Autor Wątek:  Sygnał Rp1 przed przejazdem  (Przeczytany 18272 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dozer

  • Wiadomości: 209
  • TEM2-277
    • Zobacz profil
    • Kolejowa Galeria Dozera
  • Otrzymane polubienia: 1
Sygnał Rp1 przed przejazdem
« dnia: 10 Listopada 2008, 16:12:17 »
Witam
Temat może nietypowy :) Chciałem zapytać zawodowych mechów, czy widząc wskaźnik W6a dajecie sygnał Rp1 od razu, czy dopiero wtedy, gdy ujrzycie przejazd kolejowy?
Galeria kolejowa mojego autorstwa:
http://www.dozer.kolej.org.pl/

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Listopada 2008, 16:25:44 »
Z tego co widzę jeżdżąc w kabinach to zależy od samego mecha i jego widzimisie ;)

Offline Dozer

  • Wiadomości: 209
  • TEM2-277
    • Zobacz profil
    • Kolejowa Galeria Dozera
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Listopada 2008, 16:36:52 »
Moje pytanie wynikło z tego, że na youtube ogladałem filmiki nagrywane w kabinach pociągów. Wtedy właśnie zwróciłem uwagę, że mechanicy dają Rp1 po przejechaniu obok wskaźnika W6a, w momencie, gdy dobrze widać przejazd.
Galeria kolejowa mojego autorstwa:
http://www.dozer.kolej.org.pl/

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Listopada 2008, 16:41:42 »
Z tego co widzę jeżdżąc w kabinach to zależy od samego mecha i jego widzimisie ;)
Potwierdzam :), jeżdżąc z maszynistami raz dawali "baczność" a raz nie ;), a obserwacje na szlaku to tylko potwierdzają. Mimo, że mech powinien dać Rp1 to nie zawsze to robi ;). Chociaż zdarzają się tacy, którzy trąbią, że aż strach stać w pobliżu :D.
Zależy od człowieka ;).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Listopada 2008, 16:44:30 »
Zależy też od klasy przejazdu. Oznacza się wskaźnikiem wszystkie, ale tylko niektóre są przeznaczone do otrąbienia. Wyszczególnienie jest w cegle, czasami pojawia się w rozkazie szczególnym O.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Listopada 2008, 16:52:04 »
Zależy też od klasy przejazdu. Oznacza się wskaźnikiem wszystkie, ale tylko niektóre są przeznaczone do otrąbienia. Wyszczególnienie jest w cegle, czasami pojawia się w rozkazie szczególnym O.
Dobra, dobra ;), ale jeżeli mi nie trąbią przed przejazdem gdzie rozwalona jest SSP, doszło w ostatnich latach do kilkunastu kolizji i wypadków (śmiertelnych też) i widoczność jest kiepska to chyba "olewają" sprawę :).

btw W takiej sytuacji nawet waliłbym w Rp1 nawet jeśli nie muszę ;) :
http://pl.youtube.com/watch?v=Mdf9LlrdtHY&fmt=18
ale temu mechanikowi chyba się nie chciało... ;).
« Ostatnia zmiana: 10 Listopada 2008, 16:54:13 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Listopada 2008, 16:52:44 »
Zależy też od klasy przejazdu. Oznacza się wskaźnikiem wszystkie, ale tylko niektóre są przeznaczone do otrąbienia. Wyszczególnienie jest w cegle, czasami pojawia się w rozkazie szczególnym O.
Oj Mecánico z Ciebie kiepski... Wskaźnik W6a wyraźnie mówi, że należy podać sygnał baczność. I klasa przejazdu nie ma tu najmniejszego znaczenia. W cegle o klasie przejazdów na 100% nic nie ma, a tym bardziej nie ma nic o tym gdzie trąbić nie trzeba.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Listopada 2008, 16:57:29 »
Jak mi mechanik dał poprowadzić pociąg to trąbiłem przez każdym przejazdem, ale moim zdaniem to też zależy od tego czy po znaku jest zakręt czy jest prosto. Również są różne typy przejazdów. Są przejazdy gdzie ruch jest większy, a są przejazdy gdzie ruch znikomy. Mechanik musi znać swoją trasę przejazdu więc sam ocenia kiedy powinien dać RP1.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Listopada 2008, 17:00:20 »
U mnie bywa tak, jeżeli przejazdu nie widać z pociągu to mech trąbi z daleka jak mija wskaźnik, a jeżeli przejazd dobrze widać to trąbi tylko wtedy kiedy widzi że do przejazdu zbliża się jakiś pojazd.

Offline Dozer

  • Wiadomości: 209
  • TEM2-277
    • Zobacz profil
    • Kolejowa Galeria Dozera
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Listopada 2008, 17:06:36 »
Chciałbym zapytać jeszcze o 1 kwestię. Może trochę niezgodną z tematem wątku. Czy zbliżając się pociągiem pospiesznym/ekspresem, który nie zatrzymuje się na danej stacji/przystanku, lub pociągiem towarowym, mechanik powinien dać Rp1? Np. aby ostrzec ludzi, którzy mogliby znajdować się w pobliżu krawędzi peronu.
Galeria kolejowa mojego autorstwa:
http://www.dozer.kolej.org.pl/

EU07-033

  • Gość
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Listopada 2008, 17:17:32 »
Takie ostrzeżenie podaje osoba która zapowiada pociągi (zapomniałem jak się fachowo nazywa taka osoba), bynajmniej u mnie na stacji tak jest, jeśli jedzie coś co nie staje lub manewruje to ogłasza np. "po torze nr.1 przy peronie 2 przejedzie lokomotywa, proszę odsunąć się od krawędzi peronu".

Offline Dozer

  • Wiadomości: 209
  • TEM2-277
    • Zobacz profil
    • Kolejowa Galeria Dozera
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Listopada 2008, 17:21:22 »
Takie ostrzeżenie podaje osoba która zapowiada pociągi (zapomniałem jak się fachowo nazywa taka osoba), bynajmniej u mnie na stacji tak jest, jeśli jedzie coś co nie staje lub manewruje to ogłasza np. "po torze nr.1 przy peronie 2 przejedzie lokomotywa, proszę odsunąć się od krawędzi peronu".

Nie zawsze jest to możliwe, na małych przystankach kolejowych, często nie ma osoby zapowiadającej pociagi.
Galeria kolejowa mojego autorstwa:
http://www.dozer.kolej.org.pl/

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Listopada 2008, 17:31:34 »
No tak, zgadza się, u mnie jest stacja (2 główne + 2 dodatkowe + 1 'rampa'), więc gdyby miała ostrzegać przed każdym pociągiem, to by się tam zagadała. W ogóle nikogo praktycznie nie ma na peronie poza tłumem ludzi przed przyjazdem osobowego, ale wtedy i tak nie zapowiada i tak.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Listopada 2008, 19:00:14 »
http://pl.youtube.com/watch?v=Mdf9LlrdtHY&fmt=18
Pikne filmy waćpan robisz. Statyw i inne bajery. Normalnie przyjemnie obejrzeć :)

[OT]Samochody samochodami, ale czemu nikt nie mówi o bezmyślnych ptakach? ;D
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Listopada 2008, 19:11:43 »
http://pl.youtube.com/watch?v=Mdf9LlrdtHY&fmt=18
Pikne filmy waćpan robisz. Statyw i inne bajery. Normalnie przyjemnie obejrzeć :)
[OT]Samochody samochodami, ale czemu nikt nie mówi o bezmyślnych ptakach? ;D
Dzięki :).

btw Co do osób zapowiadających przelot składu... . Któregoś razu byłem w Rokicinach (niedaleko Koluszek). Chciałem zrobić fotki stacji więc oparłem sobie rower o latarnię na peronie (rower był od strony stacji a nie toru). W pewnym momencie poczułem na plecach walnięcie powietrza i rower padł... . Okazało się, że pośpiech "przelatywał" przez stacyjkę z V ~120km/h (taka tam jest szlakowa). Niby nic, ale jak podjeżdżał osobowy ( EN57 ), to było info, żeby odsunąć się od krawędzi i takie tam. Natomiast przed pośpiechem nic :|. Jest to o tyle dziwne, że maszyniści rzadko tam dają Rp1 (może dlatego, że dróżnik jest na przejeździe) i przy wietrznej pogodzie po prostu nie słychać pędzącego składu... . Dodatkowo nad i przy peronie jest sporo zielska typu drzewa, krzewy takżę naprawdę jest tam dość niebezpiecznie.
 Jak ktoś z Was tam będzie to niech uważa ;).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Listopada 2008, 09:57:52 »
Autentyczny dialog między czeskim instruktorem a mechanikiem planowej "ostravy" w czasie "wizytacji" w kabinie:
Po przekroczeniu granicy przed jednym z przejazdów mechanik ochoczo daje po syrenach - załamanie głosu instruktora i jego oczy najwyrazniej zasygnalizowały ze stała się rzecz nadzwyczajna... jedziemy dalej, nastepny przejazd - mechanik znowu odgrywa "hejnał" - na to instruktor przerwawszy milczenie:
I - "co Pan robi?"
M- "no... daje sygnał... przejazd był..."
I - "...ale u nas to jest zabronione!"
(mechanik spojzał z niedowierzaniem na instruktora)
I - "...kierowca ma wyczerpujące sygnały na przejezdzie aby uświadomic mu ze może spodziewać sie pociągu - użycie syreny bez powodu to zakłucanie spokoju - nie wspominali Panu na kursie?".
Aby odrazu rozwjać wątpliwości - przejazdy które mijalismy: nie miały rogatek, nie miały neonów wielkosci słonia, nie były obstawione przez policje, przez wojsko też nie, i co najciekawsze - na przejzezdzie (przed torami - a nie na) czekali ludzie i samochody! niewiarygodne, prawda? A jednak...
Krzychu :)

Offline filip2h

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Listopada 2008, 10:34:18 »
OMG... Dobrze że u nas tak nie ma... Jacy mechanicy są to są, ale jak się im ładnie pokaże rączką to nie raz salwę puszczają nawet jak niema przejazdu.

Offline SP47-001

  • Wiadomości: 71
  • SU46 i Chevy Suburban - ulubione maszynki :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Listopada 2008, 23:45:40 »
Za to w Niemczech, w porze nocnej syren można używać tylko w przypadku bezpośredniego zagrożenia np. kolizją z pojazdem drogowym. W USA natomiast, mamy dodatkowo określone jak należy dawać sygnał: dwa długie, jeden krótki i długi aż do minięcie przejazdu. I to nie jest bajka z MSTS itp. tak jest na prawdę. Przekonałem się o tym osobiście.
U nas raczej maszyniści dają Rp1 jak mówił kolega pol102 - wg. ich widzimisię. Raz jechałem na EN57 na odcinku ponad 60 km, mech nie dał ani razu Rp1, mimo że były przejazdy niestrzeżone o bardo złej widoczności (szlak biegł w tunelu wyciętym w krzakach i niskich drzewach). 


Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Listopada 2008, 23:59:38 »
W USA natomiast, mamy dodatkowo określone jak należy dawać sygnał:

W .pl też jest to określone.
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2008, 00:06:33 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline olas2005

  • Wiadomości: 110
  • 301Db
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Listopada 2008, 23:19:33 »
Sygnał Rp1 musi trwać bodajże nie krócej niż 6 sekund. No i wiadomo że sygnał Rp1 nie jest sygnałem tylko aby ostrzec kogoś lub coś np na przejeździe. Sygnał ten również określa inne niebezpieczeństwo takie jak np. pożar.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Listopada 2008, 23:37:10 »
Sygnał Rp1 musi trwać bodajże nie krócej niż 6 sekund.
Obecnie jest to jeden długi ton syreną. Niegdyś było określone, że trwać ma on 3 sek bodajże.

Sygnał ten również określa inne niebezpieczeństwo takie jak np. pożar.

No nie bardzo...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #21 dnia: 01 Grudnia 2008, 02:17:49 »
Sygnał ten również określa inne niebezpieczeństwo takie jak np. pożar.
Mylisz pojęcia. Istnieją różne odmiany "Rp" :)
I-e1, rozdział II, paragraf 12
Sygnały dawane gwizdawką lub syreną pojazdu kolejowego

sygnał Rp 1 "Baczność":
jeden długi ton gwizdawką lub syreną lokomotywy

Sygnał Rp 2 "Osłonić pociąg"
Cztery długie tony gwizdawką lub syreną lokomotywy powtarzane kilkukrotnie

Sygnał Rp 3 "Usunąć osłonę i wrócić do pociągu"
Jeden długi, jeden krótki, jeden długi ton gwizdawką lub syreną lokomotywy

Sygnał Rp 4 "Hamować średnio"
Jeden krótki ton gwizdawką lub syreną lokomotywy

Sygnał Rp 5 "Hamować"
Trzy długie szybko po sobie następujące tony gwizdawką lub syreną lokomotywy

Sygnał Rp 6 "Odhamować średnio"
Jeden długi, jeden krótki ton gwizdawką lub syreną lokomotywy

Sygnał Rp 7 "Odhamować"
Dwa długie tony gwizdawką lub syreną lokomotywy

Sygnał Rp 8 "Rozpocząć popychanie"
Dwa krótkie tony gwizdawką lub syreną lokomotywy

Sygnał Rp 9 "Przerwać popychanie, pozostać przy pociągu"
Jeden krótki, jeden długi ton gwizdawką lub syreną lokomotywy

 Sygnał Rp 10 "Dalsze popychanie nie jest potrzebne. Odjechać od pociągu"
Cztery krótkie tony gwizdawką lub syreną lokomotywy

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #22 dnia: 01 Grudnia 2008, 17:26:34 »
Rzżadko sie je juz stosuje.



REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2008, 17:30:54 wysłana przez REWIZOR »
Krzychu :)

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sygnał Rp1 przed przejazdem
« Odpowiedź #23 dnia: 01 Grudnia 2008, 18:01:07 »
http://pl.youtube.com/watch?v=fr7NP7aRwZs
Około 3:50 maszynista parowozu podaje sygnał Rp 2 "Osłonić pociąg".
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz