Autor Wątek:  Zatrzymanie AI na przystankach  (Przeczytany 4072 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Zatrzymanie AI na przystankach
« dnia: 05 Września 2010, 17:51:05 »
Czy ktoś się orientuje jak zatrzymać AI na przystankach, a potem sprawić by ruszyło? Chodzi o przystanki bez semaforów.

Najpierw znalazłem temat: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6931.0.html

Zastosowałem się do wskazówek, lecz niestety kibelek przelatuje obok peronów.
Następnie wpadłem na pomysł, by wstawić pod ziemie semafor drogowskazowy z niczym nie powiązany o nazwie przystanek_1. Defaultowo wyświetla się na nim S1. Do toru, przy którym ów semafor stoi, dałem event2 przystanek_1_sem_info.
Na razie chodziło mi o to, by AI się tylko zatrzymało, potem miałem kombinować jak ma ruszyć. Niestety to nie przyniosło efektu.

Jak z tym sobie poradzić? Jeśli ktoś używa sposobu z podanego topicu to mile widziane wskazówki jak spowodować, by to działało.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zatrzymanie AI na przystankach
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Września 2010, 18:10:36 »
Sposob z event0 jest zly, bardzo zly. Musialbys wykonac wiele prob aby doswiadczalnie ustalic, na ktorym torze zatrzymie sie AI (a czasem zalezy to takze od uzytego exe).


Caly ten inc praktycznie zadziala tak samo jak semafor. Zrob tak jak na Krzyzowej, czyli podziemny semafor, a przed nim sem_info (plus dodatkowo podziemna tarcza [wraz z dist_info], zeby nie przejechal S1). Gdzies pomiedzy nimi event zmieniajacy sygnal na S2, tylko z opoznieniem powiedzmy 40-sekundowym. Obawiam sie, ze lepszego sposobu nie ma.
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2010, 18:23:18 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Zatrzymanie AI na przystankach
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Września 2010, 18:25:28 »
Gorzej, gdy za tym miejscem jest jakiś event pobierający SetVelocity - w przypadku składów, które na przystanku nie będą miały się zatrzymywać niestety AI będzie przerzynać ten event. Dlatego ja radzę w ogóle nie bawić się w przystanki osobowe dla AI. Po prostu exe nie wspiera takiej możliwości i robienie pseudo protez jest bez sensu + powoduje niepożądane efekty.
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2010, 18:36:23 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Zatrzymanie AI na przystankach
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Września 2010, 18:35:36 »
A czy ten problem będzie w przyszłości rozwiązany w .exe? Zatrzymanie AI na przystankach miało wiązać się z funkcją edukacyjną, czyli znajomością przepisów.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Zatrzymanie AI na przystankach
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Września 2010, 18:37:32 »
W przyszłości powinno... Może terminu nie podam, ale jest to dość istotna funkcja i AI powinno się między innymi jej nauczyć.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Zatrzymanie AI na przystankach
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Września 2010, 20:41:23 »
W4 miał z założenia zatrzymywać AI (patrz event inside) i informować Ai z której strony ma drzwi otworzyć w jednostkach. Może warto wrócić do tego zamysłu?
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Zatrzymanie AI na przystankach
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Września 2010, 20:55:10 »
Tu nie ma do czego wracać, ponieważ na założeniach się skończyło.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Zatrzymanie AI na przystankach
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Września 2010, 21:06:58 »
Chodziło mi o powrót do tego pomysłu z (zapewne) ewentualnymi modyfikacjami, a nie wymyślanie od nowa czegoś nowego. Ale to już sprawa przyszłości...
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: Zatrzymanie AI na przystankach
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Września 2010, 22:53:51 »
W trybie misyjnym przystanki wraz z godzinami odjazdu powinny być wpisane w rozkład (być może o innej postaci niż teraz). A event powinien tylko informować, gdzie jest punkt zatrzymania dla danego przystanku, no i ewentualnie po której stronie jest peron.

A przy sterowaniu z serwera wystarczą niewidoczne semafory, które będą otwierane dla pospiesznych i towarowych, natomiast dla osobowych zamykane i otwierane po chwili lub o czasie odjazdu (najlepiej wraz z uruchomieniem dźwięku kierownika Rp12/13).

Brakuje możliwości rozpoznania typu pociągu eventami, bo można by też tak zrobić, że jak jedzie osobowy, to "semafory" przystankowe zamykamy, a dla przejazdu bez zatrzymania otwieramy niczym SBL.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni