Podłączyłem dzisiaj oryginalny zawór Knorr`a H14K1 i ujawniłem dosyć poważny mankament w modelu.
Mianowicie, problem jest pomiędzy pozycjami jazda a napełnianie uderzeniowe. W symku kąt przesuwu pomiędzy pozycjami, jest zbyt mały względem oryginału. Kran w Symku, w połowie skoku oryginalnego zaworu pomiędzy jazdą a napełnianiem uderzeniowym, kończy przesuw a więc, gdy oryginalnym zaworem przestawię pozycję z uderzeniowej w jazdę, na symku przeskakuje pozycję dalej, tj. w odcięcie jazdy.
Wydaje mi się również, że pomimo wdrożenia na oryginalnym kranie hamowania nagłego, w Symku kran do tej pozycji ,,nie dochodzi". Gdyby się to potwierdziło, prawdopodobną przyczyną zaistnienia nieprawidłowości, jest nieadekwatne do rzeczywistości ustawienie pozycji kranu (skok pracy kranu prawdopodobnie jest prawidłowy).
Dotychczas testowałem na ET21, ale podejrzewam, że w pozostałych pojazdach jest identycznie.
Chyba jako jedyny zdecydowałem się na sterowanie Knorrem, i pewnie dlatego nikt dotychczas nie zgłosił tego problemu.