Autor Wątek:  Przeczytaj zanim zapytasz: Jak ruszyć lokomotywą  (Przeczytany 82860 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Przeczytaj zanim zapytasz: Jak ruszyć lokomotywą
« dnia: 16 Maja 2004, 22:14:04 »
RUSZANIE I JAZDA LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA


Shift+O podnosi się tylny pantograf
Shift+M (przytrzymaj przez chwilę) załącza się obwód główny
Shift+X włącza się przetwornica
(odczekaj chwilę, aż przetwornica się włączy - za szybkie włączenie sprężarki spowoduje zadziałanie wyłącznika nadmiarowego przetwornicy i ogrzewania)
Aby odblokować przekaźnik nadmiarowy przetwornicy i ogrzewania należy wyłączyć sprężarkę (C), przetwornicę (X), a następnie wcisnąć Ctrl+N.
Shift+C włącza się sprężarka, ciśnienie w zbiorniku głównym rośnie

Gdy cisnienie w zbiorniku glownym osiagnie wartosc 7 atm. mozna odhamowac sklad
. napelnianie uderzeniowe, zostawiamy kran w tej pozycji na parenascie sekund (Uwaga! W pojazdach serii EN57 i pochodnych należy klawisz trzymać do czasu wyluzowania składu, o ile widzimy że kran hamulca sam odbija nam w położenie jazda)
4 jazda, sprawdzamy czy cisnienie w przewodzie wynosi 5 atm i czy nie rosnie w cylindrze lok. jak rosnie . na parenascie sekund i 4

Wybieramy kierunek jazdy
d jazda do przodu (w pojazdach serii EN57 i pochodnych należy wcisnąć 2 razy)
r jazda do tylu

Wybieramy zakres pradu (EU07/ET22). Wysoki zakres pradu pozwala na dawanie wiekszego natezenia przy szeregowym polaczeniu silnikow
Shift+F wysoki rozruch
f niski rozruch

Mozna wlaczyc ogrzewanie pociagu
Shift+H włącznik ogrzewania pociągu

Rozpoczynamy jazde
+ przesunięcie nastawnika o jedną pozycję do przodu
- przesunięcie nastawnika o jedną pozycję wstecz

Pozycje nastawnika reguluja natezenie dzieki czemu lokomotywa jedzie szybciej. Gdy zgasnie zolta lampka oznacza to ze jestesmy na pozycji bezooporowej mozemy zwiekszac natezenie oslabiajac pole wzbudzenia silnikow.
/ zwiększenie bocznikowania
* zmniejszenie bocznikowania

Nalezy pamietac aby nie przekroczyc 650A na grupe, poniewaz wywali bezpiecznik nadmiarowy. Gdy wywali na pulpicie zapali sie czerwona lampka i zostanie przerwany doplyw pradu do silnikow. Lokomotywa powoli zacznie zwalniac (chyba, ze jedziemy z gorki ;)) Aby odblokowac bezpiecznik nadmiarowy schodzimy nastawnikiem 'do zera' i naciskamy n.
- przesunięcie nastawnika o jedną pozycje wstecz
n odblokowanie bezpiecznika nadmiarowego

Podczas jazdy nalezy pamietac o 'zbijaniu' urzadzen czujnosci SHP i CA. Zadzialanie urzadzen czujnosci sygnalizowane jest zapaleniem sie dwoch czerwonek lampek. Po paru sekundach, jezeli nie nastapi zbicie urzadzenia zostanie aktywowany brzeczyk, a nastepnie po paru sekundach hamowanie nagle. Jezeli zadziala hamulec czekamy az pociag sie zatrzyma i odhamowujemy sklad.
SPACJA zbijanie SHP i CA

Czasami moze sie zdarzyc, ze wpadniemy w poslizg. Poslizg sygnalizowany jest zolta lampka na pulpicie. (Dokladne lokalizacja lampek jest na stronie w opisie kabin). Gdy wpadniemy w poslizg mozemy:
s uzyc piasecznicy (podsypac piasek)
ENTER uzyc przyhamowania (cylinder lokomotywy napelniany jest do ustalonej wartosci)

Poslizg jest bardzo niebezpieczny dla silnikow lokomotywy i musimy go jak najszybciej usuwac, jezeli tego nie zrobimy moze dojsc do uszkodzenia silnikow. Gdy do tego dojdzie uruchamia sie wylacznik szybki i gasna wszystkie lampki na pulpicie. Sprawdzamy przyciskiem F1 damage status i jezeli pokazuje on 'Engine damaged' przechodzimy do paszynowni klawiszem END lub HOME i odlaczamy uszkodzone silniki.
Shift+E odlaczenie uszkodzonych silnikow

Teraz co nie co o kranie hamulca.
. napelnianie (w pojazdach serii EN57 i pochodnych należy klawisz przytrzymać by odhamować skład, o ile widzimy że kran hamulca sam odbija nam w położenie jazda)
4 - jazda

Wszystkie pozycje ponizej jazdy w kranie hamulcowym Oerlikona to pozycje hamowania.
9 raczka do przodu, zmniejszamy spadek powietrza
3 raczka do siebie, zwiekszamy spadek powietrza

Pozycje roznia sie spadkiem cisnienia. Ostatnia pozycja, czyli 'godzina szosta' to hamowanie nagle, czyli polaczenie przewodu glownego z atmosfera. Lokomotywa posiada takze hamulce tylko dzialajace na lokomotywe.
7 raczka od siebie, usuwamy powietrze z cylindra
1 napelniamy cylinder, lokomotywa hamuje

Jezeli sobie nie radzisz, mozesz skorzystac z pomocy automaszynisty Shift+Q i obserwowac jak on prowadzi pociag.

Autor przewodnika: ET22_RULZ
21.11.2015 wątek odklejony ze względu na nieaktualny opis Sawi
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2015, 21:13:10 wysłana przez Sawi »