Autor Wątek:  Pytania o eventy  (Przeczytany 385343 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #150 dnia: 26 Listopada 2011, 18:55:33 »
Dzięki:) Witam, mam mały problem a jest mi to potrzebne przy pisaniu scenerii więc tutaj się spytam. Mam w scenerii kilka semaforów nazwanych none np. none07. Jak mogę zmienić nazwę takiego semafora?
 
« Ostatnia zmiana: 28 Listopada 2011, 17:11:13 wysłana przez kamil1306 »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #151 dnia: 28 Listopada 2011, 17:21:51 »
Musisz otworzyć plik, w którym znajdują się semafory. Po współrzędnych znaleźć semafor i zmienić jego nazwę. Semafor jest wstawiony za pomocą wpisu:
include;*;*;*;...;*;endDruga gwiazdka będzie nazwą semafora. Można także tego dokonać z poziomu 3ds maxa. Należy importować scenerię, znaleźć interesujący Cię semafor, kliknąć PPM, wybrać Object properties i w odpowiedniej zakładce zmienić nazwę na poprawną.

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #152 dnia: 28 Listopada 2011, 17:36:15 »
Dzięki, wszystko działa. Nie wyzwala mi się sygnał na pierwszym i dwoma ostatnimi semaforami.
Cytuj
event KeyCtrl01 multiple 0.0
          wjazd_regio_s10
           to_l03lis12_s2
           li_d12_s2
           hs_tou_s4
           hs_s12_
          herby_ang11qcb
          herby_ang2bc
endevent

A to wpis include z nazwą semafora:
Cytuj
include;ss4zcpbiw24.inc;wjazd_regio;4050.59;-11.8;130.826;80.8983;g1-2m.dds;end



« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2011, 19:33:36 wysłana przez kamil1306 »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #153 dnia: 29 Listopada 2011, 19:54:57 »
Brakuje Ci none w multievencie, zaraz za opóźnieniem czasowym. I po co Ci to:
hs_s12_?

Z mojej wiedzy anglik herby_ang11q Ci się nie przestawi. Spójrz w INC-a tego rozjazdu i zobacz jak tam są zdefiniowane operacje przestawiające ów rozjazd. Nie ma zdefiniowanej cb.
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2011, 20:08:21 wysłana przez Benek »

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #154 dnia: 29 Listopada 2011, 20:02:57 »
To nazwa semafora tylko zapomniałem dać sygnał.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #155 dnia: 29 Listopada 2011, 20:08:05 »
Coś Ty?! Przecież wiem ;) Zwracałem Ci tylko uwagę na błędy w konstrukcji eventów.
Jeszcze jedno. to_l03lis12 to tarcza ostrzegawcza. Nie możesz jej załączyć sygnału s4. Zajrzyj do INC-a tej tarczy, będą tam zdefiniowane sygnały, które tarcza może pokazać. hs_tou to samo.

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #156 dnia: 29 Listopada 2011, 20:23:22 »
Wiem, przepraszam, otworzyłem już przed sobą instrukcje sygnalizacji i postaram się nie przeoczać takich błędów.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #157 dnia: 29 Listopada 2011, 20:35:14 »
W instrukcji będą wszystkie sygnały jakie podają semafory. A nie każdy musi taki podawać, nawet jeśli będzie miał odpowiednie lampy. Np. semafor z dwoma pomarańczowymi kloszami nie musi wyświetlać S13. To co będzie na pewno wyświetlał jest opisane w INC-u, musisz tam zajrzeć. Pliki INC semaforów są w folderze scenery.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #158 dnia: 08 Grudnia 2011, 21:08:33 »
Teraz kolej na mnie. Mam problem z eventem dla AI w scenerii TD. O ile eventy dla naszego składu wyświetlają się dobrze to dla AI już nie. Tzn na semaforze wjazdowym wyświetla się sygnał S13 ale AI jak stało tak stoi.
W załączniku podsyłam plik *.scn

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6374
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2325
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #159 dnia: 08 Grudnia 2011, 21:39:54 »
Nie wiem czy to błąd ale nie sem_info jest tylko przy definicji toru.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #160 dnia: 08 Grudnia 2011, 22:03:07 »
A gdzie masz event uruchamiający skład AI?

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #161 dnia: 08 Grudnia 2011, 22:14:55 »
Chodzi Ci o event start_AI ? Jeśli tak to go nie mam.
W takim wypadku gdzie go muszę umieścić? W torze na którym stoi AI?

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #162 dnia: 08 Grudnia 2011, 23:02:43 »
Musisz wywołać uruchomienie AI eventem i  przypisać go do toru na którym stoi. Mytnik przypisz taki event do toru na którym stoi komputer:
Cytuj
event bykstart putvalues 10.0 none 0.1 0.1 0.1 Jump_to_order 0 0 endevent
A no i oczywiście bykstart to nazwa zdarzenia możesz ją dowolnie zmieniać:)
« Ostatnia zmiana: 08 Grudnia 2011, 23:18:17 wysłana przez kamil1306 »

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #163 dnia: 09 Grudnia 2011, 20:08:42 »
A ja mam takie pytanko. Jest jakiś "wzór ogólny" na eventy?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1480
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 458
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #164 dnia: 09 Grudnia 2011, 20:09:48 »
Z niezrozumiałych względów 70% userów nie zna poradnika @Wasyla.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6307.0.html

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #165 dnia: 09 Grudnia 2011, 20:12:18 »
A ja mam takie pytanko. Jest jakiś "wzór ogólny" na eventy?
Nom:
event (nazwa) ... (opóźnienie) ... endeventGdzie w miejsce wielokropków wstawia się różne komendy, z góry zdefiniowane lub własne.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #166 dnia: 17 Grudnia 2011, 16:51:45 »
Nom:
event (nazwa) ... (opóźnienie) ... endeventGdzie w miejsce wielokropków wstawia się różne komendy, z góry zdefiniowane lub własne.

Co można za pomocą tych wartości zdefiniować? I w jakich jednostkach?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1480
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 458
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #167 dnia: 17 Grudnia 2011, 16:52:47 »
Spójrz na mój poprzedni post w tym temacie.:p

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #168 dnia: 17 Grudnia 2011, 16:56:40 »
Uwierz mi spoglądałem do niego n2*1099999999:D
I nie do końca i nie wszystko mi to mówi:D
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1480
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 458
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #169 dnia: 17 Grudnia 2011, 17:06:06 »
A czego Ci nie mówi? Pisz jaśniej.
Składnia uwarunkowanego eventu:
event nazwa_zdarzenia multiple opóźnienie nazwa_obiektu
zdarzenie1
zdarzenie2
...
zdarzenie8
condition warunek endevent

● trackoccupied – warunek jest spełniony gdy tor określony w polu nazwa_obiektu jest
zajęty.
● trackfree – warunek jest spełniony gdy tor określony w polu nazwa_obiektu jest wolny.
● propability
● memcompare string val1 val2 – warunek jest spełniony gdy zawartość komórki
pamięciowej określonej w nazwa_obiektu równa jest podanej liście parametrów (string,
val1, val2).

Czyli jeśli chcemy wykorzystać któryś rodzaj warunku, to po wpisie "condition" wpisujemy nazwę warunku, np. trackfree.
« Ostatnia zmiana: 17 Grudnia 2011, 17:16:00 wysłana przez szczawik »

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #170 dnia: 17 Grudnia 2011, 17:22:48 »
[b]condition memcompare[/b] bielsko 5 0 endevent Chodzi mi o te wartości liczbowe w w/w fragmencie. W poradniku napisane też jest że "nieznaczące wartości można zastąpić znakiem *. Skąd mam wiedzieć które wartości są nieznaczące?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1480
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 458
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #171 dnia: 17 Grudnia 2011, 17:36:11 »
Warunek "memcompare" służy do uwarunkowania wykonania eventu daną wartością w komórce pamięci; przed wykorzystywaniem tego warunku należy zapoznać się z wykorzystywaniem komórek pamięci.

W poradniku nie ma objaśnienia warunku "propability"; dodaje on prawdopodobieństwo wywołania eventu. Za "propability" wprowadzamy wartość liczbową prawdopodobieństwa; 1.0 to 100%.
Przykład:

event wazd_na_sz multiple 1.0 none
    sem1_Sz1
condition propability 0.5 endevent
Szansa na wywołanie tego eventu wynosi 50%.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #172 dnia: 17 Grudnia 2011, 18:33:20 »
Przy warunku propability musi być kilka możliwych do wylosowania czy to jest gatunek zdarzeń typu zerwanie trakcji?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1480
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 458
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #173 dnia: 17 Grudnia 2011, 18:44:32 »
Nie; to jest zwykłe prawdopodobieństwo wykonania danego eventu. Czy może być kilka wartości liczbowych? Oczywiście, że nie; nie może być kilka różnych prawdopodobieństw jednego zdarzenia. Być może źle zrozumiałem pytanie;)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6374
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2325
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #174 dnia: 17 Grudnia 2011, 18:50:04 »
Za pomocą eventu można zerwać sieć, pozbawić tor szyn, albo przekręcić jakiś model?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #175 dnia: 17 Grudnia 2011, 18:56:34 »
Przekręcić model, jeśli ten zawiera submodele. Pozbawić tor szyn można, ale przed odpaleniem symulacji. O zerwaniu druta nic nie wiem.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #176 dnia: 17 Grudnia 2011, 18:58:33 »
Źle zrozumiałeś:) Chodziło mi o to czy ta wartość propability to jest to samo co zastosowane w niektórych sceneriach losowanie różnych zdarzeń np.: symek losuje jedno z 13 możliwych zdarzeń losowych.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #177 dnia: 17 Grudnia 2011, 19:00:15 »
To jest dokładnie to.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #178 dnia: 17 Grudnia 2011, 19:04:37 »
Czyli w takim przypadku jeśli mam np.: 20 zdarzeń do wyboru to każde przypisuje do tego samego miejsca i daje parametr  0,05 dla każdego?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1480
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 458
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #179 dnia: 17 Grudnia 2011, 19:06:20 »
W takim wypadku to Ci się może każde zdarzenie wywołać. Musisz skorzystać komórek pamięci, które zablokują możliwość wykonywania większej ilości eventów. A i poczytaj trochę o prawdopodobieństwie;p
Odnośnie komend: http://eu07.pl/misc/download/doc/RFC-commands.html