Autor Wątek:  Różnica dźwięków  (Przeczytany 4210 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Różnica dźwięków
« dnia: 26 Września 2010, 13:55:10 »
Witam. Chciałbym się dowiedzieć dlaczego dźwięk, który wykonałem do symulatora, odtwarzany np. w winampie brzmi w pełni realnie, a po załadowaniu symka ten dźwięk nie brzmi już tak jak w odtwarzaczu. Jego brzmienie całkowicie się zmieniło. Jest to dźwięk hamulców. Wszystkie jego parametry są wykonane (PCM 22kHz 8 bit mono). Wpis w .mmd poprawiony i teoretycznie wszystko jest idealnie. Ale w praktyce nie jest, ponieważ po uruchomieniu symka, kiedy hamuję ten dźwięk trwa od momentu rozpoczęcia hamowania do samego zatrzymania się składu. Jest on nienaturalnie rozciągnięty i brzmi okropnie. Czy mógł by mi ktoś dokładnie napisać gdzie leży błąd? Bo ja już nie mam siły z tym walczyć :(
Pozdrawiam. Mariusz


Stosuj interpunkcję (zwłaszcza przecinki) i nie stawiaj spacji przed znakami.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2010, 20:40:44 wysłana przez Quark-t »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Różnica dźwięków
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Września 2010, 13:57:19 »
Mówisz o pisku hamulców czy szumie (szuraniu)?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różnica dźwięków
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Września 2010, 14:02:14 »
Mówisz o pisku hamulców czy szumie (szuraniu)?
O pisku.
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2010, 14:02:22 wysłana przez ZiomalCl »

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Różnica dźwięków
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Września 2010, 14:10:53 »
Spróbuj poeksperymentować z wpisami dla pisku hamulców
Cytuj
// sila hamowania klocka od ktorej sie zaczyna, offset amplitudy.
brake: !hamulce-su46.wav 100.0 5000.0 -1.0
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różnica dźwięków
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Września 2010, 14:22:24 »
Spróbuj poeksperymentować z wpisami dla pisku hamulców
Próbowałem. Zmieniałem wszystkie te wartości podane po nazwie pliku na większe lub mniejsze. I niestety nie pomogło.
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2010, 14:22:50 wysłana przez ZiomalCl »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Różnica dźwięków
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Września 2010, 14:44:34 »
Jak bardzo mniejsze/większe? I jaki pojazd?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różnica dźwięków
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Września 2010, 16:16:38 »
Spróbuj poeksperymentować z wpisami dla pisku hamulców
Próbowałem. Zmieniałem wszystkie te wartości podane po nazwie pliku na większe lub mniejsze. I niestety nie pomogło.
Dodam jeszcze, że dźwięk staje się realny tylko w końcowej fazie hamowania, tuż przed zatrzymaniem się. Wtedy słychać naturalny pisk. A wcześniej jest on bardzo zniekształcony, nienaturalny i rozciągnięty.
Jak bardzo mniejsze/większe? I jaki pojazd?
EU07-150. Zmieniałem parametry w pliku Dynamic/PKP/4e_v1/4e.mmd. Wartości zmieniałem najpierw od 50ciu w górę i w dół, czyli jak jest 100.0 5000.0 -1.0, to ja ustawiałem 50.0 4500.0 -0,5.0 i tak samo o 50 więcej, a drugim razem zmieniałem o 100 w taki sam sposób w obie strony.

Quark-t
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2010, 20:43:06 wysłana przez Quark-t »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Różnica dźwięków
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Września 2010, 20:53:09 »
Zamiast 5000 daj 50000. Siła hamowania przypadająca na klocek lokomotywy jest rzędu kilkudziesięciu kN, więc 5000 to wartość relatywnie mała. Mniej więcej w zakresie do 50 000 (albo nawet 100 000) znajduje się interesujący Cię punkt początku piszczenia.


   « Dodano: 28 Września 2010, 15:09:24 »
A zmieniasz dźwięk z sounds czy z internaldata?
« Ostatnia zmiana: 28 Września 2010, 15:09:24 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różnica dźwięków
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Września 2010, 14:58:29 »
Zamiast 5000 daj 50000. Siła hamowania przypadająca na klocek lokomotywy jest rzędu kilkudziesięciu kN, więc 5000 to wartość relatywnie mała. Mniej więcej w zakresie do 50 000 (albo nawet 100 000) znajduje się interesujący Cię punkt początku piszczenia.
Próbowałem. I w dalszym ciągu nic. Ustawiałem ten parametr na 50 000 na 100 000 i nawet na 300 000 i nic nie pomogło. Więc myślę, że problem leży gdzie indziej. Ale ja sobie z nim poradze. Usunę ten dźwięk, pozmieniam wpisy, będe używał oryginalnego dźwięku i nie będę ludziom głowy zawracał :)
Można temat zamknąć. Dziękuje za chęci pomocy :)

Zamykam.
Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 28 Września 2010, 15:36:17 wysłana przez Krzysiek626 »