Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Dyskoteka na semaforze

<< < (15/17) > >>

MichałŁ:
Ja tą różnicę na chłopski rozum rozumiem tak.
Jak mam SBL 4 stawną i dojeżdżamy do stacji gdzie nie mamy podanego wjazdu to najpierw zobaczę na SBL zielone migające czyli przy następnym semaforze mam jechać 100km/h.
Dojeżdżam teraz do następnego semafora SBL który pokazuje już pomarańczowe ciągłe i gdybym potraktował ten semafor jak zwykły albo jak tarczę ostrzegawczą to sygnał by ten znaczył że mogę jechać koło niego z największą dozwolona szybkością przy następnym semaforze stój. I w tym momencie cały sens 4 stawnej SBL by upadł.
Dlatego jest ta różnica w rozumieniu sygnałów dla SBL żeby nawet mimo pojedyńczego pomarańczowego na semaforze SBL trzeba było go mijać z szybkością 100 km/h.

Niebugoclaw:

--- Cytat: MichałŁ w 08 Lutego 2011, 15:05:12 ---Dlatego jest ta różnica w rozumieniu sygnałów dla SBL żeby nawet mimo pojedyńczego pomarańczowego na semaforze SBL trzeba było go mijać z szybkością 100 km/h.

--- Koniec cytatu ---
Łee, bez przesady :) Nic nigdzie takiego nie ma, że na jakiejkolwiek SBLce było zwolnienie do stówy. Jeśli mieli byśmy iść dalej Twoim tokiem rozumowania, to na każdym semaforze SBL musiałaby być komora z zielonym pasem, by go w opisanym przez Ciebie momencie pokazywać. Jak dla mnie sprawa jest już jasna. S3 na wszystkich semaforach samoczynnych z wyjątkiem ostatniego oznacza tyle, że w przodzie mamy 2 odstępy wolne, a na półsamoczynnym, bądź ostatnim SBL, że następny semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nie większą niż 100km/h.

Niepotrzebne przejście do nowej linii w cytacie.
Quark-t

EU40:
A tak na zdrowy chłopski rozum: mamy pomarańczowe, więc jest to sygnał dla nas, że semafor bedzie na "stój". Jaki jest więc sens jechać przy nim z prędkością ponad 100 km/h? Moim zdaniem do definicji pomarańczowego przydałoby sie dodać informację, że jazda poza niego nie powinna być większa niż 100 km/h. Ale to niemożliwe, ze względu na blokadę półsamoczynną, ale od czego są tarcze ostrzegawcze?

Niebugoclaw:
Wtedy musiałbyś przed tarczą w odległości drogi hamowania postawić kolejną tarczę, która ostrzegałaby w takim wypadku o tym, że na następnej tarczy musi być sto... Bez sensu.

JONIN_EZT:
No, ale w przypadku S5 to już nie ważne czy jedziesz 160km/h czy 100km/h czy tam 80km/h jeżeli następny jest stój to i tak musi hamować. Z Tarczami Ostrzegawczymi to jest tak zrobione, że szlakowa i dla niej przyporządkowana droga hamowania jest ważnym elementem.

Jeżeli mamy tutaj SBLki. Teoretycznie 4-stawne są budowane na liniach gdzie szlakowa wynosi powyżej 100km/h (chociaż w przepisach przy 3-stawnej pojawia się v=100km/h przy S5). Tylko zauważ, że takie zmniejszanie prędkości jest koniecznie bo w 4-stawnej. Odległości pomiędzy SBLkami to najmniej to połowa drogi hamowania, więc jest to już wyznacznik jakie prędkości mamy utrzymywać, bo raczej ciężkim przypadkiem jadąc 160km/h od razu zjechać do 0 przy połowie drogi hamowania.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod