Autor Wątek:  Zmiany w symulatorze  (Przeczytany 13162 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Zmiany w symulatorze
« dnia: 20 Stycznia 2010, 17:20:40 »
Zaczynając więc(kilka spraw):
a)prosiłbym o udostępnienie kodu źródłowego do programu zmian pory eoku, o ile nie trwają prace nad nowym(pod PC09);
b)chciałbym się dowiedzieć czy to mój błąd, czy exe, że gdy zaimportowałem starą wersję quarkmce(bez drutów @Krzyśka626) i odpaliłem symka, to zwrotnice zostały ustawione inaczej niż w event'ach pliku scn, a nawet w pewnym momencie AI chciał mi odebrać sterowanie i zahamować skład, tak sam z siebie;
c)jak to w końcu jest z tymi dds, bo u mnie przez nie symek ładuje się nie krócej, tylko nawet dłużej;
d)co daje realne zwiększenie fps - dds czy nowe exe?

Proszę tak zwięźle i po polskiemu.
Z góry dziękuję.
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2010, 17:45:09 wysłana przez LHS_ST40S »
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Stycznia 2010, 17:51:49 »
Cytuj
b)chciałbym się dowiedzieć czy to mój błąd, czy exe, że gdy zaimportowałem starą wersję quarkmce(bez drutów @Krzyśka626) i odpaliłem symka, to zwrotnice zostały ustawione inaczej niż w event'ach pliku scn, a nawet w pewnym momencie AI chciał mi odebrać sterowanie i zahamować skład, tak sam z siebie;

Twój, że wrzuciłeś starą scenerię do PC2009. Było pisane, że PC2009 nie jest kompatybilna ze starymi trasami.

Cytuj
c)jak to w końcu jest z tymi dds, bo u mnie przez nie symek ładuje się nie krócej, tylko nawet dłużej;

Mi też trochę, ale to już kwestia sprzętu.

Cytuj
d)co daje realne zwiększenie fps - dds czy nowe exe?

Exe.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Stycznia 2010, 17:54:18 »
ad. b) W PC2009 uległy zmianie parametry zwrotnic, dość będzie napisać że zamieniono "-" i "+" miejscami, co owocuje odwrotnością przestawiania. Dotyczy to także rozjazdów "angielskich"
ad. c) DDS daje szybsze ładowanie symulatora, przyrost FPS to zasługa optymalizacji exe. Niewątpliwie też na przyrost FPS miało optymalizowanie samych scenerii.
Nie podałeś jakim sprzętem dysponujesz, trudno więc określić czemu dds ładuje się dłużej.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Stycznia 2010, 18:02:02 »
Twój, że wrzuciłeś starą scenerię do PC2009. Było pisane, że PC2009 nie jest kompatybilna ze starymi trasami.
Aby było śmieszniej, po skopiowaniu nowego exe do starego kompletu i zmianie domyślnych tekstur na bmp w eu07.ini kłopotu nie było na quarkmce.

Dla Krzyśka: Sprzęt to Asus X50N(1,8GHz Athlon 64X2 TK55, GeForce 7000M, 2048MB RAM 667MHz, XP SP3)
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Stycznia 2010, 18:05:38 »
Ziomal wyraznie napisal - PC2009 nie jest kompatybilna ze starymi trasami. Nie chodzi tu o exe.
Pozdrawiam, Karol

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Stycznia 2010, 18:08:03 »
Mam rozumieć, że parametry zwrotic nie mają nic wspólnego z używanym exe, pogubiłem się.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Stycznia 2010, 18:08:52 »
Zmiany dotyczą zawartości inc, exe nie ma tu nic do rzeczy.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Stycznia 2010, 18:23:17 »
inc zwrotnic?
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Stycznia 2010, 18:25:23 »
Tak, zwrotnic. Pamiętaj jednak, że gdy zamienisz inc zwrotnic w celu odpalenia starej trasy, inne scenerie z PC2009 nie będą działać poprawnie.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Stycznia 2010, 18:38:28 »
Tak, zwrotnic. Pamiętaj jednak, że gdy zamienisz inc zwrotnic w celu odpalenia starej trasy, inne scenerie z PC2009 nie będą działać poprawnie.
Proste: kopia inc+rename+zmiana wpisów i po kłopocie.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Stycznia 2010, 18:40:04 »
Jeśli już chcesz zmieniać wpisy, to radziłbym zamienić w tej jednej trasie, a nie we wszystkich...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Stycznia 2010, 18:43:08 »
Lepiej chyba zamienić "+" z "-" w eventach trasy, niż kombinować z kopiami INC.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Stycznia 2010, 19:21:32 »
Zatem b),c), i d) mamy, dzięki.
Czy wie ktoś coś o zmianie pory roku(pytanie a)?
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Stycznia 2010, 19:32:06 »
Program zmiany pór roku zrobił @Mariusz1970.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Stycznia 2010, 19:34:21 »
Ad a)
1)Nie wiem o jaki Ci konkretnie chodzi (były conajmniej dwa), to jeśli chodzi o mój, to z chęcią, ale ja już źródeł nie mam (3 razy Z) :)
2)To był b. prosty programik i moje założenie, że skoro masz zamiar w nim dłubać, to w zasadzie nie powinno być problemem napisanie go od początku przez Ciebie i w zasadzie nie powinno zająć Ci to dłużej niż  max. 1h.
3)Zasadnicze pytanie -po co Ci to?
Może dla tego co chcesz uzyskać, nie trzeba zmieniać kodu, tylko odpowiednio coś zewnętrznego zmienić.
 

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Stycznia 2010, 20:10:59 »
Moim skromnym zdaniem "zamiana pór roku" za pomocą podmiany tekstur to dosyć kiepski pomysł. Co innego, gdyby został wymodelowany nowy teren, powiedzmy pół metra do dwóch ponad obecnym i pokryty teksturą śniegu. Oczywiście z wycięciami na tory i drogi, przy czym szyny mogą być schowane poniżej poziomu śniegu. Również uważam, że zmianę tekstur powinno się dokonywać poprzez podanie katalogu jako parametr, a nie poprzez ich kopiowanie. Trzeba to też robić pod konkretną scenerię, żeby np. nie były zasypane śniegiem tory pod halą dworca. Ponadto występuje problem z parametrem diffuse trójkątów, który powinien być inny dla trawy i dla śniegu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Stycznia 2010, 20:23:27 »
Wiemy Ra o tym, wiemy.
Ponadto są jakieś kompromisy, które innym odpowiadają. To był jednen z nich. Ja osobiście nie korzystam ze zmian pór roku ze względu na diffuse (choć zrobiłem narzędzie do zmian tego parametru).

Moim zdaniem takich kompromisów jest więcej w symku. Samo już takie trywialne coś, jak podmienianie składów w twoim programie też może okazać się kiepskim pomysłem, bo po zmianie danego składu, może wystąpić problem z AI, losowanie tekstur też może przynosić opłakane skutki, itd. itd. Dlatego też ja osobiście nie korzystam z tych bajerów w twoim starterze.

Łańcuch jest tak mocny, jak jego najsłabsze ogniwo..

Wniosek: świat symkowy idealny nie jest, ale dążmy do ideału.
No i już nie offtopujmy w teamcie.
 
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2010, 20:43:40 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #17 dnia: 21 Stycznia 2010, 21:54:10 »
Jeszcze takie małe pytanie: czy pod nowym exe działa przekładanie zwrotnic przy użyciu przycisku "T"?
Pytam gdyż coś mi to nie chciało działać i nie mam pojęcia dlaczego.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #18 dnia: 21 Stycznia 2010, 21:56:20 »
Oczywiście. Exe nie ma tu nic do rzeczy - kwestia istnienia eventów sterujących w inc zwrotnic w odpowiednim miejscu.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #19 dnia: 21 Stycznia 2010, 22:04:09 »
Czy zatem do przestawiania rozjazdów można użyć dowolnego przycisku, pod warunkiem zdefiniowania tego w include?
Czy takie coś można wykombinować też do sterowania rozjazdami krzyżowymi?
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Stycznia 2010, 22:05:18 »
Poszukaj, było o tym na forum...

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #21 dnia: 23 Stycznia 2010, 18:07:07 »
Pozwolę sobie potraktować ten temat jako coś nie działa lub coś dziwnie działa.
Zatem jak zaradzić sutuacjom takim jak na moim screenie(na przechyłkach kabina wychodzi z modelu)?
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #22 dnia: 23 Stycznia 2010, 18:13:14 »
Dodaj banana do kabiny i modelu.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #23 dnia: 23 Stycznia 2010, 18:15:55 »
Popraw wiadomość, możesz potem usunąć mój wpis.
REWIZOR


<--- chyba jednak proszę tego posta na bocznicę przemanewrować.
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2010, 18:41:04 wysłana przez LHS_ST40S »
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #24 dnia: 23 Stycznia 2010, 18:30:27 »
Użyj wyszukiwarki, to się dowiesz :).

Albo w sumie: http://eu07.pl/forum/index.php?PHPSESSID=86422b66cd7c9a2c1479139d7dde3e08&topic=6503.msg65635#msg65635
Następnym razem zanim zapytasz, sam sprawdź.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Zmiany w symulatorze
« Odpowiedź #25 dnia: 23 Stycznia 2010, 18:34:33 »
Mam nadzieje że w paczce już są te "banany"...