- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: piasek w 09 Kwietnia 2004, 15:37:02

Tytuł: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: piasek w 09 Kwietnia 2004, 15:37:02
Kiedy jekieś spalinówki typu SM42, SM48, ST43 ..... ??????
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Tomi w 09 Kwietnia 2004, 15:40:16
poczytaj sobie:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=1110
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Sm42 w 09 Kwietnia 2004, 18:52:31
Jak zrobisz to będą :)
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: uetam w 09 Kwietnia 2004, 19:17:51
Przeciez juz są...
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: kruger w 09 Kwietnia 2004, 19:39:37
oprocz st43, chyba ze ukrywany przed swiatem :>
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Paul w 09 Kwietnia 2004, 20:54:45
Cytat: "piasek"
Kiedy jekieś spalinówki typu SM42, SM48, ST43 ..... ??????


Cytat: "MatEUzs"
Przeciez juz są...


Cytat: "kruger"
oprocz st43, chyba ze ukrywany przed swiatem :>


Przecież SM48 też nie ma (albo jestem ślepy:P)
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: kruger w 09 Kwietnia 2004, 21:01:36
Cytat: "Paul"
Przecież SM48 też nie ma (albo jestem ślepy:P)

ano faktycznie, nie wiedziec czemu pomylila mi sie z sm31 :P
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Kakish w 11 Kwietnia 2004, 13:47:18
Cytat: "piasek"
Kiedy jekieś spalinówki typu SM42, SM48, ST43 ..... ??????


NO COMMENTS
ludzie wyrozumialosci troche kazdy ma oprocz maszyny SWOJE ZYCIE a wy tylko kiedy i kiedy. Nawet gdybysmy siedzieli przy kompach i robili po 24h na dobe to i tak bedzie niektorym za malo. Pytanie sie kiedy niczego nie przyspieszy, ja juz bym wolal gdyby ktos napisal np. mam fotki na tektury, mam dtr, mam cos tam, a nie czekam az mi zrobicie, bo wtedy sie robic odechciewa. Ja rozumiem ze nawet mimo kursow nie wszyscy beda robic tabor, scenerie nie wszyscy maja cyfry, ale sadze ze kazdy jak tylko chce moze pomoc, chociazby poobmiarowac budynki stacje itp, poszperac po bibliotece za mapkami. A nie tylko pytac sie kiedy i kiedy.
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Dudus w 12 Kwietnia 2004, 23:16:29
Jak by ktoś chciał robić ST43 to mogę udostępnić dane bo mam książkę do niego. Tylko z fotami dżwiękami mogą być problemy, bo to ginąca seria. Choć warto by było bo to lok legenda.
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Bart w 13 Kwietnia 2004, 00:47:11
Bardzo dobrze... :D zrób skany pudła z zewnatrz na początek, wózki i wszystko co widać, wrzuć je gdzieś i podaj linka. Mnie już dawno przydzielono do tego loka... ale jakoś z Kakishem co innego nam na głowach siadło. :)
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Loui w 13 Kwietnia 2004, 12:41:14
A ja posiadam książki o : EU05, SM40 i SM41, ET21, SM42, ST43 i ST44. Także jak by ktoś chciał to mogę mu udostępnić te materiały.
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Piter w 16 Kwietnia 2004, 13:06:17
Napiszę to, do już pisałem gdzieœ indziej: przy SM42, SM48, SM31 mogš być problemy z przyłšczaniem i odłšczaniem wagonów, ponieważ czasami trzeba przy tym przejœć do drygiej kabiny, której nie ma.[/url]
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Winger w 16 Kwietnia 2004, 13:12:06
Czy to, ze [w tej chwili] nie mozna by bylo prawidlowo przepinac sie miedzy wagonami prowadzac cos manewrowego, oznacza, ze nie ma sensu tworzyc modeli?
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: DAWIDW_PKP w 16 Kwietnia 2004, 14:52:05
a moze dacie chociaz screeny jak sa zeby sobie poogladac

jak mowicie ze sa spalinowki to dlaczego nie ujawnicie screenow??
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 16 Kwietnia 2004, 17:59:01
Cytat: "DAWIDW_PKP"
a moze dacie chociaz screeny jak sa zeby sobie poogladac

jak mowicie ze sa spalinowki to dlaczego nie ujawnicie screenow??


Eee, marudzisz. A SM42, SM31, ST44, SU45, SU46 to nie spalinówki? Jak najbardziej spalinówki. I nie dość, że screeny są, to jeszcze w symulatorze możesz zobaczyć je jeżdżące.
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Inter City w 17 Kwietnia 2004, 15:51:01
Cytat: "DAWIDW_PKP"
a moze dacie chociaz screeny jak sa zeby sobie poogladac
jak mowicie ze sa spalinowki to dlaczego nie ujawnicie screenow??


Bo możesz je sobie samemu pooglądać w symku...

Cytat: "|andy|"
Eee, marudzisz. A SM42, SM31, ST44, SU45, SU46 to nie spalinówki? Jak najbardziej spalinówki. I nie dość, że screeny są, to jeszcze w symulatorze możesz zobaczyć je jeżdżące.


a SM03 to co :> i to cudo być może będzie "dla mas" :))))
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 17 Kwietnia 2004, 17:50:49
Cytat: "Inter City"


Cytat: "|andy|"
Eee, marudzisz. A SM42, SM31, ST44, SU45, SU46 to nie spalinówki? Jak najbardziej spalinówki. I nie dość, że screeny są, to jeszcze w symulatorze możesz zobaczyć je jeżdżące.


a SM03 to co :> i to cudo być może będzie "dla mas" :))))


Ups, zapomniało mi się ;) Sorry ;)
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 17 Kwietnia 2004, 19:31:32
Cytat: "Piter"
Napiszę to, do już pisałem gdzieœ indziej: przy SM42, SM48, SM31 mogš być problemy z przyłšczaniem i odłšczaniem wagonów, ponieważ czasami trzeba przy tym przejœć do drygiej kabiny, której nie ma.


Akurat to jest najmniejszy problem, wystarczy zdeciniowac wszystkie trzy kabiny jako ten sam plik i te same wspolrzedne.
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Dudus w 17 Kwietnia 2004, 22:06:10
Do Bart. Jutro idę do kolegi na skaner. Poskanuję co się da. Tylko jeżeli chodzi o foty do ST43 to one są takie jak w komunistycznej gazecie...  Na wiele się nam nie zdadzą. Zrobię najwyżej dostępne rysunki techniczne i wykresy charakterystyk trakcyjnych. Czy potrzeba coś jeszcze z podręcznika ST43 do tworzenia tego loka ?
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Bart w 17 Kwietnia 2004, 23:01:50
Do stworzenia modelu to potrzebne będzie to wszystko co widać z zewnątrz. Czyli rzuty: przód, bok, góra, wózki itp.
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Piter w 20 Kwietnia 2004, 12:16:48
Cytat: "McZapkie"
Cytat: "Piter"
Napiszę to, do już pisałem gdzieœ indziej: przy SM42, SM48, SM31 mogš być problemy z przyłšczaniem i odłšczaniem wagonów, ponieważ czasami trzeba przy tym przejœć do drygiej kabiny, której nie ma.


Akurat to jest najmniejszy problem, wystarczy zdeciniowac wszystkie trzy kabiny jako ten sam plik i te same wspolrzedne.


Chodzi mi głównie o to, że przy przechodzeniu do drugiej kabiny wszystko co masz włšczone się wyłšcza i trzeba uruchamiać loka od poczštku, a nie byłoby to chyuba zbyt realistyczne...
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 20 Kwietnia 2004, 13:39:33
Chodzi mi głównie o to, że przy przechodzeniu do drugiej kabiny wszystko co masz włšczone się wyłšcza i trzeba uruchamiać loka od poczštku, a nie byłoby to chyuba zbyt realistyczne...

No tak jest teraz... a tak niepowinno być - ale to tylko szczegół który niejest ważny
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 20 Kwietnia 2004, 13:54:04
Przy przechodzeniu do drugiej kabiny maszynista powinien wszystko powyłączać a zawór hamulca przestawić w odcięcie.
Więc na wszelki wypadek wszystko jest automatycznie resetowane ;)
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 20 Kwietnia 2004, 20:23:34
z całym szacunkiem... S1 też niepowinien przejezdzać, a jednak da sie...
no ale o tym niewarto dyskutować - wszyscy wiedzą o co chodzi... poprostu jest tak jak jest...
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Winger w 20 Kwietnia 2004, 20:37:07
Cytat: "Negroth"
z całym szacunkiem... S1 też niepowinien przejezdzać, a jednak da sie...
no ale o tym niewarto dyskutować - wszyscy wiedzą o co chodzi... poprostu jest tak jak jest...


Pardon, twierdzisz ze nie da sie w realu S1 przerznac? :)

Sprobuj, ja Cie zapewniam ze sie da.

Tylko konsekwencje trzeba bedzie poniesc :)
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 20 Kwietnia 2004, 21:03:38
no wiem ze sie da... mam do czynienia z koleją 15 lat... ale przejść do drugiej kabiny nieopuszczając pantografów i nieodcinając "kranu" tez sie da
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 20 Kwietnia 2004, 21:06:34
...chyba ze wchodzisz do szafy wysokiego napięcia - wtedy konsekwencje nieopuszczenia pantografów też możesz ponieść...
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Maciek-34120 w 11 Lipca 2004, 23:27:18
Wiecie co... jednej rzeczy nie nie moge pojąć... Po co SM42 ma silniki trakcyjne w wozkach (tak wyczytalem) Czy silnik spalinowy sluzy tylko do tego zeby napedzac pradnice ktora zasila pradem silniki trakcyjne napedzajace loka, czy tez to silnik spalinowy napedza loka?
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: kruger w 11 Lipca 2004, 23:31:44
Cytat: "Maciek-34120"
Czy silnik spalinowy sluzy tylko do tego zeby napedzac pradnice ktora zasila pradem silniki trakcyjne napedzajace loka?

tak

Cytat: "Maciek-34120"
czy tez to silnik spalinowy napedza loka?

posrednio, z tendencja na nie:>
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 12 Lipca 2004, 00:06:46
Cytat: "kruger"
Cytat: "Maciek-34120"
czy tez to silnik spalinowy napedza loka?

posrednio, z tendencja na nie:>


Z tendęcją na tak. To jest tak zwana przekładnia elektryczna. Jest spora różnica jeśli prąd wytwarza 800konny silnik a gość z dynamem na pedały. Fachowo mówi się że loka napędza silnik spalinowy z przekładnią elektryczną a wdomyśle jest prądnica i silniki elektryczne. Sterowanie i zasada działania znacznie się różnią od lokomotyw elektrycznych.
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: kruger w 12 Lipca 2004, 07:07:19
dobrze, ale w ten sposob mozna rozpatrywac to ze 'wajcha' takze steruje lokomotywa, za posrednictwem popychaczy, zaworow, diesla, pradnicy, e-silnika. odpowiedzialem przedpiscy w sensie 'bezposrednim' (nie liczac maluchow typu sm03)
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 12 Lipca 2004, 10:00:31
eh... poprostu w tego typu pojazdach powinno się traktować silnik spalinowy i silniki trakcyjne jako CAŁOŚĆ. I nieczepiajmy sie co jest wazniejsze a co jest mniej ważne w takich lokach bo to niejest ważne.
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Inter City w 12 Lipca 2004, 15:07:46
Cytat: "hejnal"
Cytat: "kruger"
Cytat: "Maciek-34120"
czy tez to silnik spalinowy napedza loka?

posrednio, z tendencja na nie:>


Z tendęcją (spójrz wyżej jak to się pisze) na tak.


To jest kolejny przykład na to że piszesz tylko i wyłącznie żeby napisać. Kruger dobrze napisał bo samo to że działa silnik spalinowy nic nie daje. Ale Ty doskonale o tym wiedząc nie napiszesz jak jest tylko będizesz gmatwać innym żeby tylko napisać sobie coś i wskaźnik postów był o jeden większy :/

P.S. Silnik spalinowy napędza generator wytwarzający prąd elektryczny, który to z kolei napędza elektryczne silniki trakcyjne lokomotywy. I dlatego też Kruger poprawnie napisał że jest to "tendencja na nie".
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 12 Lipca 2004, 20:34:35
Cytat: "Inter City"
samo to że działa silnik spalinowy nic nie daje.


Serjo??? To poco go montują? Tylko ropę zżera... ;)


Cytat: "Inter City"
Ale Ty (...)nie napiszesz jak jest tylko będizesz gmatwać innym żeby tylko napisać sobie coś i wskaźnik postów był o jeden większy :/


O co ci chodzi? To że czasem robie błędy, trudno. Jak coś mówisz to nie zastanawiasz jak się to piszę.

Cytat: "Inter City"
P.S. Silnik spalinowy napędza generator wytwarzający prąd elektryczny, który to z kolei napędza elektryczne silniki trakcyjne lokomotywy.


Tak!


Cytat: "Inter City"
I dlatego też Kruger poprawnie napisał że jest to "tendencja na nie".


NIE!!!!!
Silnik spalinowy, prądnica, i silniki elektryczne to jest zespół napędowy stanowiący jedną całość!
Tak samo jak w samochodzie silnik, skrzynia biegów.

A teraz facowo: Ruch obrotowy silnika spalinowego jest zamieniany przez prądnicę na prąd elektryczny. Ten prąd jest dostarczany za pomocą kabli do silników elektrycznych a te z koleji zamieniają go zpowrotem na ruch obrotowy. To jest właśnie przekładnia elektryczna.
Dlatego stwierdzenie że silnik spalinowy napędza lokomotywe jest dobre. A przekładnie są różne:
-Elektryczna (o niej pisałem)
-Mechaniczna (słynna skrzynia biegów i nie tylko)
-Hydrauliczna (czynnikiem przenoszącym moment obrotowy jest ciecz)
-Pneumatyczna (to raczej jest typ napędu niż przekładnia ale teoretycznie można by się zastanawiać)
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: kruger w 12 Lipca 2004, 20:58:19
Cytat: "hejnal"
Silnik spalinowy, prądnica, i silniki elektryczne to jest zespół napędowy stanowiący jedną całość!

Rownie dobrze mozna napisac ze elektrownia, trafo, linia WN, trafo, prostownik, trakcja, bebechy e-loka, silnik to takze jedna calosc. Wiem, zaraz napiszesz ze tak samo mozna powiedziec ze szyb naftowy, rafineria,...,diesel, e-silnik... ale w pytaniu na poczatku chodzilo o naped lokomotywy, a nie co jest zrodlem energii, czyli slusznie odpowiedzialem ze silnik elektryczny napedza a nie diesel. Oczywiscie zgodze sie z Toba ze diesel-pradnica powinno byc rozpatrywane jako calosc, niemniej jednak w tym przypadku twierdze nieco inaczej powolujac sie na poprzednie zdanie
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 12 Lipca 2004, 23:22:59
Owszem kruger, można to rozpatrywać w ten sposób że e-silnik napędza loka a diesel jest tylko żródłem prądu ale...

Ale zaczynamy "grzebać w gównie", czyli co autor miał na myśli.
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Dudus w 13 Lipca 2004, 00:22:10
W uzupełnieniu tego co pisze mój przedmówca, dodam że prądnica SM42 pełni też rolę rozrusznika podczas odpalania silnika spalinowego. O tym że lok. spalinowy ma przekładnię elektryczną mówi nam pierwsza cyfra kodu po SM dla przekładni elektrycznej jest to ,,4" lub ,,3" .
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Inter City w 13 Lipca 2004, 11:03:34
Cytat: "hejnal"


Serjo??? To poco go montują? Tylko ropę zżera... ;)


Jak nastawnik jest na zero i nie ma prądu dla silników elektrycznych to tak jak napisałeś tylko ropę zżera

Cytuj
O co ci chodzi? To że czasem robie błędy, trudno. Jak coś mówisz to nie zastanawiasz jak się to piszę.


Na to że robisz błędy mogę machnąć ręką, ale dziwi mnie to że piszesz na forum głupoty tylko i wyłącznie po to żeby było coś napisane. Nie ważne czy jest to mądre czy nie ważne że masz o jednego posta więcej :/
Cytat: "hejnal"

Cytat: "Inter City"
P.S. Silnik spalinowy napędza generator wytwarzający prąd elektryczny, który to z kolei napędza elektryczne silniki trakcyjne lokomotywy.


Tak!


Trzeba było napisać tak od razu a nie wypisywać głupoty że z tendencją na tak bo naprawdę to racje ma Kruger, że z tendencją na nie
Cytuj
NIE!!!!!
Silnik spalinowy, prądnica, i silniki elektryczne to jest zespół napędowy stanowiący jedną całość!
Tak samo jak w samochodzie silnik, skrzynia biegów.


Skrzynia biegów może być w wersji bardzo uproszczonej - jeden bieg vide skuterki


Cytuj
A teraz facowo: Ruch obrotowy silnika spalinowego jest zamieniany przez prądnicę na prąd elektryczny. Ten prąd jest dostarczany za pomocą kabli do silników elektrycznych a te z koleji zamieniają go zpowrotem na ruch obrotowy. To jest właśnie przekładnia elektryczna.


Już to napisałem.

Cytuj
Dlatego stwierdzenie że silnik spalinowy napędza lokomotywe jest dobre.


Zastosuję słowa Krugera "Tak z tendencją na nie"


P.S. Proszę o zamknięcie tematu albowiem nie wnosi ta dyskusja niczego ciekawego i mogącego służyć innym.
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Maciek-34120 w 13 Lipca 2004, 12:18:52
Wlasnie- zgadzam sie z IC - przestancie pisac bzdury bo szkoda czasu zeby to czytac... Piszcie sisle odpowiedzi na zadany temat bo przeciez po to chyba jest to forum - zeby dyskutowac...

Pozdrawiam

Maciek
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: kruger w 13 Lipca 2004, 16:56:18
Cytat: "Maciek-34120"
Wlasnie- zgadzam sie z IC - przestancie pisac bzdury bo szkoda czasu zeby to czytac... Piszcie sisle odpowiedzi na zadany temat bo przeciez po to chyba jest to forum - zeby dyskutowac...

Pozdrawiam

Maciek

Zaprzeczasz sam sobie, najpierw "przestancie pisac bzdury bo szkoda czasu zeby to czytac...", a za chwile "przeciez po to chyba jest to forum - zeby dyskutowac... "
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Maciek-34120 w 13 Lipca 2004, 18:33:48
Dyskutowac trzeba- bo do tego jest formu- tylko trzeba to robic madrze i scisle na zadany temat a nie pisac by pisac i KONIEC .
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: tkoss w 13 Lipca 2004, 18:48:44
Jak na razie widzę, że jest to dyskusja "akademicka". Na konferencji naukowej jesteście, czy co?
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: CTL w 13 Lipca 2004, 20:00:06
Panowie otoz moje zdanie jest takie, lokomotywa spalinowa mozna nazwac lokomotywe typu SM03, czyli pojazd trakcyjny z przekladnia mechaniczna (lub hydrauliczna-wyzej bylo o tym pisane). Natomiast lokomotywa o ktorej jest mowa w temacie czyli SM42 to lokomotywa spalinowo-elektryczna (wszystkie eksploatowane na PKP poza SM03), a wiec taka ktorej nieodzownym elementem sa: silnik spalinowy, pradnica glowna i pomocnicza, silniki trakcyjne, szereg regulatorow i elementow elektrycznych.
Nie mozna napisac tak jak niekotrzy tu twierdza ze niektore z tych elementow nie sa potrzebne, nie ma pradnicy i silnikow elektryczych to juz lokomotywa spalinowa, nia ma silnika spalinowego to na dachu zazwyczaj jest pantograf a to juz elektryka, i ma to duze znaczenie wbrew temu co niektorzy twierdza.
Znaczaca role odgrywa takze szereg regolatorow, min. regulator Woodwarda, bez ktorego sprawne dzialanie lokomotywy byloby praktycznie niemozliwe.
Aby wykonac poprawna fizyke lokomotywy z przekladnia spalinowo-elektryczna nalezy wiec uwzglednic silnik spalinowy, pradnice, silniki trakcyjne i inne podzespoly odgrywajace kluczowa role w jej dzialaniu. nalezy pamietac takze ze lokomotywa taka zachowuje sie inaczej z obciazeniem i bez, i nie rozpedza sie przykladowo tak szybko jak elektryk.
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Maciek-34120 w 14 Lipca 2004, 00:41:57
Ok - dzieki za wytluymaczenie ale teraz nasunelo mi sie jeszcze jedno pytanko:
 jakie glowne korzysci daje przekładnia elektryczna (SM42) w stosunku do mechanicznej (SM03) ze ta pierwsza jest tak czesto stosowana na PKP?
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: kruger w 14 Lipca 2004, 07:13:34
Przekladnia mechaniczna stosowana jest w lokomotywach o bardzo malej mocy (rzedu 100-300KM). Przy wiekszych mocach, a co za tym idzie obciazeniach, po prostu mechanika by sie rozsypala. Dlatego stosuje sie sprawdzona na e-lokach przekladnie elektryczna. Jest to glowny powod, oczywiscie sa takze inne, typu plynnosc jazdy (mniej szarpan), itp
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: w 12 Sierpnia 2004, 18:55:04
Cytat: "Maciek-34120"
Wiecie co... jednej rzeczy nie nie moge pojąć... Po co SM42 ma silniki trakcyjne w wozkach (tak wyczytalem) Czy silnik spalinowy sluzy tylko do tego zeby napedzac pradnice ktora zasila pradem silniki trakcyjne napedzajace loka, czy tez to silnik spalinowy napedza loka?


O ile pamientam to loki do 100KM maja zasadnico przekladnie mechaniczna,powyzej 100KM a chyba do 300KM przekladnie hydrauliczne (dwie turbiny i olej miedzy nimi) a powyzej przekladnie elektryczne, aby uswiadomic jakie to sa moce napiesze przyklad z naprawy SM24 w zntk N.S. Na nawrotniku doszlo do przebicia do masy i zanim zadzialaly zabezpieczenia (ziemnozwarciowe)i pradnica sie odwzbudzila to potrafilo stopic plytke miedziana o grubosci ok 1cm.
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: kruger w 12 Sierpnia 2004, 19:15:09
Cytat: "ryswoj"
O ile pamientam to loki do 100KM maja zasadnico przekladnie mechaniczna,powyzej 100KM a chyba do 300KM przekladnie hydrauliczne (dwie turbiny i olej miedzy nimi) a powyzej przekladnie elektryczne,

Jak wytlumaczysz w takim razie ze Niemcy stosuja u siebie w przewazajacej czesci loki z przekladnia hydrauliczna? i to liniowe loki, duzej mocy. To co napisales to raczej czysta teoria, stosowana u nas za czasow lokow hydraulicznych
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 12 Sierpnia 2004, 21:32:51
do sm04 przekłądnia mechaniczna
sm15 i sm25 przekłądnia hydrauliczna
od sm30 w góre przekładnia elektryczna.
Nie chodzi tutaj o moce tylko o funkcjonalność. Przekładnia hydrauliczna daje płynny rozruch ale wymaga bardzo wysokich obrotów (co nie jest zdrowe dla silnika spalinowego) ale przy zbyt dużym obciążeniu przestaje przenosić moment obrotowy (ma to też swoje plusy). Przekładnia elektryczna jest bardzo wygodna w obsłudze i nie zużywa tak diesla jak przekładnia mechaniczna. Silnikiem elektrycznym sie dużo lepiej manewruje i ma on dużo wyższe obroty niż diesel więc i prędkość można większą uzyskać.
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: kruger w 12 Sierpnia 2004, 21:46:00
Przekladania elektryczna ma jeszcze te przewage nad hydrauliczna ze jest prosta i nie wymaga w przeciwienstwie do hydy zadnych specjalnych uszczelnien i komplikacji w budowie (jak wiadomo sama przekladnia hydrokinetryczna badz hydrostatyczna musi byc scisle uszczelniona i wsio tam musi byc dopasowane)
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: w 16 Sierpnia 2004, 16:24:23
Cytat: "kruger"
Jak wytlumaczysz w takim razie ze Niemcy stosuja u siebie w przewazajacej czesci loki z przekladnia hydrauliczna? i to liniowe loki, duzej mocy. To co napisales to raczej czysta teoria, stosowana u nas za czasow lokow hydraulicznych


Zwracam honor czlowiek tez moze sie pomylic (pisalem to z pamieci i troche mi sie wartosci pomylily), a niemieckich maszyn nieznam niestety.
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: w 07 Września 2004, 22:32:14
Helloo wyszystkim chcialem zaówazyc ze lokomotywa SM48 o ktorej bylo wspomnienie na poczatku tematu o SM42 istnieje przynajmniej ja ja widzialem w Siechnicach w jakims zakladzie :)

PS to tak aby sprostowac ten temat
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: Paul w 08 Września 2004, 12:31:01
Cytat: "Byczek->ET22"
SM48 istnieje przynajmniej ja ja widzialem w Siechnicach w jakims zakladzie :)


ROTFL
Tu jest mowa o lokomotywach w symku:))
Tytuł: Odp: Kiedy SM42
Wiadomość wysłana przez: w 10 Września 2004, 13:18:56
dobra sorka moj blad :P