Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić
Remastering dźwięków
youBy:
Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pomysł obrobienia dźwięków do MaSzyny. Zostało by to połączone z ingerencją w sposób ich odtwarzania. Dźwięki zostałyby przekonwertowane do formatu 16bit, co zapewni dynamikę na poziomie 96dB. Odgłosy modulowane zostałyby znormalizowane do poziomu 90dB, natomiast proste dźwięki do maksymalnych 96dB. Zapewniłoby to odpowiedni stosunek głośności obu typów odgłosów oraz odpowiedni zapas, gdyby przypadkiem ktoś wyszedł poza zakres.
Mutopompka:
A kto by miał istniejące dźwięki do maszyny przekonwertować? No i dźwięki zapewne podniosłyby parę kB na zawartości :) Ale to pikuś w porównaniu z texturami :)
Rozumiem, iż format wav (pcm 16bit) zostanie standardowym formatem dźwięków.
RooteK:
Przydało by się przy okazji większość dźwięków zastąpić nowymi.
Sam pomysł ciekawy :)
youBy:
Normalizację poziomu można bez problemów wykonać np. w Audacity kilkoma kiknięciami. Potrzebny byłby ktoś, kto dobrałby (ocenił) odpowiednie głośności do poszczególnych dźwięków. Najlepiej by było pomierzyć albo dostać się do środka pojazdu z laptopem i w miarę porządnym nagłośnieniem i porównywać :)
Mutopompka:
@youBy:sam siedzę w AdobeAudition (dawny CoolEdit) i co nieco się robi z wav-ami. Możnaby także pokusić się zrobić to "na pałę", czyli ustawić jakość dźwięku na np. 80% i odpalić w maszynie. Wtedy sprawdzić, czy będzie ok. I to bez żadnego wchodzenia do pojazdu z lapkiem i bawienia się nagłośnieniem :)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej