Autor Wątek:  zwrL34R300M.inc  (Przeczytany 8612 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kuba

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
zwrL34R300M.inc
« dnia: 29 Września 2003, 12:52:18 »
Czy w wersji z lipca 2003 te zwrotnice działają tak jak miały działać ? Tzn. da się nimi "manewrować" przy pomocy klawiszy T/t, bo mi jakoś to nie wychodzi. W jakim miejscu trzeba się zatrzymać, do którego miejsca ewentualnie dojechać. Skoro to jest EventLauncher to powinien zadziałać kiedy widać zwrotnicę tak ? Co robię źle ?

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: zwrL34R300M.inc
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Września 2003, 15:24:49 »
Odleglosc od obserwatora nie moze byc wieksza niz
promien czulosci - a ten jest ustawiony bardzo maly,
chyba 1 albo 3 m juz nie pamietam - od iglicy.
Mozna to oczywiscie zmienic ale wtedy sasiednie
zwrotnice tez beda sie przelaczac.

[%sig%]

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Re: zwrL34R300M.inc
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Września 2003, 18:23:59 »
Prawie jestem pewien, że tam jest tylko jeden metr promienia, więc należy naprawdę blisko stanąć.
Jeśli masz FPS poniżej 6 klatek - to czym dalej stoisz - tym dłużej czekasz na zadziałanie mechanizmu.

HINT: jeżeli chcesz przekładać wszystkie zwrotnice, a nie tylko te wybrane przez autora trasy, to oczywiście wcześniej należy dokonać niezbędnych podmian w plikach zwr*.inc

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (29-09-03 18:31)

Offline Macianty

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
zwrL34R300M.inc
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Listopada 2003, 21:35:43 »
jakich zmian??

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
zwrL34R300M.inc
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Listopada 2003, 07:25:58 »
Najprościej chyba będzie jak zajrzysz na http://maszyna.xt.pl
Tam w katalogu cheats są zmodyfikowane pliki zwrotnic (zwr*34R300*.inc). Potem wystarczy je podmienić z tymi które masz w symulatorze.
______    ______     ______
Zmiana w nich polega to na dopisaniu do plików dwóch linijek umożliwiających sterowanie "ręczne" przy pomocy klawiszy T oraz SHIFT+T.
Drugą małą modyfikacją jest niewielkie zwiększenie promienia reakcji na polecenie zmiany położenia zwrotki.
To po to, aby nie trzeba było podchodzić pod samą iglicę, ale
zwiększenie promienia może powodować skutki uboczne ->  przełożą się np. dwie zwrotnice za jednym zamachem, jeżeli obie są bardzo blisko siebie.
!!!UWAGA!!!
- W scenerii McZapkiego (Testowo2) zwrotnice przestawiają się natychmiast.
- W Scenerii Quarka (QuarkMc) trwa to od 15 do 70 sekund. Zależnie od miejsca na trasie i szybkości komputera.

Offline t0mcioo

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
    • Homepage
  • Otrzymane polubienia: 0
zwrL34R300M.inc
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Stycznia 2004, 19:03:53 »
Cytuj

Drugą małą modyfikacją jest niewielkie zwiększenie promienia reakcji na polecenie zmiany położenia zwrotki.


hmm - no spoko z tym problemem ze w twojich plikach odleglosxc jest na 5 metrow (?) a i tak musialem pojezdzac pod samam iglice - dopiero od 15 dzialalo w miare.... zalezy jeszcze z ktorej strony zwrotnicy ;-)
~/
"...sometimes the sound of goodbye is louder than any drum beat..."
Literówki wynikaja zwykle z braku kofeiny. Braki 'ogonków' - z niechcenia robienia sobie odcisków na kciuku.

Offline piozus

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
zwrotnice cd
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Października 2004, 17:04:28 »
no dobra ale jak laik może zmienić zasięg działania t/T?

Offline Stach L.

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
zwrL34R300M.inc
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Października 2004, 14:14:05 »
Ale w cheats'ach już nie ma tych plików :(((
Czy wystarczy zamienić zwr*34R300.inc poprzez zmianę nazwy zwr*34R300M na tą pierwszą? No zagmatwałem. Po kolei:
-skopiowałem na pulpit zwr*34R300M
-zmieniłem nazwę tych plików na bezM: zwr*34R300
-zmienione wkleiłem do kat. Scenery podmieniając z orginalnymi
Prób dokonuję w Krosowie ponieważ króciutko się ładuje ale bez efektów...
I jeszcze jedno (za to wieloczęściowe :)) pytanie: czy ten ww metr od iglicy ma być odmierzony od końca buforu? przedniej belki? czy jakiegoś innego punktu? Czy za koniec iglicy można przyjąć miejsce ustawienia latarni?
Pozdrawiam!
SL

Offline jaras

  • Wiadomości: 224
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
zwrL34R300M.inc
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Października 2004, 17:34:02 »
Dzień dobry.

Cytat: "Stach L."
Czy wystarczy zamienić zwr*34R300.inc poprzez zmianę nazwy zwr*34R300M na tą pierwszą?

Można tak, a można też w pliku scenerii (*.scn lub *.scm) w miejscach żądanych wpisów:include;ZwrP34R300.inc;Bruchniewo_zwr1;6219.66;-12.2;3395.84;225.0;zwrot34R300pods-new.tex;enddopisać jedną literkę "M" uzyskując wpisy typu:include;ZwrP34R300M.inc;Bruchniewo_zwr1;6219.66;-12.2;3395.84;225.0;zwrot34R300pods-new.tex;endMożna to zrobić dla każdej zwrotnicy w scenerii (choć nie jestem za tym, żeby aż tak "psuć" scenerię), a można to zrobić tylko dla wybranych, niektórych zwrotnic.

Jak znaleźć te właściwe zwrotnice?

Można się tutaj posłużyć dowolnym programem, który pozwala na wyświetlenie trasy z góry (Szopa Viewer czy Jet 1.0). W programie należy włączyć pokazywanie nazw torów. Szukamy interesującej nas zwrotnicy, a jej nazwę zapisujemy sobie np. na kartce.

OK, teraz włączamy "najlepszy" (ekhm... no, też bym tutaj na ten temat polemizował ;-) edytor do tras jakim jest Notatnik, wczytujemy do niego plik scenerii i szukamy ciągu znaków zapisanej nazwy zwrotnicy. Taka nazwa powinna w scenerii wystąpić przynajmniej dwa razy (o ile zwrotnica w scenerii działa):
    [*]w definicji obiektu, np.:node -1 0 Bruchniewo_zwr1 track switch 34.0 1.435 0.24 15.0 20 2 flat vis Rail_screw_used1 4 Rail_screw_used1 0.2 2.75 2.5
    6219.66 -12.0 3395.84  0.1  //point 1
    0.0 0.0 0.0  //control vector 1
    0.0 0.0 0.0  //control vector 2
    6195.62 -12.0 3371.79  -0.1  //point 2
    0
    6219.66 -12.0 3395.84  0  //point 1
    -8.01514 0.0 -8.01514  //control vector 1
    7.05713 0.0 8.87012  //control vector 2
    6197.03 -12.0 3370.49  0  //point 2
    -300.0
    endtrack
    [*]w komendzie include, np.:include;ZwrP34R300.inc;Bruchniewo_zwr1;6219.66;-12.2;3395.84;225.0;zwrot34R300pods-new.tex;end
    [/list]Jak więc wspomniałem na początku posta, należy dopisać we wskazanym miejscu literkę "M" i już w tym miejscu mamy ręczną zwrotnicę. Nadanie zwrotnicy "charakteru" ręcznej nie zmienia niczego w jej działaniu w systemie event scenerii.

    Cytat: "piozus"
    no dobra ale jak laik może zmienić zasięg działania t/T?

    Ja również miałem z tym problem, że zasięg był zbyt mały. Denerwowało mnie, że muszę stawać na zwrotnicy, kiedy chcę ją przestawić. Poradziłem sobie z tym w następujący sposób.

    W plikach zwrP34?300M.inc jest następujący wpis://sterowanie zwrotnica za pomoca klawiszy t,T
    node -1 0 (p1) eventlauncher (p2) (p3) (p4) 3.0 t 0 (p1)- (p1)+ end
    Jeśli teraz poprawimy:
      [*]liczbę 3.0 na inną, np.:node -1 0 (p1) eventlauncher (p2) (p3) (p4) 5.0 t 0 (p1)- (p1)+ endwówczas zwiększy się odległość, z jakiej będzie można nią sterować (w przykładzie: z 3.0 m do 5.0 m);

      [*]literę t na inną (a nawet cyfrę), np.:node -1 0 (p1) eventlauncher (p2) (p3) (p4) 3.0 4 0 (p1)- (p1)+ endwówczas zwrotnicę tą będzie można przestawiać klawiszami:[list=1][*]klawisz - na wprost (w przykładzie 4);[*]SHIFT+klawisz - w bok (w przykładzie SHIFT+4).[/list]Radzę w tym wypadku uważać na ewentualne kolizje z klawiszami symulatora. Z odległością z jakiej zwrotnica będzie reagowała na jej przstawianie także radzę nie przesadzać, gdyż oprócz niej, będą też reagowały zwrotnice sąsiednie.[/list:o]Mam nadzieję, że wytłumaczyłem wszystko tak, że nawet laik będzie potrafił wszystko zrozumieć ;-).

      Na koniec ciekawostka.[list=1][*]Uruchom scenerię quarkmce.scn z pojazdem EU07-424
      Cytuj
      Dojechać na żeberko, po przyjeździe i odczepieniu SU45 podczepić się i doprowadzić PE1301 do Koniewic. Tam po otrzymaniu Ms2 na wyjazdowym wypchać skład na żeberko, odczepić i manewrując przyczepić do innego pospiesznego, wrocić do macierzystej stacji.
      [*]Powoli podjedź do semafora manewrowego z toru postojowego, poczekaj na Ms2.[*] przejeżdżając przez zwrotnicę rozgałęziającą tor postojowy od toru do ??? (zapomniałem nazwy - no... tam jest taka fabryczka, a zwrotnica nazywa się "zwrMD01") przestaw ją na pozycję w bok (standardowo klawiszami SHIFT+T).[*]Dalszą część misji spróbuj wykonać, jak podano w opisie.[/list:o]Nie uda Ci się to, dlaczego?

      Bo, kiedy SU45 przyjedzie na stację, odczepi skład i będzie chciała zjechać do lokomotywowni, pojedzie przez przestawioną zwrotnicę zwrMD01 do ???, a ponieważ nie jedzie ona w trybie pociągowym, tylko manewrowym, na granicy szlaku (oznaczonej znakiem W5) zawróci i... wróci swoim torem na stację. Nie będzie ona nawet pruć żadnej ze zwrotnic, bo wszystkie one będą ustawione tak, jak w drodze w tamtą stronę (bo zdarzenia przełączają się dopiero wtedy, gdy lokomotywa zjedzie już do szopy - a tutaj przecież nie zjeżdża do niej). A zatem SU45 po prostu przyjedzie na stację i będzie pchała (bez sprzęgu) wagony, które w misji należało doczepić do EU07 i wywieźć w trasę. Niestety (sprawdzałem) nie da się zdążyć podjechać szybko do tych wagonów, przyczepić je i uciec na szlak - SU45 bardzo szybko wraca i blokuje tor, a potem i naszą lokomotywę zaczyna spychać.

      Jak poprawić ten błąd w scenerii? Dopisać "zwrMD01-" do zdarzenia ustawiającego drogę SU45 do lokomotywowni://zjazd su45 do szopy
      event tor_6_szopa multiple 90.0 odczepiaj_mem duza_zwrot_zeberko+ duza10+ duza18- duza12- zwrMD01- zwrMD02- zwrMD03+ duza6end_Ms2 Wielki_Kac_Tm7_Ms2 condition memcompare Shunt 0 0 endevent

      To jeszcze nie wszystko (choć tego akurat nie nazwałbym błędem, a konsekwencją pierwszego z nich). Jeśli szybko zdąży się odhamować wagony i uciec (mi się raz udało :-), wówczas SU45 pchając wagony pojedzie po tym torze linii dwutorowej, który jest w dalszej części "przerwany". Jasne jest to, że kiedy "skład" (bo chyba składem tego nie można nazwać, kiedy lokomotywa nieprzyczepiona do wagonów pcha je ;-) wjedzie na ten "przerwany" tor - symulator wysypie się.

      Aby temu zapobiec, można do jednego z torów na tej trasie dopisać zdarzenie, np.:node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.15 25.0 20 2 flat vis Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
      1615.15 0.199921 -5905.68  0.5  //point 1
      0.0 -7.10785e-006 119.146  //control vector 1
      0.0 0.0 -119.146  //control vector 2
      1578.32 0.199986 -5550.15  0.0  //point 2
      0
      eventall1 awaria
      eventall2 awariaoff
      endtrack
      Powyższy wpis będzie oznaczał, że wjeżdżając na ten tor w kierunku "przerwy" zwrotnice przed nią przestawią się tak, aby można było ją ominąć drugim torem (zdarzenie "awaria"), zaś przejeżdżając przezeń w drugim kierunku zwrotnice ustawią się prznajmniej tak, że nie będzie się dało wjechać na "przerwany tor" (najwyżej rozpruje się zwrotnicę "aw3"), a po drugim torze komunikacja będzie przebiegała normalnie. Ja sobie analogiczne zdarzenia dopisałem również do toru z drugiej strony tej "przerwy", dzięki czemu można jechać po tym torze z obojętnie jakiego kierunku i nigdy nie wyląduje się "w krzakach", a po ominięciu przeszkody, zwrotnice ją otaczające przestawiają się tak, aby umożliwić normalne kursowanie po trasie.

      Aby tak się stało, w pliku quarkmce.scn należy odszukać definicję zdarzenia "awaria":event awaria multiple 1.0 none aw1+ aw2+ aw3+ aw4+ endevent
      i dopisać poniżej niej drugą definicję - zdarzenia "awariaoff":event awariaoff multiple 1.0 none aw1+ aw2- aw3- aw4+ endeventWówczas SU45 z pchanym składem wyląduje gdzieś na koźle oporowym na stacji Skwarki i tam się po prostu zatrzyma.

      Nie wiem czy i jak lepiej można by było jakoś poprawić te błędy, ale dzięki moim poprawkom w scenerii (pozmieniałem sobie też niektóre kluczowe zwrotnice, aby dało się jeździć po wszystkich trasach jednym pojadzem) jest ona teraz bardziej użyteczna, szczególnie do testów. No cóż rzeczywiście niskie FPS nie pomaga w nich, ale co mam gadać mając tak słabego kompa z kartą graficzną ATI RAGE 128 ;-).

      Pozdrawiam wszystkich.
      Jarosław Krasuski (@ jaras)

      Doc: tutaj.
      No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

      Offline Stach L.

      • Wiadomości: 20
        • Zobacz profil
      • Otrzymane polubienia: 0
      zwrL34R300M.inc
      « Odpowiedź #9 dnia: 17 Października 2004, 21:42:22 »
      WOW!!!
      Chyba też zmienię ten zasięg i znów spróbuję. Nie wpadł bym na to że to ta 3 we wpisie bo wszyscy zawsze mówili o 1 metrze (no chyba tylko nie McZapkie). Może teraz się uda.
      Dzięki i pozdrowienia!
      SL