Panowie otoz moje zdanie jest takie, lokomotywa spalinowa mozna nazwac lokomotywe typu SM03, czyli pojazd trakcyjny z przekladnia mechaniczna (lub hydrauliczna-wyzej bylo o tym pisane). Natomiast lokomotywa o ktorej jest mowa w temacie czyli SM42 to lokomotywa spalinowo-elektryczna (wszystkie eksploatowane na PKP poza SM03), a wiec taka ktorej nieodzownym elementem sa: silnik spalinowy, pradnica glowna i pomocnicza, silniki trakcyjne, szereg regulatorow i elementow elektrycznych.
Nie mozna napisac tak jak niekotrzy tu twierdza ze niektore z tych elementow nie sa potrzebne, nie ma pradnicy i silnikow elektryczych to juz lokomotywa spalinowa, nia ma silnika spalinowego to na dachu zazwyczaj jest pantograf a to juz elektryka, i ma to duze znaczenie wbrew temu co niektorzy twierdza.
Znaczaca role odgrywa takze szereg regolatorow, min. regulator Woodwarda, bez ktorego sprawne dzialanie lokomotywy byloby praktycznie niemozliwe.
Aby wykonac poprawna fizyke lokomotywy z przekladnia spalinowo-elektryczna nalezy wiec uwzglednic silnik spalinowy, pradnice, silniki trakcyjne i inne podzespoly odgrywajace kluczowa role w jej dzialaniu. nalezy pamietac takze ze lokomotywa taka zachowuje sie inaczej z obciazeniem i bez, i nie rozpedza sie przykladowo tak szybko jak elektryk.