Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Dyskoteka na semaforze

<< < (16/17) > >>

mechatronik:
Do Ie-1 powinni dorzucić oddzielny dział poświęcony SBL, bo jak narazie sygnały na SBL przeplatają się z sygnałami na PBL. Dobrym rozwiązaniem byłoby nadanie nowych nazw sygnałom na SBL np S3s*. Obecnie jest to niezbyt jasno wytłumaczone. Niemniej jednak jest tak. Na 3-stawnej przy pomarańczowym możemy jechać Vmax ale już na 4-stawnej na tym samym sygnale możemy jechać do 100km/h. Jest to podyktowane tym, że na samoczynnej 4-stawnej odstępy mogą wynieść połowę drogi hamowania przyjętej na danej linii. Czyli jak byśmy nie zwolnili do 100 km/h na pomarańczowym to mogłoby dojść do sytuacji gdy "braknie nam metrów". Natomiast na 3-stawnej odstęp nie może być krótszy jak droga hamowania przyjęta na danej linii. Dzięki temu odstęp jest równy bądź większy niż odległość TO - semafor PBL, co zapewnia nam wystarczającą drogę hamownia. Dla przykładu, dajmy na to mamy linię gdzie Lh wynosi 1000m. Na 3-stawnej odstęp będzie nie krótszy jak 1000m natomiast na 4-stawnej odstęp zgodnie z przepisami może już mieć (minimum) !500 m.

* np "s" od samoczynna

Mati_An:

--- Cytat: mechatronik ---Dla przykładu, dajmy na to mamy linię gdzie Lh wynosi 1000m. Na 3-stawnej odstęp będzie nie krótszy jak 1000m natomiast na 4-stawnej odstęp zgodnie z przepisami może już mieć !500 m.
--- Koniec cytatu ---
No nie bardzo, zakładając prędkość przy S4/S5 równą 100 km/h odstęp musi mieć przynajmniej 700m. A co do samego sygnału S3, myślę że tu chodzi o odpowiednią interpretację przepisu, konkretnie fragmentu "dwa odstępy blokowe są wolne, a przy następnym semaforze -100 km/h" - nigdzie w nim nie jest napisane że semafor ma wskazywać sygnał S6..9. Oczywiście ten przepis się zmienił i teraz chcący zachować z nim zgodność trzeba by na Antoninowie zmienić semafor na 5-komorowy z pasem zielonym i wskaźnikiem W20 i w momencie S1 na Podskarbińskiej wyświetlać na nim S9. Ale oczywiście jest po staremu z wiadomych przyczyn.
Byłbym zapomniał, @Żuk tak, na własne oczy widziałem S3 na tej ostatniej SBLce.

JONIN_EZT:

--- Cytat: Żuk w 07 Lutego 2011, 20:59:16 ---
--- Cytat: Mannerheim w 07 Lutego 2011, 20:54:58 ---Na tamtym odcinku trzystawna.

--- Koniec cytatu ---

Czyli trzystawna może podać jedynie S1, S2, S5 i (S1a).

--- Koniec cytatu ---

S3 i S4 też może podać jeżeli jest na nich wskaźnik W18. Żywy przykład z odcinek: Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana - Gdynia Główna. SBL196+W18 przed nowymi wjazdowymi do Gdyni Głównej. Zwykle wjazdówki podają ograniczenia do 40km/h [mimo, że nie ma tam rozjazdów, nie wiem czym to jest podyktowane, ale mniejsza o to] a na SBL wyświetla się S4.

Mytnik:
Cytat ze strony http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/sign_sssbl.php

--- Cytuj ---SBL czterostawna stosowana jest na liniach, na których przyjmuje się drogę hamowania szybkich pociągów pasażerskich wynoszącą 1600 m. Dodatkowy sygnał S3 informuje, że na następnym semaforze /n+1/ jest wyświetlony sygnał S5 zezwalający informujący o sygnale "STOP" lub o zmniejszeniu prędkości do 40 albo 60 km/h na jeszcze następnym semaforze /n+2/. Tak więc wcześniejsze o jeden odstęp blokowy zmniejszenie prędkości posiągu szybkiego do 100 km/h pozwala na dalsze kontynuowanie jazdy zgodnie z zasadami przyjętymi dla pociągów z drogą hamowania równą 1000 m.
W Polsce SBL czterostawna zastosowana jest na Centralnej Magistrali Kolejowej i linii E20 Warszawa - Kutno - Poznań - Kunowice.
--- Koniec cytatu ---

EU07-457:

--- Cytat: MichałŁ w 08 Lutego 2011, 15:05:12 ---Jak mam SBL 4 stawną i dojeżdżamy do stacji gdzie nie mamy podanego wjazdu to najpierw zobaczę na SBL zielone migające czyli przy następnym semaforze mam jechać 100km/h.
Dojeżdżam teraz do następnego semafora SBL który pokazuje już pomarańczowe ciągłe i gdybym potraktował ten semafor jak zwykły albo jak tarczę ostrzegawczą to sygnał by ten znaczył że mogę jechać koło niego z największą dozwolona szybkością przy następnym semaforze stój. I w tym momencie cały sens 4 stawnej SBL by upadł.

--- Koniec cytatu ---

Nie możesz ostatniego semafora potraktować jako tarczy ostrzegawczej, gdyż rolę tarczy ostrzegawczej na blokadzie 4-stawnej spełnia przedostatni semafor (stoi przy nim wskaźnik W1).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod