Autor Wątek:  Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje  (Przeczytany 13989 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lorem

  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« dnia: 05 Maja 2011, 19:42:57 »
Czy da się zniwelować efekt gwałtownych przejść między teksturami podsypki? Przyznam, że wygląda to... słabo.

Wydzielam do osobnej dyskusji.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2011, 22:51:16 wysłana przez Quark-t »
A może by tak własny pulpit...

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Maja 2011, 19:56:30 »
Jak ktoś zrobi podsypkę przejściową, to się będzie dało. Na obecną chwilę najrozsądniej, to wygenerować pary podsypka pod tory + zwrotnice. Ale taki też jest folklor MaSzyny od zarania dziejów, zresztą nie do końca niezgodny z rzeczywistością (tam, gdzie wymieniają podtorze bez ruszania zwrotnic, widok normalny).
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Maja 2011, 20:38:29 »
Może wtrącę też swoją małą uwagę. Nie wiem, czy ktoś jeszcze zwrócił uwagę na zbyt dużą jasność (czystość) podsypek. Na ww screenach dobrze to widać.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Maja 2011, 20:53:09 »
@MKaczy ma całkiem fajne tekstury podsypki i słupów trakcyjnych, kwestia tego czy udostępniłby pliki i czy w prosty sposób można by je wrzucić do PC (bo z tego co wiem On ma starą wersję symka).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Maja 2011, 20:55:10 »
Sorry, dla mnie są one do kitu. Z różnych względów.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Maja 2011, 20:59:24 »
Ja myślę że jakby zdjąć nieco kontrastu to było by ok. A co do samych podsypek to jeszcze się w moich okolicach nie spotkałem z taką jaką mamy w symku jako "domyślną".
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Maja 2011, 21:03:05 »
Obawiam się, że nigdzie nie spotkamy takich podsypek. Nawet nowy granit ma całkiem inny kolor (taka podsypka już w symku jest).

Offline Lorem

  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Maja 2011, 21:04:33 »
Na zdjęciu monitora MKaczego jego podsypki IMHO wyglądają realistyczniej, niż te nasze. Ale potrzebny byłby dobry screen (niezrobiony aparatem/kamerą), aby to osądzić.

Na obecną chwilę najrozsądniej, to wygenerować pary podsypka pod tory + zwrotnice.
Chodzi o to, aby tekstury podsypki toru "normalnego" i zwrotnic były takie same, dobrze rozumiem?

Ale taki też jest folklor MaSzyny od zarania dziejów.
No, coś w tym jest :)

A może by tak własny pulpit...

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Maja 2011, 21:13:49 »
Bez przesady. Jeszcze może napisać, że tekstury loków, wagonów mają być "uwalone", gdyż w rzeczywistości są brudne. Tak samo z zestawami kołowymi, pantografami itp. Ślizgi także są smarowane i "uwalone". Więc w tym przypadku lepiej niech zostanie tak, jak jest.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Maja 2011, 22:08:59 »
Z taborem akurat nie jest tak źle (wg mnie tabor jest ok), ale też nasz wzrok podczas jazdy nie jest cały czas zwrócony na bok czy czoło lokomotywy. Natomiast gdy podczas jazdy cały czas jest się skupionym właśnie na torach, czyli w efekcie podsypce też, odnosi się wrażenie, że jedzie się po ściółce dla gryzoni, a nie po tłuczniu ;]

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Maja 2011, 22:17:31 »
Zalozcie se osobny watek na dyskusje a nie mi tu smiecicie w watku do chwalenia sie co jeszcze nie padlo na HDD :)

Srutki tutki kurde, ja che tak ja chce tak, a mi sie podoba taki i juz!

Ruszac dupecje i zrobcie textury na podsypki to beda ladne.

Online MaciejM

  • Wiadomości: 4131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1388
Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Maja 2011, 22:44:06 »
Kilka ostatnio dodałem ;) http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.msg203903.html#msg203903 Jednakże same zdjęcia.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
15 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline samja

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Maja 2011, 00:53:19 »
A, czy nie można popatrzeć na te sprawy? http://sigman.kolej.org.pl/screeny/sceneria/
Wystarczy zapytac wlaściciela.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Maja 2011, 11:37:00 »
To są z tego co widzę podsypki @MKaczego.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Maja 2011, 23:03:58 »
To są z tego co widzę podsypki @MKaczego.
To nie są Mkaczego, tylko Sigman sam się bawił w swoje przejścia. Dodam, że takie coś to jest bardzo proste do zrealizowania, aczkolwiek trzeba poświęcić więcej czasu na mapowania itp..
...

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Maja 2011, 12:41:32 »
Parę minut grzebania, trzeba poprawić trochę boki, nasycenie, dorobić podsypki dla zwrotnic i jakoś by to było... Tylko rozdzielczość zwiększyła się do 512x512.
Moim zdaniem jest o niebo lepiej niż na domyślnej podsypce która chyba ciągnie się za symkiem od początku.
« Ostatnia zmiana: 07 Maja 2011, 13:02:17 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Maja 2011, 14:09:49 »
I jeszcze nie zapomnij o podsypkach dla anglików. Czy podkłady nie są trochę za gęsto?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Maja 2011, 14:23:37 »
Podkłady są raczej ok, co do zwrotnic/rozjazdów to zabiorę się za to dopiero po rozkminie nad ich mapowaniem, co raczej proste nie będzie zważając na to że są zapisane w inc jako triangle.

Przepraszam za rozmiar załączników, chwilowo małe problemy związane z softwarem.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Maja 2011, 14:29:41 »
Z tymi podkładami jednak jest coś nie tak. Co poniektóre są zdecydowanie za blisko siebie. Zaznaczyłem na Twoim screenie o co chodzi ->
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Maja 2011, 14:32:48 »
To się poprawi.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Maja 2011, 14:34:35 »
Bardzo ładnie się prezentują, @szogun może zajmiesz się tym tematem, tak na "zicher"?
Pozdrawiam

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #21 dnia: 07 Maja 2011, 14:36:59 »
Właśnie myślę czy nie przygotować pack'a który zastąpił by te domyślne podsypki, trzeba trochę odpocząć od grzebania przy taborze :>
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #22 dnia: 07 Maja 2011, 14:41:08 »
Przygotuj, wrzuć na testy.
Pozdrawiam

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #23 dnia: 07 Maja 2011, 15:20:29 »
Tylko no... Nie rozpędź się i nie zrób betonowych podrozjezdnic...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #24 dnia: 07 Maja 2011, 16:02:15 »
Chciałbym dodać, że istnieje też możliwość zmiany kształtu i mapowania automatycznej podsypki, jeśli ktoś to porządnie opracuje.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Maja 2011, 16:03:10 »
Mhm, tylko chyba będę musiał zrezygnować z cieni pod szynami na zwrotnicach, bo od ponad godziny próbuję je zrobić tak żeby wszystko pasowało, a mimo to lipa.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #26 dnia: 07 Maja 2011, 16:04:28 »
Od kiedy są betonowe podkłady na zwrotnicach?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #27 dnia: 07 Maja 2011, 16:04:45 »
Są drewniane. Tekstura jest ok, tylko coś mam nagrzebałem w inc.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #28 dnia: 07 Maja 2011, 19:26:09 »
Solo oración!

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Tekstury podsypek - jakość, zdjęcia, propozycje
« Odpowiedź #29 dnia: 07 Maja 2011, 19:35:34 »
Ale i tak 98% w PL podrozjezdnic jest drewnianych.
« Ostatnia zmiana: 07 Maja 2011, 22:13:58 wysłana przez ZiomalCl »