Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Remastering dźwięków

<< < (4/6) > >>

youBy:
Żaden.

pol102:
yB, powiedz mi tylko jeszcze jedną rzecz, co będzie z wszystkimi dotychczasowymi plikami ustawionymi pod właśnie tą logarytmiczną charakterystykę przetwarzania? Bo w mojej opinii, sterowanie głośnością, która jest przetwarzana liniowo jest dużo przyjemniejsze.

youBy:
No z tym będzie problem. Z drugiej strony, ten projekt jest sensowny tylko wtedy, gdy wszystkie dźwięki i parametry zostaną poddane procesowi obróbki i dostosowania.

Krzysiek626:

--- Cytat: pol102 w 20 Października 2009, 13:57:31 ---yB, powiedz mi tylko jeszcze jedną rzecz, co będzie z wszystkimi dotychczasowymi plikami ustawionymi pod właśnie tą logarytmiczną charakterystykę przetwarzania? Bo w mojej opinii, sterowanie głośnością, która jest przetwarzana liniowo jest dużo przyjemniejsze.

--- Koniec cytatu ---
Nie wiem skąd ten pogląd, od dawien dawna sterowano głośnością dźwięku logarytmicznie. Zgodnie zresztą z fizjologią ucha ludzkiego. Liniowe potencjometry stosowano w regulacji tonów niskich wysokich (korekcji poziomu poszczególnych częstotliwości) i balansu. Mam na myśli analogowe urządzenia.

youBy:
Z punktu widzenia programu lepiej się liczy na liniowej skali - natężenie dźwięku spada z kwadratem odległości (1/x2), a odczuwana głośność w dB z podwojonym logarytmem odległości (1-2log x). Nie trzeba się bawić w przeliczanie później.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod