Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Projekt Rochowice

<< < (10/24) > >>

szczawik:
Jaki duży stopień odchylenia masz na myśli? Wg mnie nie ma żadnego, chyba że jest tak mały.

Benek:
Ostatnie to słupek wstawiony na prostym odcinku, analogicznie jak 57,7.

Krzysiek626:

--- Cytat: Benek w 26 Maja 2012, 00:51:08 ---Pewnie. Na jednym ze screenów widać jak na krzywej przejściowej słupy wchodzą w skrajnie. Bierze się to stąd, że flex w maxie nie odzwierciedla dokładnie położenia toru w MaSzynie. To raz, a dwa to to, że helpery mają mały rozmiar. Chodzi o to, że wstawiając obiekt punktowy przy torach posiłkujesz się helperem (kwadratem), którego rozmiar ustala odległość tego obiektu np. od toru. Jak helper jest za mały, to obiekt wejdzie w skrajnie, bo tor w maxie jest przedstawiony za pomocą linii prostej, która jest środkową toru.

--- Koniec cytatu ---
Dołożę kilka słów od siebie. Stawiając trakcję bez udziału 3DSa, również słupy wchodzą w skrajnię. Wstawiając druty przede wszystkim pilnujesz, aby wisiały w odpowiednim miejscu nad torem. Do linki i drutu jezdnego dowiązany jest wysięgnik, a do wysięgnika dopiero słup. Niewymiarowe wysięgniki, także ich ograniczona ilość, powoduje że wybierając odpowiednie miejsce powieszenie drutu jezdnego nad torem, nie masz żadnego wpływu gdzie ustawi się słup. Rozumiesz? Pół Quarka okablowałem w notatniku i jest tak, jak pozwalają dzisiejsze modele. Helpery przydatne są, w stawianiu latarni, które z pomocą 3DSa dodałem do Quarka noc.
  Dodano: 26 Maja 2012, 15:53:47
PS. http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=15450.0;attach=48639;image z okna loka widać słup bramki (ten po prawej), wchodzi  zbyt blisko w torowisko odchodzące w prawo. Przedłużyłbym bramkę nad wszystkie 4 tory. Gdzieś jeszcze widziałem jakieś wskaźniki ukryte za betonowymi słupami trakcji.

P.J.:
Na ostatnim screenie ( być może się mylę) widać jak tor tworzy załom wklęsły. Przydałoby się  wstawić wstawki o stopniowo zmienianym pochyleniu. Pozwoliłoby to na bardziej zaokrąglane przejście z pochylenia na tor poziomy.
Efekt finalny jak układałem z pochyleniem tory przedstawiam na poniższych screenach. Mam nadzieję, że w miarę widać. Jeden tor znajduje się w pozycji o pochyleniu 0 promila a drugi zaczyna "wspinać się" na nasyp.

mk1992:

--- Cytuj ---PS. http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=15450.0;attach=48639;image z okna loka widać słup bramki (ten po prawej), wchodzi  zbyt blisko w torowisko odchodzące w prawo. Przedłużyłbym bramkę nad wszystkie 4 tory. Gdzieś jeszcze widziałem jakieś wskaźniki ukryte za betonowymi słupami trakcji.
--- Koniec cytatu ---

Albo przesunąć bramkę tak, aby słup był w międzytorzu (skrajnia zostanie zachowana), a zamiast wysięgnika l+zwis1d-3k wstawiłbym -l]-3k.

Swoją drogą poruszyliście Panowie bardzo ciekawą i niezmiernie ważną dla rozwoju symulatora sprawę - zbyt mała ilość wysięgników w symulatorze. Kto się bawi w tworzenie scenerii ten wie, że czasem trzeba się nieźle napocić, aby poprawnie rozwiesić sieć trakcyjną tak, aby był zachowany realizm. A wiele modeli zwisów, które nie istnieją, mogłyby na prawdę ogromnie ułatwić sprawę trasopisarzom, ot np. taki wysięgnik: http://www.transportszynowy.pl/kolkrzyzpol12.html czy taki: http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=1100&okno=galeria&&photoid=14158 (trzeci wysięgnik na bramce na pierwszym planie).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod