Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Tekstury normalne ze zdjęć

<< < (3/4) > >>

Winger:
Przyczyną wymagań obecnej wersji MaSzyny jest brak optymalizacji w grafice (pisane na czystym OpenGL'u lata temu) oraz liczenie fizyki (przelicza po kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt razy dla każdego pojazdu na jedną klatkę, zależnie od FPS).

Nowe technologie (shadery, może i bump mapping?) będa prawdopodobnie wykorzytane w projekcie SPT, będącym efektywnie MaSzyną 2.

Co do robienia zdjęć w celu wygenerowania tekstur normalnych, jedyny logiczny pomysł jaki przychodzi mi do głowy to ustawienie się w odpowiednim miejscu pod kątem prostym do pojazdu (centralnie wobec pudła) w słabych warunkach oświetleniowych, po czym wykonanie zdjęć po uprzednim oświetleniu modelu z jednej strony mocnym źródłem światła (reflektory halogenowe?), a następnie po oświetleniu pojazdu z drugiej strony. Powinno to pozwolić na generację tekstur normalnych bardzo wysokiej jakości.

ShaXbee:
Tylko że prawdziwe tekstury normalne się robi trochę inaczej... Przygotowuje się model o bardzo wysokiej ilości trójkątów, potem przygotowujemy druga wersje z usunietymi detalami i ladujemy je do Melody.

Dobry tutorial o normal mappingu w 3ds maxie jest dostępny pod adresem http://www.poopinmymouth.com/tutorial/normal_workflow.htm

Winger:
No faktycznie, czyli cała sprawa (generowania tekstur normalnych) jest prostsza niż myślałem, będzie to jedynie wymagało determinacji modelarzy.

El Mecánico:
Panowie, nie wydaje mi się, żeby t3d i silnik symka obsługiwał nawet normal map.


--- Cytat: qduaty ---A wymianę samego silnika graficznego - przy pozostawieniu udanej i dobrze działającej reszty, czyli dźwięku, wejścia i fizyki - można przeprowadzić przy zachowaniu zgodności z obecną zawartością.
--- Koniec cytatu ---
Co do wymiany silnika to możliwość wykonania tego jest karkołomnym zawodem, gdyż grafika i fizyka zostały napisane praktycznie jako jedna całość. O szczegóły proponuję zapytać kolegów YouBy'a, Kursa i Q, którzy jeszcze coś tam w temacie walczą.

ShaXbee:
Ekhm, mówimy o SPT...
Chyba że Q znajdzie czas żeby dodać normal mapping do jego exeka :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod