1. Najpierw ustawić kierunkową na długości stacji (na zdjęciu pozioma) i przykleić do niej tory.
2. Potem dodać gdzieś zwrotnicę, która da kierunek skośny, równoległy do skośnego w rozjeździe krzyżowym.
3. Przykleić tor skośny do kierunku wyznaczonego tą zwrotnicą, w odpowiedniej odległości.
4. Każdy z torów przechodzące przez rozjazd krzyżowy podzielić tak, by w okolicy krzyżowego były po 3 odcinki.
5. Dodać 4 zwrotnice 8800mm od wewnętrznej strony, zaznaczając kolejno 4 zewnętrzne odcinki i wybierając ich wewnętrzny koniec.
6. Do 2 z 4 zwrotnic dodać odcinki proste do toru odgałęźnego - można to zrobić zaraz po dodaniu.
7. Zapamiętać punkt 4 przeciwległych zwrotnic i ustawić z pamięci końce tych odcinków prostych.
8. Jednej ze zwrotnic nadać nazwę zakończoną literą "a" do "d" i naprawić tę zwrotnicę.
9. Naprawić kolejno pozostałe zwrotnice, co przeliczy geometrię (nazwy powinny się przenieść ze zmianą litery).
10. Ewentualnie dla uzyskania lepszego efektu, podzielić zewnętrzne odcinki na pół i obrócić bliższy zwrotnicy odcinek tak, aby jego punkt 1 stykał się ze zwrotnicą. Po naprawieniu tej zwrotnicy zostanie ustawiona długość tego odcinka i będzie on pozbawiony podsypki, aby nie pokrywała się z modelem w pliku INC.11. Standardowo w tory wpisze się prędkość 100km/h na wprost i 40km/h na bok - we Własnościach torów można zmniejszyć te wartości, jeśli występują ograniczenia.
2012-07-17:
Obecnie zwrotnice są wstawiane z dodatkowym odcinkiem ustawionym punktem 1 w kierunku iglic, tak więc ręczne dodawanie tego odcinka, opisane w punkcie 10 nie jest już potrzebne. Długość tego odcinka ustawi się automatycznie przy naprawianiu zwrotnicy. Długość tę można ustawić ręcznie, po obróceniu odcinka punktem 2 do iglic - może to być potrzebne przy jakimś ciasnym układzie rozjazdów.