Autor Wątek:  Problem przy łączeniu scenerii w 3ds max  (Przeczytany 3706 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Problem przy łączeniu scenerii w 3ds max
« dnia: 15 Lipca 2010, 22:36:15 »
Witam. Stworzyłem w dwóch osobnych plikach max dwie krótkie scenerie, a w zasadzie stacje. Następnie połączyłem je za pomocą opcji "merge". Po eksportowaniu do pliku *scn. i próbie uruchomienia symulatora wywala mi dosyć sporo różnych dziwnych błędów:

Compilation 26-12-2009
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy and others
Renderer:
GeForce FX 5200/AGP/SSE/3DNOW!
Vendor:
NVIDIA Corporation
OpenGL Version:
1.5.0
Supported Extensions:
GL_ARB_depth_texture GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shadow GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_two_side GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_vertex_array GL_HP_occlusion_test GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_depth_clamp GL_NV_fence GL_NV_float_buffer GL_NV_fog_distance GL_NV_fragment_program GL_NV_fragment_program_option GL_NV_half_float GL_NV_light_max_exponent GL_NV_multisample_filter_hint GL_NV_occlusion_query GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_primitive_restart GL_NV_register_combiners GL_NV_register_combiners2 GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_compression_vtc GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_expand_normal GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texture_shader GL_NV_texture_shader2 GL_NV_texture_shader3 GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_NV_vertex_program2 GL_NV_vertex_program2_option GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_lod GL_SGIX_depth_texture GL_SGIX_shadow GL_SUN_slice_accum GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
glClearColor (FogColor[0], FogColor[1], FogColor[2], 0.0);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f); 
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.04);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv (GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight) ;
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
textures\logo.bmp
OK
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init
Scenery atmo definition
Scenery light definition
Scenery camera definition
textures\rail_screw_used1.dds
OK
textures\tpb-n1.tex
OK
textures\tpd-stare3.tex
OK
textures\tpb-old1.tex
OK
textures\wzp.dds
OK
Loading - text model: models\wza.t3d
metal\metalfrictionpattern1.dds
OK
textures\zwrot34r300pods-new.tex
OK
textures\wzl.dds
OK
textures\tpd1.tex
OK
textures\grassdarkgreen2.dds
OK
textures\rail_screw_unused1.dds
OK
textures\tpd-old1.tex
OK
textures\podklad1.dds
OK
textures\wzw.dds
OK
textures\plateplatform1.dds
OK
textures\plateplatform1_side.dds
OK
Loading - text model: models\wasyl/nastawnia_n1.t3d
textures\wasyl\nastawnia_n1.dds
OK
textures\wasyl\roof-redtiles-aged1.dds
OK
Loading - text model: models\wasyl/nastawnia_n2.t3d
textures\wasyl\nastawnia_n2.dds
OK
textures\wasyl\dach_papa.dds
OK
textures\wasyl\nastawnia_n2_b.dds
OK
textures\tor-old-1.tex
OK
textures\tpb-oil5.tex
OK
textures\tpb-old2.tex
OK
textures\tpb-old.tex
OK
textures\tpbp-new2.tex
OK
textures\tpbps-new2.tex
OK
textures\tpbps-new2_05.tex
OK
textures\tpbps-new2oil.tex
OK
textures\tpbps-new3.tex
OK
textures\tpb-z1.tex
OK
textures\tpd1-pods.tex
OK
textures\tpd2-pods.tex
OK
textures\tpd-oil1.dds
OK
textures\tpd-oil1.tex
OK
textures\tpd-oil2.tex
OK
textures\tpd-oil3.tex
OK
textures\tpd-old3.tex
OK
textures\tpd-old4.tex
OK
textures\tpdrew1.tex
OK
textures\tpdrew2.tex
OK
textures\tpdrew3.tex
OK
textures\tpd-stare.tex
OK
textures\tpd-stone1.tex
OK
textures\trad_bk1.dds
OK
textures\trad_bk3.dds
OK
tr\slup_beton1.dds
OK
Loading - text model: models\tr/stb1.t3d
tr\wys-ni-d.dds
OK
Loading - text model: models\tr/-3d.t3d
tr\wys-ni-k.dds
OK
Loading - text model: models\tr/-3k.t3d
Loading - text model: models\tr/est-s770.t3d
textures\tr\est-bramkaszara-s770.dds
OK
textures\tr\#est-bramkaszara-s770.dds
OK
tr\est-bramkaszara-pg1m.dds
OK
tr\metale1.dds
OK
Loading - text model: models\tr/+zwis1k.t3d
Loading - text model: models\tr/+zwis1d.t3d
tr\kotwa_teownikrurowe.dds
OK
Loading - text model: models\tr/stb1-kotwa-napr14.t3d
tr\#izol-sekcja.dds
OK
tr\odciag1.dds
OK
tr\ciezarbeton3.dds
OK
Loading - text model: models\tr/est-polbramka-2t-770.t3d
textures\tr\est-polbramkaszara-s770.dds
OK
textures\tr\est-polbramkaszara-p.dds
OK
textures\tr\#est-polbramkaszara-psegm.dds
OK
Loading - text model: models\tr/].t3d
textures\tr\metale1.dds
OK
Loading - text model: models\tr/est-new770.t3d
textures\tr\est-bramkaszara-new770.dds
OK
textures\tr\#est-bramkaszara-new770.dds
OK
tr\est-bramkaszara-pg1-new.dds
OK
pkp\wskazniki1.dds
OK
pkp\unikalnanazwa.dds
Failed
Loading - text model: models\w27.t3d
textures\concrete1.dds
OK
pkp\transparent.dds
OK
roof\roof-redtiles-aged1.dds
OK
Loading - text model: models\slimson/dworzec1.t3d
slimson\dworzec1.dds
OK
slimson\dworzec1jad.dds
OK
slimson\dworzec1tyl.dds
OK
roof\roof-asphaltstrip1.dds
OK
slimson\dworzec1tyla.dds
OK
slimson\dworzec1tylb.dds
OK
slimson\dworzec1sciana.dds
OK
slimson\dworzec1sciana2.dds
OK
slimson\dworzec1sciana3.dds
OK
tabl\a.dds
OK
Loading - text model: models\sem/glowice/s4izcpb_dd.t3d
sem\glowice.dds
OK
sem\#pkplight_lenses.dds
OK
sem\bialy.dds
OK
sem\pomaranczowy.dds
OK
sem\zielony.dds
OK
sem\czerwony.dds
OK
sem\slupy.dds
OK
Loading - text model: models\sem/slupy/s4ibl.t3d
Loading - text model: models\sem/drabinki/d4i.t3d
Loading - text model: models\sem/glowice/s5izpcpb_dd.t3d
Loading - text model: models\sem/slupy/s5ibl.t3d
Loading - text model: models\sem/drabinki/d5i.t3d
Loading - text model: models\sem/glowice/tminb_dd.t3d
sem\niebieski.dds
OK
Loading - text model: models\sem/slupy/tosptmibg.t3d
Loading - text model: models\sem/drabinki/d2i.t3d
textures\zegar.dds
OK
textures\asphaltplatform1.tex
Unrecognized texture format: Są
Failed
textures\asphaltplatform1_side.tex
Unrecognized texture format: ´çą
Failed
Loading - text model: models\detal/lampahg-betdziur1.t3d
textures\detal\#beton_slup2.dds
OK
textures\detal\lampa_metal.dds
OK
tr\teownik.dds
OK
Loading - text model: models\tr/sts1.t3d
textures\tr\teownik.dds
OK
Loading - text model: models\slimson/dworzec2.t3d
slimson\dworzec2.dds
OK
slimson\dworzec2a.dds
OK
slimson\dworzec2b.dds
OK
slimson\dworzec2c.dds
OK
slimson\dworzec2d.dds
OK
textures\slup_rdza.dds
OK
Loading - text model: models\detal/lawka.t3d
\concrete1.dds
OK
Loading - text model: models\detal/rj1.t3d
detal\rozklad_bok.dds
OK
detal\rozkladb.dds
OK
detal\rozklady.dds
OK
Loading - text model: models\detal/rj2.t3d
textures\rozkrz34r150-tpd1.dds
OK
Loading - text model: models\wzk.t3d
textures\wzk.dds
OK
textures\chodnik1.dds
OK
Loading - text model: models\wasyl/nastawnia_n3.t3d
textures\wasyl\nastawnia_n3.dds
OK
Loading - text model: models\pm/kladka.t3d
textures\pm\#kladka-filar.tex
OK
textures\pm\kladka-stal.dds
OK
textures\pm\kladka-porecz.tex
OK
wood\woodredbrown2_agedplanks.dds
OK
Loading - text model: models\wasyl/dworzec_d3.t3d
textures\wasyl\dworzec_d3.dds
OK
textures\wasyl\roof-redtiles-aged-wasyl.dds
OK
tabl\toa.dds
OK
Loading - text model: models\sem/glowice/to2izp_dd.t3d
Loading - text model: models\sem/wskazniki/w1new_d.t3d
textures\4.dds
Failed
textures\2.75
Failed
Unknown track property: "-645.958"
Unknown track property: "0.0"
Unknown track property: "4719.21"
Unknown track property: "rotate"
Unknown track property: "0"
Unknown track property: "169.82"
Unknown track property: "0"
Unknown track property: "node"
Unknown track property: "-1"
Unknown track property: "0"
Unknown track property: "test_zwr1_wz"
Unknown track property: "model"
Unknown track property: "1.9"
Unknown track property: "0.16"
Unknown track property: "0.4"
Unknown track property: "180"
Unknown track property: "wza.t3d"
Unknown track property: "wzp"
Unknown track property: "endmodel"
Unknown track property: "event"
Unknown track property: "test_zwr1_wz1"
Unknown track property: "animation"
Unknown track property: "0.5"
Unknown track property: "test_zwr1_wz"
Unknown track property: "rotate"
Unknown track property: "wz"
Unknown track property: "0"
Unknown track property: "0"
Unknown track property: "0"
Unknown track property: "100"
Unknown track property: "endevent"
Unknown track property: "event"
Unknown track property: "test_zwr1_wz2"
Unknown track property: "animation"
Unknown track property: "0.5"
Unknown track property: "test_zwr1_wz"
Unknown track property: "rotate"
Unknown track property: "wz"
Unknown track property: "0"
Unknown track property: "0"
Unknown track property: "-90"
Unknown track property: "100"
Unknown track property: "endevent"
Unknown track property: "event"
Unknown track property: "test_zwr1_0"
Unknown track property: "switch"
Unknown track property: "0.0"
Unknown track property: "test_zwr1"
Unknown track property: "0"
Unknown track property: "endevent"
Unknown track property: "event"
Unknown track property: "test_zwr1_1"
Unknown track property: "switch"
Unknown track property: "0.0"
Unknown track property: "test_zwr1"
Unknown track property: "1"
Unknown track property: "endevent"
Unknown track property: "event"
Unknown track property: "test_zwr1_vmax"
Unknown track property: "trackvel"
Unknown track property: "0.0"
Unknown track property: "test_zwr1"
Unknown track property: "-1"
Unknown track property: "endevent"
Unknown track property: "event"
Unknown track property: "test_zwr1_v40"
Unknown track property: "trackvel"
Unknown track property: "0.0"
Unknown track property: "test_zwr1"
Unknown track property: "40.0"
Unknown track property: "endevent"
Unknown track property: "event"
Unknown track property: "test_zwr1+"
Unknown track property: "multiple"
Unknown track property: "0"
Unknown track property: "none"
Unknown track property: "test_zwr1_wz1"
Unknown track property: "test_zwr1_0"
Unknown track property: "test_zwr1_vmax"
Unknown track property: "endevent"
Unknown track property: "event"
Unknown track property: "test_zwr1-"
Unknown track property: "multiple"
Unknown track property: "0"
Unknown track property: "none"
Unknown track property: "test_zwr1_wz2"
Unknown track property: "test_zwr1_1"
Unknown track property: "test_zwr1_v40"
Unknown track property: "endevent"
Unknown track property: "node"
Unknown track property: "-1"
Unknown track property: "0"
Unknown track property: "none"
Unknown track property: "triangles"
Unknown track property: "zwrot34r300pods-new.tex"
Unknown track property: "2.31685"
Unknown track property: "0.0"
Unknown track property: "34.0005"
Unknown track property: "0.179821"
Unknown track property: "0.983699"
Unknown track property: "1.19596e-005"
Unknown track property: "0.233141"
Unknown track property: "0.699933"
Unknown track property: "end"
Unknown track property: "2.31837"
Unknown track property: "0.0"
Unknown track property: "11.2"
Unknown track property: "0.179219"
Unknown track property: "0.983809"
Unknown track property: "-1.79191e-005"
Unknown track property: "0.233467"
Unknown track property: "0.0300105"
Unknown track property: "end"
Unknown track property: "1.22276"
Unknown track property: "0.2"
Unknown track property: "34.0"
Unknown track property: "0.119912"
Unknown track property: "0.992785"
Unknown track property: "-1.19893e-005"
Unknown track property: "-0.000982905"
Unknown track property: "0.69992"
Unknown track property: "endtri"
Unknown track property: "node"
Unknown track property: "-1"
Unknown track property: "0"
Unknown track property: "none"
Unknown track property: "triangles"
Unknown track property: "zwrot34r300pods-new.tex"
Unknown track property: "1.21666"
Unknown track property: "0.2"
Unknown track property: "11.2"
Unknown track property: "0.059753"
Unknown track property: "0.998213"
Unknown track property: "-1.59898e-005"
Unknown track property: "-0.00228717"
Unknown track property: "0.0300105"
Unknown track property: "end"
Unknown track property: "1.22276"
Unknown track property: "0.2"
Unknown track property: "34.0"
Unknown track property: "0.119912"
Unknown track property: "0.992785"
Unknown track property: "-1.19893e-005"
Unknown track property: "-0.000982905"
Unknown track property: "0.69992"
Unknown track property: "end"
Unknown track property: "2.31837"
Unknown track property: "0.0"
Unknown track property: "11.2"
Unknown track property: "0.179219"
Unknown track property: "0.983809"
Unknown track property: "-1.79191e-005"
Unknown track property: "0.233467"
Unknown track property: "0.0300105"
Unknown track property: "endtri"
Unknown track property: "node"
Unknown track property: "-1"
Unknown track property: "0"
Unknown track property: "none"
Unknown track property: "triangles"
Unknown track property: "zwrot34r300pods-new.tex"
Unknown track property: "1.22276"
Unknown track property: "0.2"
Unknown track property: "34.0"
Unknown track property: "0.119912"
Unknown track property: "0.992785"
Unknown track property: "-1.19893e-005"
Unknown track property: "0.966811"
Unknown track property: "0.999487"
Unknown track property: "end"
Unknown track property: "1.21666"
Unknown track property: "0.2"
Unknown track property: "11.2"
Unknown track property: "0.059753"
Unknown track property: "0.998213"
Unknown track property: "-1.59898e-005"
Unknown track property: "0.965507"
Unknown track property: "0.329578"
Unknown track property: "end"
Unknown track property: "-3.15992"
Unknown track property: "0.2"
Unknown track property: "34.0"

Czego te błędy mogą dotyczyć i jak ewentualnie się ich pozbyć?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem przy łączeniu scenerii w 3ds max
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Lipca 2010, 22:43:33 »
Wpisy tych torów mają złą składnię. Przejrzyj plik scn w notatniku, najlepiej funkcją znajdź, to co w cudzysłowiach masz.
« Ostatnia zmiana: 15 Lipca 2010, 22:54:22 wysłana przez tomekilawa »

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem przy łączeniu scenerii w 3ds max
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Lipca 2010, 22:56:17 »
Dziwna sprawa, bo sceneria wysypuje się dopiero wtedy, gdy usunę tor (flex) łączący oba fragmenty trasy.

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem przy łączeniu scenerii w 3ds max
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Lipca 2010, 23:00:27 »
Dziwna sprawa, bo sceneria wysypuje się dopiero wtedy, gdy usunę tor (flex) łączący oba fragmenty trasy.
To zostaw tego flexa, jak łączy obie scn, to po co go usuwać.

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem przy łączeniu scenerii w 3ds max
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Lipca 2010, 23:06:25 »
Cytuj
po co go usuwać.

Bo dopiero wtedy nie pojawiają się powyższe błędy.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Problem przy łączeniu scenerii w 3ds max
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Lipca 2010, 23:16:41 »
To w końcu ona się wysypuje, gdy usuniesz go, czy gdy go zostawisz? Bo ja w tym co napisałeś straciłem rachubę...

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem przy łączeniu scenerii w 3ds max
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Lipca 2010, 23:23:28 »
Sorry, to już przez tą porę. Sceneria NIE WYSYPUJE się gdy flexa nie ma. A wysypuje się wtedy, gdy flex jest obecny. W tamtym poście napisałem na odwrót za co przepraszam.

Przeprowadziłem już dwie próby uruchomienia scenerii (z flexem łączącym oba fragmenty i bez flexa) - za każdym razem jest to samo, tzn. wysyp błędów gdy jest flex. Jak temu zaradzić?
« Ostatnia zmiana: 15 Lipca 2010, 23:35:55 wysłana przez mk1992 »

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem przy łączeniu scenerii w 3ds max
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Lipca 2010, 10:23:18 »
Znajdź obiekt o współrzędnych
"-645.958"
"0.0"
"4719.21" Jest najprawdopodobniej powodem wysypu exe. Sprawdź w Object properties czy wpisy są poprawne.