« Odpowiedź #6 dnia: 06 Marca 2011, 15:37:49 »
Do lokomotywy dojazd na własny koszt do 50km,warsztaty mobilne,chyba że tabor wymaga większej naprawy.Delegacje oczywiście za hotele płacą i za diety
Wszystko fajnie tylko dochodzi wysoko postawiona kilometrówka (to jest raczej na minus), oraz to, że rzucają człowieka po całym kraju i cały czas jest się w trasie. Jak ktoś nie jest już młody, ma rodzinę to jest to jest to ogromny minus. Dodatkowo tak jak to prywatni mają w standardzie najlepiej, żeby maszynista miał ustawiacza i rewidenta. Jeśli ktoś ma rewidenta i chciałby tam pracować to polecam. Firma ma nowy tabor, wszystkie wagony FPL mają monobloki i wstawki kompozytowe -czyli rzeczy, które rewidenci lubią najbardziej ;). Natomiast plusy dla maszynisty to takie, że lokomotywy nowoczesne, pociągi prowadzone na hamulcach z nastawą "O" ("szybkie hamowanie, szybkie luzowanie"), brak możliwości fizycznej ingerencji w układy lokomotywy. Czyli jak coś się skopie to przyjeżdża serwis i nie ma co podeprzeć ;).
To źle? Myślisz, że tzw. "podpucha"?
Obecnie wszyscy prywatni na niej bazują :>. Ani FPL ani Lotos, ani żaden inny prywatny przewoźnik obecnie nie zasługuje na miano w pełni uczciwej i naprawdę dobrej firmy (chociaż Lotos przoduje bo tam maszynista to maszynista a nie rewident itd…) Przy wyborze przewoźnika należy odpowiedzieć sobie na pytanie "jak bardzo chcę się poświęcać, żeby zarobić". To nie jest praca w ruchu pasażerskim gdzie mamy grafik, skład zestawiony i przygotowany a my wsiadamy podpinamy się, robimy uproszczoną i jedziemy. To jest praca gdzie maszynista pracuje na zmianę za maszynistę, ustawiacza, za rewidenta, spisuje skład, wypełnia dokumenty, bega po ekspedycjach itd. Pracowałem u kilku prywatnych przewoźników i można powiedzieć, że wszędzie jest podobnie. Są sytuacje, że maszynista raz w miesiącu zjeżdża do domu na jeden dzień albo robi z domu hotel zjeżając tylko po to by się przespać… Fajnie jest dużo zarobić ale czasem trzeba sobie zadać pytanie czy warto sobie flaki wypruwać…
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2011, 15:45:19 wysłana przez mechatronik »

Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76