Wg. mnie to banalne  8) Dużo ludzi nowych ma z tym problem, pomyślałem, ze napisze new poradnik.
1. INSTALACJA LOKOMOTYW1. Pobieramy plik z naszą ukochaną lokomotywą ;)
2. Rozpakowujemy i jeżeli takowe są, to otwieramy foldery 
dynamic/pkp . Tam powinniśmy znaleźć folder naszego loka.
3. Przenosimy folder z lokiem (dajmy na to 
SU46) na dysk twardy. Lokalizacja to 
dynamic/pkp w folderze symulatora.
4. Teraz wpisy do 
dynamic.dat . W folderze 
dynamic/pkp powinniśmy znaleźć ten plik. Otwieramy go najlepiej w notatniku.
5. W pliku 
Readme.txt w paczce z lokiem powinny być gotowe wpisy do wklejenia na końcu pliku 
dynamic.dat . 
6. Jeżeli takich wpisów nie ma, musimy zrobić je sami.
   - schodzimy na sam dół pliku 
dynamic.dat i umieszczamy kursor za ostatnią literą ostatniego wpisu.
   - robimy 2 "entery"
   - i piszemy. najpierw wspólną nazwę pliku mmd i chk lokomotywy np. 
303Ddumb (uwaga. Jeżeli mamy do czynienia z EZT, to musimy zrobić takie wpisy dla każdego członu)          
   - bez żadnych spacji wbijamy kolejny "enter". Teraz piszemy wyświetlaną dowolną nazwę. Dla 303DDumb proponowałbym SU46 (a dla ezt to np. EN57-ra, EN57-s itp.)
   - bez żadnych spacji wbijamy kolejny "enter". Teraz wpisujemy liczbę 0 dla przypadku gdy lokomotywa nie nadaje sie do prowadzenia przez człowieka (np. brak kabiny) albo 1 gdy loka możemy prowadzić (mamy kabinę! ;D)
   - bez żadnych spacji i enterów zapisujemy plik. Teraz dodać wpis do scenerii (patrz mój poprzedni poradnik)
2. 
INSTALACJA WAGONÓWTutaj wystarczy postępować identycznie jak w przypadku lokomotyw. Ale oczywiście w ostatniej linijce wpisu, dajemy 0 (no chyba, że jakiś wagon pasażerski posiada wnętrze (np. człon silnikowy EZT)
3. 
INSTALACJA TRAS1. Pobieramy paczkę. Najpewniej po jej rozpakowaniu będą w środku foldery: 
Dynamic(może być), 
Textures(może być) 
Scenery(muusi być  ;) ) i plik 
Readme.txt. W takim przypadku należy przeczytać readme i skopiować wszystko do folderu głównego MaSzyny. Jeżeli nie mamy folderów to na pewno powinny być pliki Scn, Scm, Inc, lub któreś z nich na raz. Wtedy wystarczy wypakować wszystko do folderu 
Scenery znajdującego sie w katalogu głównym MaSzyny.
2. Jeżeli wysypuje ci w scenerii błąd looknij poniżej :)

Zły wpis do 
scenerii, bądź 
dynamic.dat.
Zielone podkreślenie (t1) to nazwa wagonu lub loka z którym mamy problem
Żółte to ścieżka dostępu do pliku (w moim przypadku do wagonu serii eaos)
Czerwone (XXX) to wspólna nazwa pliku mmd i chk wagonu/loka. Ja miałem podaną złą we wpisie do scenerii, ale równie dobrze mogła być źle podana w dynamic.dat .
4. 
INSTALACJA TEKSTUR  a) TEKSTURY LOKOMOTYW I WAGONÓW.
- rozpakowujemy paczkę. W środku powinien być folder 
dynamic, 
pkp, lub bezposredni z nazwą loka/wagonu. Wtedy wypakowujemy odpowiednio: do katalogu głównego MaSzyny, do folderu 
dynamic, do folderu
 dynamic/pkp.
- jeżeli nie ma folderów, ale sama tekstura o nazwie np. 
SU46-009.bmp to wypakowujemy do foldera loka/wagonu do którego tekstura należy.
- teraz tylko dodać wpis do scenerii z naszą teksturą :)
  b) TEKSTURY INNE (Żadne loki wagony itp.)
- Jeżeli mamy folder 
textures to wyrzucamy go do głównego katalogu MaSzyny. Jeżeli inne foldery, to do folderu 
Textures. Jeżeli mamy bezpośrednio same pliki, to trzeba pomyśleć już gdzie konkretnie w tym textures. Ale powinno to pisać w
 readme.txtUff... To chyba tyle. JAk coś brakuje, lub źle to napiszcie :)
Mam nadzieję, ze moja praca na marne nie pójdzie.
Pozdraw