Autor Wątek:  Przyszłość Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych Serii EN57,EN71,ED72 i ED73  (Przeczytany 5770 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lukasz

  • Wiadomości: 75
  • Lubuski Zakład Przewozów Regionalnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ciekawiło mnie jak długo będą jeździć pojazdy wymienione w temacie. Związku z tym wysłałem maila do Przewozów Regionalnych (info@p-r.com.pl) z pytaniem również zamieszczonym w temacie oraz o funkcjonowaniu "szajbniętej" (przepraszam za określenie) PLK-i i sytuacji Nadodrzanki (również związana z PLK) . Zamiast normalnego maila z odpowiedzią, dostałem dwa pisma:
  • Od Zakładu Utrzymania Taboru w Poznaniu
  • Od Zakładu Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze
Zaciekawionych przyszłością zamieszczam te dwa załączniki dokumentów:
http://eu07.pl/userfiles/4625/priv-LINIA_273.zip
Linia 273 v1 (cała trasa + szlak do Świnoujścia)
W budowie: Poznański Węzeł Kolejowy

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Cytuj
oraz o funkcjonowaniu "szajbniętej" (przepraszam za określenie) PLK-i i sytuacji Nadodrzanki (również związana z PLK) .

Postaw się na miejscu PLK. Nie masz pieniędzy na modernizację, ściągane opłaty ledwo co wystarczają na bieżące utrzymanie, a dotacje w stosunku do zachodu są śmieszne. I co teraz powiesz? Dla mnie słabym czynnikiem jest rząd (zarówno obecny, jak i te poprzednie).

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Panowie, polityczne dyskusje na bok. Wiem, że jest to trudne, bo kolej nie dostaje pieniędzy "z nikąd", ale proszę o powstrzymanie się od tez typu "ci lepsi, a ci gorsi".
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Ale taka jest prawda w dyskusji i myślę, że nikt tutaj (no, może poza samymi politykami) 5ki za działalność rządu na rzecz kolei by nie wystawił :) I tyle w tym temacie. Natomiast co do EZT... Tak jak napisano - będzie czym zastąpić, to zastąpią. Jeśli nie ma, to zostają tylko modernizacje poprawiające komfort i ew. inne parametry techniczne.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Postaw się na miejscu PLK. Nie masz pieniędzy na modernizację, ściągane opłaty ledwo co wystarczają na bieżące utrzymanie, a dotacje w stosunku do zachodu są śmieszne. I co teraz powiesz? Dla mnie słabym czynnikiem jest rząd (zarówno obecny, jak i te poprzednie).

Masz rację - muszę powiedzieć "niestety masz rację". Cały pic polega właśnie na dotacjach. Gdyby (pobożne życzenia) dofinansowanie PLK było na poziomie - nazwijmy to europejskim - śmiem twierdzić, że stawki za dostęp do infrastruktury byłyby znacznie niższe. Niższe stawki = niższe koszty po stronie przewoźników. Niższe koszty = możliwość uruchomienia większej ilości pociągów itd. itd....

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
W Polsce brakuje pieniędzy na wszystko, proszę już nie powtarzać tego banału.
Wszystkie posty w tym tonie trafią na bocznicę z nagrodą, wątek zostanie zamknięty.
Panowie, polityczne dyskusje na bok. Wiem, że jest to trudne, bo kolej nie dostaje pieniędzy "z nikąd", ale proszę o powstrzymanie się od tez typu "ci lepsi, a ci gorsi".

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
To nawet bez wysyłania pytania do PR było wiadome, że nasze poczciwe Ezety będą jeszcze jeździć przez ileś tam lat. Dosyć ostro pojawiają się zmodernizowane EN57 wyglądem wewnętrznym zbliżonym do tych z SKMki, ścianki działowe z wielkimi szybami, plastikowe wnętrze nowe fotele, no i nowe kabiny z nowym napędem, który się sprawdza. Wiadomo łatwiej jest zainwestować w modernizację starych składów niż kupić nowe. Jak za taki jeden nowy skład można zmodernizować z 10 takich Ezetów, czy nawet więcej.

Czy PLKa przesadza? Moim zdaniem gdyby nie takie wysokie opłaty infrastrukturalne, to nawet z dotacjami z Unii nie dalibyśmy rady niczego zmodernizować (nawet jeżeli by to miała być mała naprawa, w razie awarii czy poprawy stanu linii). Nie ma co się sprzeczać. Nie ma kasy nie ma inwestycji.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%