Witam!
Pierwszy mój post tutaj, więc mówię "dzień dobry" wszystkim i chociaż MK nie mogę się mienić, to przyznam, że Waszym symkiem bawię się od dawna i hm... podoba mi się, jak diabli i stąd zależy mi, żeby "MaSzyna" rozwijała się dalej.....
Autorów symulatora proszę o rozważenie takiej-o kwestii:
Niewiele macie czasu na pisanie symka, bo rodzina, praca/studia itd. itp. Jasna sprawa, wszyscy prędzej czy później wpadamy w kierat, który zarzyna czas wolny, jak nasze młodzieńcze ideały ;-)
W takim razie jednak czy, przynajmniej niekiedy, nie warto by, żebyście wydzielili jakąś atomową część ze swoich zadań programistycznych związanych z EU i wrzucili na forum, dając temat: "Zadanie do wzięcia"?
Załóżmy - jedna funkcja. Wy dajecie prototyp i opisujecie wymagania. Ktoś siada, pisze, przysyła Wam ciało funkcji i opis procedury, według której ją testował, Wy oceniacie - jest dobrze - bierzecie, jest źle - do kosza. (Dla wygody można zostawić nazwisko i mail/kontakt do autora w komentarzach)
A może coś większego - ktoś ma zrobić dll'a - siada, robi - patrzycie, czy funkcje zwracają to, co trzeba wtedy, kiedy trzeba - bierzecie.
Inny przykład - powstaje pomysł, żeby zrobić pomoc do symulatora w formie helpa do tego launchera "start.exe" - ludzie siadają i robią.
A jeśli nikt się nie zgłosi? Wtedy trudno - zostaje tak, jak teraz, czyli nikt Wam nie pomógł w pisaniu. Nic nie stracicie a czasem ktoś może przyspieszyć Wasze prace dorabiając jakieś kawałki kodu. Tzn. taka jest moja ogólna koncepcja.
Zakładam przy tym, że nie planujecie na razie przekształcenia projektu w non-profit, ale... słyszałem, że nie.
A... zakładam również, że wśród forumowiczów tutaj są ludzie, którzy kilka "begin end" (jak ja to nazywam) napisali i mogliby wspomóc symulator swoją "myślą techniczną".
Czy mój pomysł jest totalnie do bani, czy tylko trochę?
Ze swojej strony (żeby nie być gołosłownym) powiem, że co prawda teoretycznie programistą nie jestem (a elektronikiem), ale od paru lat jakieś 70% czasu w pracy spędzam pisząc soft (wcześniej góra 20%... piękne czasy były ;-)). Nie na PCty, tylko "embedded" (na kontrolery) i niby nie w C++, tylko w C, no ale obiektówka nie jest mi obca (musiałbym tylko trochę odświeżyć pamięć).
Czasu, podobnie jak Wy, mam tyle, że chodzę i płaczę, ale jakąś funkcyjkę chyba mógłbym czasem wysmażyć. Na grafice, niestety, nie znam się, ale np. na matematyce stałoprzecinkowej zęby zjadłem i "ogólne programowanie" jako tako znam. No tak myślę.
Jeśli macie wymagania co do kompilatora - podajcie na czym pisać. Wymagania co do stylu, nazewnictwa? - podajcie.
Wrzucam ten temat na forum, bo być może jest więcej ludzi, którzy mogą Wam pomóc programować EU07 - po co więc macie wszystko robić sami - każdą najgłupszą funkcję?
Tak, jak dźwięki, tekstury itd. itp. forumowicze podsyłają i w ten sposób prace "graficzne" posuwają się naprzód, czy raczej wzbogacają symulator, tak samo (zgaduję) można by popchnąć nieco prace programistyczne.
Co panowie autorzy (i reszta forumowiczów) sądzą?
Pozdrawiam z Torunia,
Scoobie