Autor Wątek:  Kolor podświetlenia przyrządów  (Przeczytany 2439 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline siódemka 237

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Kolor podświetlenia przyrządów
« dnia: 02 Marca 2009, 13:59:47 »
Witam. Wiem że temat ten był poruszany, ale w żadnym nie znalazłem wyjaśnienia jak to zrobić. Mianowicie chodzi mi o to jak zmienić kolor podświetlenia przyrządów? Próbowałem bawić się w gimpie i komendą true ale efekty były marne, powiedział bym żadne. 

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Kolor podświetlenia przyrządów
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Marca 2009, 15:27:30 »
Myślę, że masz już wykonane czynności opisane w tym wątku.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,4105.0.html

A więc. Masz już zdublowaną teksturę podświetlenia. Wygląda ona mniej więcej tak jak w załączniku. Teraz np. pod PhotoShop'em te kratkowane miejsca traktujesz kolorem zielonym lub pomarańczowym, ale krycie nie wynosi 100%, tylko np. 25%. Aby dodać temu podświetleniu więcej realizmu, brzegi manometru kryjesz 15%, a np środek 50%. Dzięki temu brzegi będą bardziej jasne, a środek bardziej ciemny.
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2009, 15:39:14 wysłana przez Rozi »

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1244
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Kolor podświetlenia przyrządów
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Marca 2009, 16:32:04 »
Można się jeszcze pobawić w podświetlenie załączane bądź wyłączane universalem.

Zilustrowałem to na załączonym obrazku.

Obiekty z teksturą zapalonych i zgaszonych przyrządów umieszczamy oba w tej samej pozycji, niedaleko za obiektem z "wyciętymi" alphą otworami pod przyrządy. Nazywamy je np. "XXX_ON" i "XXX_OFF".
Następnie w mmd podpinamy pod lampkę universala np. tak:   "i-universal3: XXX"