Autor Wątek:  Wysokość obiektu w pliku .t3d.  (Przeczytany 3344 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Wysokość obiektu w pliku .t3d.
« dnia: 15 Kwietnia 2011, 22:43:16 »
Witam, mam problem z ładunkami w Sgs'ie. Może nie tyle co problem a nieznajomość parametrów w plikach .t3d. Mianowicie chodzi mi o to, który parametr z transform, odpowiada wysokośći na jakim znajduję się pivot modelu.
Transform:
   -1.0 -1.50996e-007 0.0 0.0
           0.0 -0.497965 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           -0.000185674 6.13703 2.71878 1.0   
Nie mam chwilowo 3ds maxa i muszę poprawić wysokość ładunków w notatniku. Screen w zał.
Dodam tylko, że chcę w końcu ogarnąć ten wagon i pojechać nim na tor doświadczalny w wirtualnym świecie, oraz zaakceptowanie przez Instytut Testów MaSzyny, tak by był gotowy do wyjazdu na szlak. 
...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 875
Odp: Wysokość obiektu w pliku .t3d.
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Kwietnia 2011, 22:51:37 »
Najpierw zresetuj skalę obiektu w 3dsie, bo widać, że model był skalowany po jednej z osi. Zaś odpowiadając na pytanie: mnożysz ostatni wiersz (3 pierwsze liczby) przez znajdującą się nad nim macierz 3x3.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wysokość obiektu w pliku .t3d.
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Kwietnia 2011, 00:01:41 »
http://pl.wikipedia.org/wiki/Elementarne_macierze_transformacji
Jeżeli dobrze pamiętam, to przesuwanie jest w ostatniej kolumnie, a skalowanie na przekątnej głównej. Tylko nie pamiętam jak są numerowane osie w symku (XYZ, czy może XZY?). Pion to pewnie 2 albo 3 od góry. Kiedyś przerabiałem jakiś ładunek piachu z jednego wagonu do innego i pamiętam że excel (mnożenie macierzy) + notatnik dawały radę ;)

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Wysokość obiektu w pliku .t3d.
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Kwietnia 2011, 08:26:48 »
A nie wystarczy zwyczajnie go podnieść trzecim parametrem w ostatnim wierszu? A jakby się źle przechylał to dać banana i amen.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wysokość obiektu w pliku .t3d.
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Kwietnia 2011, 09:50:52 »
Wszystko gra. Dzięki panowie, zamykam.
Cytuj
Transform:
   -1.0 -1.50996e-007 0.0 0.0
           0.0 -0.497965 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           -0.000185674 6.13703 2.71878 1.0   
Ten zaznaczony parametr oznacza o wysokości (OZ).

EDIT
Przy okazji czy mógłby mi ktoś powiedzieć za co inne parametry odpowiadają? Głównie chodzi mi o obrót wg OX, OY, OZ.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2011, 20:55:20 wysłana przez WSK »
...

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Wysokość obiektu w pliku .t3d.
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Kwietnia 2011, 21:14:05 »
Tutorial, jak wejść do wyszukiwarki i jak z niej korzystać, by znaleźć odpowiedź na twoje pytanie.

1. Wciśnij przycisk "szukaj".
2. W polu "Szukaj:", wpisz "transform".
3. Kliknij w drugi wątek od góry.
4. Przeczytaj go uważnie.

Jeżeli się podoba, dajcie SOGa!

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wysokość obiektu w pliku .t3d.
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Kwietnia 2011, 21:20:46 »
Nie podoba sie, bo tamten wątek nic nie wyjaśnia.
@WSK:

Nie da się wskazać konkretnych liczb. Za obrót odpowiadają całe macierze. Jeśli np. chcesz obrócić obiekt o x stopni w prawo wokół osi OZ, to musisz pomnożyć jego transform przez macierz obrotu, która wygląda tak:
cos x-sin x00
sin xcos x00
0010
0001

Do otrzymanej macierzy trzeba dodac macierz
0000
0000
0000
abc0

gdzie a, b, c to liczby z pierwotnej macierzy Transform.
Pozdrawiam, Karol

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wysokość obiektu w pliku .t3d.
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Kwietnia 2011, 21:55:20 »
No i dziękuję bardzo libertyn. Teraz wszystko rozumiem. Ogólnie rzecz biorąc edycja modeli w plikach .t3d nie jest przyjemną pracą. Dziękować Bogu, że 3ds max jest w porównaniu do notatnika taki doskonały ;)
...