Autor Wątek:  Słup na teksturze  (Przeczytany 4781 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Słup na teksturze
« dnia: 01 Stycznia 2010, 12:49:48 »
Jako, że uczę się robić tekstury, mam pytanie: jak zamazać słup na teksturze?
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Słup na teksturze
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Stycznia 2010, 13:02:14 »
Jesli masz gimpa albo fotoszopa to zrobisz to za pomoca stempla, tylko potem musisz plastrem zamazac oznaki pracy stempla.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Słup na teksturze
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Stycznia 2010, 13:10:23 »
Dzięki, Patryk, za szybką odpowiedź. Można zamknąć.
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Słup na teksturze
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Stycznia 2010, 20:11:44 »
Jakim narzędziem mogę wyprostować obszar zaznaczony w zał.1 tak, aby wyglądał on prosto, jak na zał.2? Dodam, że używam programu GIMP.
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Słup na teksturze
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Stycznia 2010, 20:24:07 »
Musiałbyś mieć wtyczkę z PTLens. W filtrach potem jest zakładka z zniekształceniami i taka opcja Lens Destruction.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline dx286

  • Wiadomości: 90
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Słup na teksturze
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Stycznia 2010, 20:30:38 »
Spróbuj załatwić to narzędziem perspektywy, jest w przyborniku lub shift+p na zaznaczenie.

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Słup na teksturze
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Stycznia 2010, 20:34:03 »
Musiałbyś mieć wtyczkę z PTLens. W filtrach potem jest zakładka z zniekształceniami i taka opcja Lens Destruction.
Zaraz spróbuję, dzięki za odpowiedź.
Spróbuj załatwić to narzędziem perspektywy, jest w przyborniku lub shift+p na zaznaczenie.
Próbowałem, jednak nic to nie dało.


   « Dodano: 28 Stycznia 2010, 14:26:18 »
Jakim narzędziem i w jaki sposób mogę złączyć czoło z bokiem tak, aby wszystko ładnie pasowało?
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2010, 14:26:19 wysłana przez siodemkanaoporach »
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Słup na teksturze
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Stycznia 2010, 14:49:46 »
Najpierw używasz stempla, a potem plasterka.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Słup na teksturze
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Stycznia 2010, 17:11:57 »
Ewentualnie operując na warstwach (1 warstwa bok, 2 warstwa czoło), przedłużasz stemplem każdą tak żeby nachodziły na siebie jakimś dłuższym kawałkiem, następnie tę warstwę wyżej zaznaczasz tak w połowie długości którą nachodzi na tę niższą, aż do jej końca, potem opcja wtapianie zaznaczenia - np. na 5 pikseli i usuwasz. Możesz nacisnąć delete kilka razy co prawdopodobnie da lepszy efekt.

Nazwy narzędzi mogą się nieco różnić, bo mówię z pamięci jak to wykonać w Photoshopie.