Autor Wątek:  Prowadzenie pociągów lokomotywami manewrowymi  (Przeczytany 7540 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 167
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Prowadzenie pociągów lokomotywami manewrowymi
« dnia: 20 Kwietnia 2011, 21:45:19 »
Witam
Jechałem SP42 w misji towos w Zwierzyńcu. Trasa jest w większości jednotorowa i bardzo kręta.Nie wiem jak innym ale mi prowadzenie pociągu po takiej trasie lokomotywą typu SM42/SP42/SM31 sprawia problem. Chodzi o bardzo ograniczoną widoczność do przodu. Jadąc tyłem do przodu jakoś można dać sobie radę, ale jazda we właściwym kierunku jest męcząca bo nie widać wskaźników i semaforów po lewej stronie. Z tego co wiem to w realu obsługa jest podwójna i pomocnik maszynisty obserwuje szlak po lewej stronie, więc nie ma problemu. Może warto by było rozwiązać to bo przecież pomocnika w symku nie ma. Np:
1. W czasie jazdy pokazywałyby się małe ikonki mijanych sygnałów/semaforów na dole ekranu. Oczywiście to trudne bo wymagałoby dużych zmian w symulatorze i sceneriach. (eventy itd.).
2. Łatwiejsze. Szybki skok na fotel pomocnika. Naciskając lewy przycisk myszy "teleportowałoby" nas na fotel pomocnika, a naciskając prawy powrót w mgnieniu oka na fotel maszynisty. Byłby wtedy łatwy i przyjemny dostęp do pola widzenia z obu stron lokomotywy.  Nie byłoby problemu z dostrzeżeniem sygnału czy semafora w czasie jazdy np. po łuku, no i jazda będzie bardziej realna.
Może warto coś takiego zaimplementować w kolejnej wersji symulatora.
Pozdrawiam

Pisz poziomo.
Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 20 Kwietnia 2011, 22:34:53 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1415
Odp: Prowadzenie pociągów lokomotywami manewrowymi
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Kwietnia 2011, 21:51:53 »
Cytuj
ale jazda we właściwym kierunku jest męcząca bo nie widać wskaźników i semaforów po lewej stronie.
Większość semaforów/wskaźników znajduje się po prawej stronie. I skoro symulator ma za zadanie odzwierciedlać pracę maszynisty, musisz się przyzwyczaić do ograniczonej widoczności w tychże lokomotywach. Mnie to również przeszkadza i unikam tych loków.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
15 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Prowadzenie pociągów lokomotywami manewrowymi
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Kwietnia 2011, 21:52:47 »
Z tego co wiem to w realu obsługa jest podwójna i pomocnik maszynisty obserwuje szlak po lewej stronie, więc nie ma problemu.
Pozdrawiam
Rzeczywistość jest brutalna i najczęściej jest tak, że tego pomocnika nie ma ;). Zwłaszcza na lokomotywach typu SM42 i pokrewnych (SP42, SU42). Doszło nawet do tego, że są przewoźnicy u których jeździ się w pojedynkę na TEM2… W porównaniu do tamary, łajka (stonka) to luksusowa maszyna pod względem widoczności :). Kwestia przyzwyczajenia się do ograniczonej widoczności. Dodatkowo powinno się wyrobić w MaSzynie znajomość szlaku i wtedy nie groźne nam semafory i ograniczenia. W rzeczywistości maszynista musi radzić sobie sam więc i w MaSzynie powinno być to zachowane ;).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 167
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Prowadzenie pociągów lokomotywami manewrowymi
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Kwietnia 2011, 22:12:18 »
Skoro tak to muszę się przyzwyczaić. Wiele lat temu kiedy z Kołobrzegu odchodziły do Goleniowa dwu<>wagonowe osobówki ciągnięte przez SP42 zawsze była obsada podwójna na loku. Ale to było z 10 lat albo więcej temu. Teraz są szynobusy więc sądziłem że w kwestii obsady na manewrówkach nic się nie zmieniło.
P.S.
Jazda tamarą przodem do przodu;)  samemu to hardcore. Ciekawe czyja odpowiedzialność będzie w razie jakiegoś wypadku na przejeździe, jak mech w porę nie dostrzeże niebezpieczeństwa.

Pisz poziomo.
Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 20 Kwietnia 2011, 22:36:43 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Ikariin89

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 36
  • @libertyn89 - najlepszy kolega na tym forum :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prowadzenie pociągów lokomotywami manewrowymi
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Kwietnia 2011, 22:17:25 »
2. Łatwiejsze. Szybki skok na fotel pomocnika. Naciskając lewy przycisk myszy "teleportowałoby" nas na fotel pomocnika, a naciskając prawy powrót w mgnieniu oka na fotel maszynisty. Byłby wtedy łatwy i przyjemny dostęp do pola widzenia z obu stron lokomotywy.  Nie byłoby problemu z dostrzeżeniem sygnału czy semafora w czasie jazdy np. po łuku, no i jazda będzie bardziej realna.
Może warto coś takiego zaimplementować w kolejnej wersji symulatora.
Pozdrawiam
Fakt, byłby wtedy łatwy i przyjemny dostęp do pola widzenia z obu stron lokomotywy, ale tylko w SM42, SM48 itp. Pomyśl o takiej lokomotywie jak: EU07, EP09 itp. Po co w tych typach lokomotyw lewy przycisk ma przenosić Cię na fotel pomocnika, skoro z miejsca maszynisty wszystko widać?

Tnij cytaty.
Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 20 Kwietnia 2011, 22:38:00 wysłana przez Krzysiek626 »

Pozdrawiam, Ikariin89

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Prowadzenie pociągów lokomotywami manewrowymi
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Kwietnia 2011, 22:22:40 »
Z tego co wiem, to właśnie LPM odsyła na fotel maszynisty nie tylko w ET, EU, EP.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline bprog

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Prowadzenie pociągów lokomotywami manewrowymi
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Kwietnia 2011, 07:54:13 »
Z tego co ja wiem LPM powoduje wyzerowanie pozycji kamery w pionie i poziomie, tak że patrzysz się do przodu, ale pozycję w kabinie masz taką samą. PPM zaś całkowicie zeruje pozycję kamery, przenosi nas na fotel maszynisty i również patrzymy na szlak. Inaczej sprawa ma się widoku z zewnątrz, ale to inna bajka :)

Offline chemik35

  • Wiadomości: 154
  • Stacja Płock Trzepowo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Prowadzenie pociągów lokomotywami manewrowymi
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Kwietnia 2011, 13:15:28 »
Co do prowadzenia lokomotyw manewrowych to często widuje się obsady jednoosobowe i maszyniści muszą sobie radzić. Zamiast przerabiania exe to przeskoków na drugi fotel, przydałoby się podpiąć pod uniwersala przesuwanie szyby, żeby można było się legalnie wychylić i zrobić w końcu hamowanie w nastawniku.