierpnia 2004, 18:18:28 »
nie będe zaczynał nowego tematu, więc napisze tutaj
po około stu metrach wszystko na mojej trasie staje się białe :(,
co z tym zrobic?
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,