Po usprawnieniu jednego narzędzia i dodaniu jeszcze jednego narzędzia, tekst będzie wyglądał w ten sposób:
Porządkowanie swojej paczki- identyfikacja i kasowanie nieużywanych plików.
Z technicznego punktu widzenia ten cały proces nic nie zmienia jeśli chodzi o działanie MaSzyny, ale warto to zrobić.
W sumie jeśli o mnie chodzi, to miałem takich plików około 1600.
Preambuła do punktów:
Niektóre pliki są wykorzystywane bezpośrednio z poziomu eu07.exe. Dla ich odczytu, można skorzystać z narzędzia 33, czyli:
http://eu07.pl/userfiles/1278/priv-Odczyt_eu07_exe.rarNarzędzie to wypisze na stałe zaszyte używane pliki wav, bmp, tga, tex, t3d, inc, scm i tych plików nie możemy kasować.
Pliki używane t3d przez exe (jak na razie tylko przedsionki.t3d)-tyczy się tylko pojazdów EZT, których pliki chk są równe 6ba).
Instrukcja jak porządkować swoją paczkę:
I)Wejść do katalogu Scenery i ręcznie wykasować pliki *.scn, które wydają nam się zbyteczne
II)Odpalić narzędzie z pkt. 28, czyli:
http://eu07.pl/userfiles/1278/priv-Nieuzywane_scen_mod_tex_przesun.rari postępować zgodnie z instrukcją podaną w pliku.
Celem punktu jest wykasowanie niepotrzebnych plików z katalogów Scenery, Models, Textures.
III)Odpalić narzędzie z pkt. 30, czyli:
http://eu07.pl/userfiles/1278/priv-Nieuzywane_graficzne_Dynamic.rari postępować zgodnie z instrukcją podaną w pliku - od pkt. 1 do 3.
Celem punktu jest wypisanie i ręczne skasowanie tych katalogów w Dynamic, które nie są używane przez żaden wpis w plikach sceneryjnych, pomijając te, które wydają nam się, iż kiedyś będą potrzebne (że je kiedyś tam użyjemy).
IV)Odpalić narzędzie z pkt. 31, czyli:
http://eu07.pl/userfiles/1278/priv-Nieuzywane_t3d_Dynamic.rari postępować zgodnie z instrukcją podaną w pliku.
Celem punktu jest wykasowanie tych plików t3d z folderu Dynamic, które nie są używane przez pliki mmd, ani też przez chk.
V)Ponownie odpalić narzędzie z pkt. III i postępować z instrukcją podaną w pliku od. pkt. 4 do końca.
Celem punktu jest wykasowanie tych plików graficznych (tex, tga, bmp), które nie są używane przez pliki t3d z katalogu Dynamic.
VI)Odpalić narzędzie z pkt. 29, czyli:
http://eu07.pl/userfiles/1278/priv-Nieuzywane_Sounds.rari postępować zgodnie z instrukcją podaną w pliku.
Celem punktu jest wykasowanie tych plików wav z folderu Sounds, które nie są używane zarówno przez scenerie, jak i pliki mmd.
Ominąć przy kasowaniu należy te pliki, które są na stałe zaszyte w eu07.exe.
VII)Na sam koniec odpalić narzędzie z pkt. 32, czyli:
http://eu07.pl/userfiles/1278/priv-Rozszerzenia_puste_katalogi.rarPrzelecieć nim foldery: Dynamic, Textures, Models, Sounds
Celem punktu jest ręczne wykasowanie plików które, są na dysku a w żaden sposób używane nie są, np. jpg, bak, orig itp - jak takich trochę miałem dziwnych plikó z takimi rozszerzeniami, a także celem punktu jest wychwycenie i skasowanie ewentualnych pustych katalogów po porządkach.
Gdy po skasowaniu za pomocą programu pustych katalogów, należy ponownie naciśnąć przycisk, szukaj pustych katalogów i nastęnie jeśli coś wyświetli kasować. Powtarzać te kroki tak długo, dopóki lista pustych katalogów będzie pusta.
VIII)Jeśli dojdą nowe trasy, a chcemy mieć nadal porządek (bo z paczką z trasą może być różnie), to w związku z tym, że cały pkt. II jest czasochłonny, można po intalacji nowych tras go mocno skrócić.
Należy odpalić narzędzie z pkt. II i wykonać pkt. 9 z instrukcji z pliku.
Oczywiście, po wykonaniu tego, dane jakie zawiera narzędzie trzeba zachować na przyszłość.
W załączniku, te pliki, które u mnie w Dynamic i Sounds były zbędne
To wszystko :)
Ważne jest zachowanie kolejności działań, dla optymalnego uporządkowania.