Autor Wątek:  Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!  (Przeczytany 53165 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« dnia: 26 Kwietnia 2004, 21:56:51 »
Witam!!!
W tym poście chciałem przedstawić moją pierwszą trase "Zwrotnicowo - Manewrowo - Gagariny Małe - Semaforowo". Trasa ma długość około 70 km. (bynajmniej tak mi sie wydaje ;) ).
Prosiłbym o zgłaszanie wszelkich uwag na temat trasy. Jest to moja pierwsza trasa (powstała w niespełna 10 dni), więc mogłem popełnić wiele błedów. Za wszystkie uwagi wielkie dzięki. Po uwzględnieniu wszystkich uwag i korekcie trasy, umieszczę trase w dziale download. Do tego czasu linka podam tutaj.
UWAGA!!! PROSZĘ O NIE ZWRACANIE MI UWAGI NA: za blisko postawione semafory i za ostre łuki. Postaram się to jak najszybciej naprawić.
Trasa nie posiada jeszcze trakcji i SBL ale myślę, że w oficjalnej wersji już będzie.
Oto link: http://solnet.myftp.org/zwrotnicowo.zip
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Kwietnia 2004, 22:00:33 »
Łączna długość torów to 141km

Bez obrazy, ale to troszkę jak makieta wygląda (przynajmniej układ)

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Kwietnia 2004, 22:13:47 »
Witam!!!
Mi też przychodzi na myśl ta sama rzecz, ale jak się jedzie pociągiem to traci się orientacje w przestrzeni ;).
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Kwietnia 2004, 22:18:12 »
Troszkę pojeździłem. I powiem, ze jak na tydzień, to super robota! Troszke jedynie bym nad tym układem torów popracował - dobra rzecz, to umieścić sobie stacje, zrobić teren, a potem kombinować, żeby było fakjnie wszystko połączone i nie pod górkę i z górki (choć takie też by się przydały sceneriie).

Tak trzymaj!

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Kwietnia 2004, 14:25:43 »
Nie wiem jak to robicie ale mi nie chce się uruchomić ta trasa
oto mój log:

Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 160304v76
Renderer:
GeForce4 MX 440/AGP/SSE2
Vendor:
NVIDIA Corporation
OpenGl Version::
1.4.1
Supported Extensions:
GL_ARB_imaging GL_ARB_multitexture GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_window_pos GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_vertex_array GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_fence GL_NV_fog_distance GL_NV_light_max_exponent GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_register_combiners GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_rectangle GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_NVX_ycrcb GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_multitexture GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_slice_accum GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
glClearColor (FogColor[0], FogColor[1], FogColor[2], 0.0);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f);  
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.04);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);   
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv( GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight );
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init
Scenery atmo definition
Scenery light definition
InitNormals
InitNormals OK
InitTracks
InitTracks OK
InitEvents
InitEvents OK
InitLaunchers
InitLaunchers OK
InitGlobalTime
InitGlobalTime OK
Track does not exist ""
Scene parse error near node

Z tym że odpalam ją z loadera...
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Kwietnia 2004, 14:29:56 »
Odpal ją z STV. Najlepiej wczytaj ją w trybie autorskim, to i więcej ew. błędów może wychwycić.

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Kwietnia 2004, 15:17:10 »
Mi start.exe odpala bez problemu - przynajmniej ten sklad z bdhpumnami.

Wasyl: Niezła robota jak na tak krótki czas. Fajna mgła. Niestety nie jeździłem po tej trasie, bo jak mi sie odpalila, to okazalo sie, ze mam prowizorki kabin w eu07, bo pomodzilem w zwiazku z szybami do loków i nie chcialo mi sie zmieniac.

2 uwagi:
-nie wiem czy tylko u mnie jest zle, ale w w/w skladzie zaczynam w tylnej kabinie.

-zrob jakiegos ladnego screena, zmniejsz do 225x169 i zapisz jako jpg w katalogu scenery/images pod jakas nazwa i potem zmien linijke w scn, bo sie screen z quarka pojawia ;)

Aaa, i o co chodzi z tym 'v' uaktywniającym trase ?
Reaktywacja ?

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Kwietnia 2004, 16:18:53 »
Cytat: "Pit"
Mi start.exe odpala bez problemu - przynajmniej ten sklad z bdhpumnami.
-nie wiem czy tylko u mnie jest zle, ale w w/w skladzie zaczynam w tylnej kabinie.


jest ok, gdyz w opisie 'misji' jest napisane ze sklad trzeba najpierw wypchac na tory postojowe, tak wiec autor ulzyl nam w przechodzeniu miedzy kabinami ;]

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Kwietnia 2004, 16:23:34 »
Witam!!!
"v" załącza całą misje (definiuje zdarzenia) - to jest do poprawy - jest tylko na czas testu. Należy po prostu nacisnąć "v" i jazda.
Zaczyna sie w tylnej kabinie bo wyszłem z założenia, że jak wypycham skład, ktory potem odłacze to najlepiej odrazu siedzieć w tej kabinie aby sie nie przełączać miedzy nimi zbyt często ;) - ot taka leniwość.
EP08_015 - widocznie brak jakiegoś loka. Całą trase testuje u siebie na ostatniej wersji Maszyny bez żadnych dodatkowych obiektów i loków - wszystko śmiga.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Kwietnia 2004, 16:34:10 »
Sorki za kłopot poprostu popełniłem głupi i idiotyczny błąd, polegający na złym wypakowaniu plików.

Sorki jeszcze raz i miłej jazdy.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Kwietnia 2004, 17:19:27 »
Wasyl - trasa super. Co do propozycji - dodaj słupki hektometrowe, a poza tym - nie mam zastrzeżeń. Może tylko wiecej przejazdów. P.s. Móze zrób lkomotywownię i misję: wyjedź z lokomotywowni a potem doczep się do składu xxx stojącego na torze odstawczym i yyy.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Kwietnia 2004, 17:23:02 »
Gralem skladem z Bipami, czekalem 15 minut na jakis sygnalek i nic!!! co mam robic ???

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Kwietnia 2004, 17:25:33 »
Cytat: "piotrek"
Gralem skladem z Bipami, czekalem 15 minut na jakis sygnalek i nic!!! co mam robic ???

Jak zaczynasz grę i jesteś gotowy do jazdy to wciskasz 'v' (bez shift) i podają Ci sygnał.
P.s. Ta misja z 485 i zmianą kierunku w Gagarinach małych jest naprwdę świetna.
P.s.2 To już mój 111 post!
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Kwietnia 2004, 17:28:37 »
Po ilu minutach dają sygnal ? A czy jak wcisne v kilka razy to efekt bedzie taki sam ?

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Kwietnia 2004, 17:32:07 »
'v' ?

Zmiencie to, bo w nowej wersji ten klawisz jest uzywany.
Pozdrawiam,
Winger

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Kwietnia 2004, 17:32:59 »
Cytat: "piotrek"
Po ilu minutach dają sygnal ? A czy jak wcisne v kilka razy to efekt bedzie taki sam ?

Po, paru sekundach. Tyle, że w składzie z bipami musisz je najpierw wepchnąć na odstawczy, czyli poda Ci się sygnał Tm2 (białe światło) od strony wagonów :)
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Kwietnia 2004, 17:55:51 »
Witam!!!
Z tym v to tak chwilowo - jak zrobić, aby events sam sie uruchomił zaraz po odpaleniu symulatora?
Dzięki za wszystkie opinie - mysle, że na weekend wypuszcze już wersje oficjalną i zamieszcze w dziale download.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline Tomi

  • Wiadomości: 194
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Kwietnia 2004, 18:05:33 »
Gratulacje za dzialajace eventy!!:)
Co do bugow:
1. Zbyt mala odleglosc miedzy wskaznikami w8 i w9
2. Zezwolenie na wjazd lub wyjazd ze stacji jest podawany bez ograniczenia predkosci
Pozdro z Wielkiego Kacka
Tomek

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 5
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Kwietnia 2004, 18:42:44 »
Niezła robota. Skoro tak dobrze programujesz eventy, to może mógłbyś zrobić eventy i sygnalizatory w trasie Jelitkowo-Nowy Sad? Ta trasa jest taka fajna, ale brakuje jej semaforów i eventów... A Ty to robisz świetnie jak widzę.
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Kwietnia 2004, 19:03:51 »
Mozna by poprawic ta przezroczystą górkę przed pierwszą stacja ...

Offline Marcin E2rD

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
    • http://ag.bocznica.org/
  • Otrzymane polubienia: 9
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Kwietnia 2004, 19:19:26 »
Cytat: "Bartek_G"
Niezła robota. Skoro tak dobrze programujesz eventy, to może mógłbyś zrobić eventy i sygnalizatory w trasie Jelitkowo-Nowy Sad? Ta trasa jest taka fajna, ale brakuje jej semaforów i eventów... A Ty to robisz świetnie jak widzę.


Żeby sie nie dublować,może najpierw zapytaj Pita ,czy Quark się przypadkiem nie podjął tego zadania.

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Kwietnia 2004, 21:22:29 »
Witam!!!
Jeśli autor udostepni scenerie do maxa i oczywiście sie zgodzi to bardzo chetnie (o ile Pit nie zaczął tego robić).
Jeszcze jakby mi ktoś wytłómaczył jak programować AI to by było już wogóle git.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #22 dnia: 27 Kwietnia 2004, 22:00:21 »
No, mamy kolejny post w stylu:

"Ja bym bardzo chetnie zbudowal nowa lokomotywe dla PKP.
Dajcie mi tylko pieniadze, specjalistow i fabryke.
Jak by byla ladna sekretareczka to by bylo juz wogole git."

Ludzie...
NAUCZCIE SIE CZYTAC!!!!!!!!!

WSZYSTKO jest opisane w DOKUMENTACJI!
A jak ktos nie umie jej znalezc i zrozumiec to gwarantuje ze NIE ZROBIC NIC PRZYDATNEGO!!!
Pozdrawiam,
Winger

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #23 dnia: 27 Kwietnia 2004, 23:17:21 »
Winger, łyknij coś na nerwy - byle nie za dużo ;)

Wasyl - co to znaczy "programować AI" ?

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Kwietnia 2004, 00:19:56 »
Witam!!!
Chodzi mi o zaprogramowanie loków tak aby jezdziły same - np. SU45.
Do niektórych rzeczy doszedłem sam, ponieważ dokementacja nie jest zbyt obfita (chwała autorom za to, ze jakakolwiek dokumentacja jest) ale na ten temat nie znalazłem kompletnie nic.

Winger: ja zaprogramować trasy nie musze nikomu - zresztą była to tylko prośba do mnie - czy się jej podejmę to zależy ode mnie. Napisałem tylko, żeby ktoś mi jeszcze wytłómaczył "sztuczną inteligencję" abym mógł zaprogramować zdarzenia w całości, bo tak to mogę ale bez nich. Cała "fabryka, specjaliści, pieniądze i sekretarka" jest we mnie - tylko brak mi kilku lekcji.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #25 dnia: 28 Kwietnia 2004, 00:48:25 »
Sorry, cos mnie dzisiaj po prostu ugryzlo (co chyba widac na forum) i jade po kolei po wszystkich.
Pozdrawiam,
Winger

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Kwietnia 2004, 07:46:30 »
Cytat: "wasyl"
Witam!!!
Chodzi mi o zaprogramowanie loków tak aby jezdziły same - np. SU45.
Do niektórych rzeczy doszedłem sam, ponieważ dokementacja nie jest zbyt obfita (chwała autorom za to, ze jakakolwiek dokumentacja jest) ale na ten temat nie znalazłem kompletnie nic.

takim eventem sie aktywuje loka:
event nazwa putvalues 1.0 none 0.1 0.1 0.1 Jump_to_order 0 0 endevent
najlepiej odniesc do toru przy ktorym ejst sem_info

Offline Sm42

  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Kwietnia 2004, 17:20:25 »
jak dla mnie bomba :)
Sm42

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Kwietnia 2004, 17:26:42 »
Teraz przepraszam, jeśli się powrórzę...

Ale te drzewa powinny być widoczne z dużo więlszej odległości - bo tak wyskakują nam nagle na tle horyzontu.

Winger - spokojnie... Choć przyczyny się niestey domyślam (przynajmniej jeśli jest to związane z symkiem).

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Zwrotnicowo - wersja 0.9 beta !!!
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Kwietnia 2004, 17:40:38 »
Kilka moich uwag...
-brak wskaznikow w5
-troche krotkie stacje
-cos przejazdow nie ma:)