Autor Wątek:  Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9  (Przeczytany 3969 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
« dnia: 10 Marca 2011, 17:36:13 »
Mam mały problem, a jako, że bardzo żadko używam 3d Studio Max, nie wiem jak sobie z nim poradzić. Mianowicie działam na pliku max wagonu zaimportowanym z T3D. Chodzi o oświetlenie, które sprawia, że ściany, mające jaskrawy kolor, pod pewnym kontem patrzenia są czarne, jak na obrazku. Da się to jakoś zresetować, aby nie było takich efektów świetlnych?

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Marca 2011, 17:41:18 »
Spróbuj z Weld'em.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Marca 2011, 17:45:38 »
Klikamy PPM na napis "Perspective" wyświetla nam się lista, i: Other -> Flat
Przynajmniej ja tak robię.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Marca 2011, 17:46:14 »
W oknie modelowania, tam gdzie ci pisze Widok (right, left, top, perspective...), wciskasz prawy przycisk myszki i z opcji wybierasz Flat (równe oświetlenie wszystkich obiektów). Domyślnie jest Smooth.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Marca 2011, 17:50:26 »
Super @Rozi, @Pendolino, dzięki bardzo.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Marca 2011, 08:25:02 »
Tyle że takie coś tylko naprawi wyświetlanie, a same Poly będą zepsute. Wychodzi na to że wszystkie poly mają 1 stopień Smooth i przez to są błędnie oświetlane. Załączniki to obrazują.
Jak coś to zajrzyj do testu dodatków, wątek "SU46 v2 DDS.7z", post @Rozi'ego.
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2011, 08:44:25 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Marca 2011, 12:41:21 »
Jeszcze jedno pytanko, co mnie irytuje, bo nie umiem sobie poradzić. Chodzi mi o nakładanie tekstury. Na teksturze tabliczka i manometr są bardzo dobrze czytelne, w dość dużej rozdzielczości. Natomiast, gdy nałożę teksturę na element, to robi się strasznie rozmyta i zpikselowana. Coś da się poradzić?
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2011, 18:14:10 wysłana przez Kacu »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Marca 2011, 18:17:40 »
Pewnie. Musisz zmienić ustawienia, konkretnie zakładka Customize -> Preferences -> Viewports -> Configure Driver -> i 3 zakładka ustaw na 1024 i 512, i zafajkuj Match Bitmap Size...
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Marca 2011, 18:47:24 »
A to, że konieczny reset, to nie pisałeś, bo myślałem, że nie zadziałało. Ale jest OK i wygląda o wiele lepiej, dzięki. Teraz zabawa ze wskazówkami, żeby się ruszały.