Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 engine nebuli i pare innych pytań

(1/5) > >>

piotrek-:
Na początek witam wszystkich!
Co prawda napisałem kiedyś dwa posty ( pod ksywką ep09, ale ten użytkownik mi się spieprzł ), ale teraz jestem już tutaj na stałe.

Od dawna robie trasę i modele do gry trai simulator, jednak jego ograniczenia mnie wkurzyły i chcę spróbować swoich sił w maszynie.
Marzy mi się trasa z pełmi szczegółami ( trawa, małe obiekty, krótko mówiąc życie ).
Z tego powodu, ze trasę i obiekty robi się w 3ds max, który ma ogromne mozliwości wydaje mi się , że można odwzorować wszystko.

Jednak z tego powodu, że obecnie maszyna chaczy już na pustej trasie, to z pęnym otoczeniem był by to pokaz slajdów.
Dlatego mam parę pytań:
- czy symulator obsługóje większość efektów z 3ds?
- czy animowany obiekt w 3ds będzie animowany w maszynie?
- czy eu07-maszyna obsługuje kanał alpha?

Jeśli to jest już teraz, to może zaczne już robić coś bo tej wersji.
Ale jeśli nie, to chce wiedzieć jak będfzie to w nebuli, bo nikt nie podał żadnych szczegółowych danych technicznych na temat nowego engine.

W każdym razie dopiero uczę się robić obiekty w 3ds i zacznę działać za jakis czas.


I jeszcze jedno......
Do nebuli powstaje edytor, czy nie lepiej byłoby zrobić najpierw samą grę ( przyśpieszy to wydanie gry ), pozatym trasę robi sie w 3ds max

Możecie podać mi link do wersji eta nebuli?

Winger:

--- Cytuj ---- czy symulator obsługóje większość efektów z 3ds?
--- Koniec cytatu ---


W jakim sensie efektow?
Obiekty exportowane do MaSzyny musza byc typu Editable Mesh.


--- Cytuj ---- czy animowany obiekt w 3ds będzie animowany w maszynie?
--- Koniec cytatu ---


Animacje w MaSzynie sa definiowane w zrodlach i plikach .mmd - animowany (obracany, przemieszczany) moze byc kazdy pojedynczy submodel. Animacje w 3ds nie maja nic wspolnego z animacjami w MaSzynie, no moze poza osiami odniesienia (pivoty) ktore definiuja w ktora strone nastapi przemieszczenie/obrot.


--- Cytuj ---- czy eu07-maszyna obsługuje kanał alpha?
--- Koniec cytatu ---


Jak najbardziej.


--- Cytuj ---Jeśli to jest już teraz, to może zaczne już robić coś bo tej wersji.
Ale jeśli nie, to chce wiedzieć jak będfzie to w nebuli, bo nikt nie podał żadnych szczegółowych danych technicznych na temat nowego engine.
--- Koniec cytatu ---


Rob obiekty w 3ds i je trzymaj, bo moga zostac uzyte i w nebuli, i w obecnej wersji.


--- Cytuj ---I jeszcze jedno......
Do nebuli powstaje edytor, czy nie lepiej byłoby zrobić najpierw samą grę ( przyśpieszy to wydanie gry ), pozatym trasę robi sie w 3ds max
--- Koniec cytatu ---


Nebula nie jest kompatybilna z trasami z 3dsmaxa, poza tym edytor do nebuli to praktycznie to samo co sam symulator oparty na nebuli - jest po prostu interface do tworzenia/edytowania trasy (torow, obiektow).


--- Cytuj ---Możecie podać mi link do wersji eta nebuli?
--- Koniec cytatu ---


Tutaj niech sie wypowie Marcin albo Maciek, ja jeszcze z nebula nic nie dzialam.

Przy okazji jak juz pisze posta to napisze tutaj zamiast na privie:
maksymalny ustalony rozmiar loga to 140 (szer.) x 160 (wys.) pikseli, i prosilbym o dostosowanie sie.

piotrek-:
dobra, dostosuje się zaraz

to znaczy, że do nebuli nie bedzie robic sie juz tras w 3ds?!
...chce zrobic coś dużo bardziej efektywnego, niż w train-sim, czy nebula to zaoferuje?,
 w tej wersji można ukształtowac teren, obiekty  itd jak się chce, bo robi sie to w 3ds max , jedyne ograniczenie to wydajność engine.
w nebuli z wydajnością chyba nie bedzie juz problemu, ale czy ten edytor będzie pozwalał zrobić taka trasę jak w 3ds-max

Dżyszla:
Ja jakoś nie jestem przekonany, że nubula będzie miała przynajmniej dwa razy większą wydajność... BTW - czy to normalne, że w trybie edycji mam zaledwie 27fps (tak pisze)???

piotrek-:
a 150 może być, bo mi się pomyliło
jak nie, to zaraz zmienie

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod