Przykład jak ustawić cabdefination1, driverpos1 i driver1sitpos (wycinek z plików mmd 104_2 i 104_3 PC2011):
Kod: cab1definition:
-1.65 1.6 6.12 1.65 1.6 7.3 //rozmiary kabiny po ktorej mozna chodzic
driver1pos: // pozycja poczatkowa
0.97 3.33 6.2
driver1sitpos: // pozycja siedzaca
-0.668 3.059 6.48
cab1model: kabina-ep09_klim-a.t3d
Powyżej jak widać mamy różne wartości. Omówmy więc je sobie po kolei co do czego służy.
Zaczynamy:
rozmiary kabiny A po której można się poruszać:
-1.65 1.6 6.12 1.65 1.6 7.3 pierwsza wartość służy do ustawiania poruszania się w prawą stronę po kabinie [klawisz strzałka w prawo na klawiaturze] drugą ustawia się poruszanie w górę w kabinie [klawisz Page Up na klawiaturze] trzecią reguluje się poruszanie do tyłu w kabinie [klawisz strzałka do tylu na klawiaturze] czwartą ustawia się poruszanie w lewo po kabinie [klawisz strzałka w lewo na klawiaturze] piata służy do ustawienia poruszania się w dol po kabinie [klawisz Page Down na klawiaturze] szóstą ostatnią reguluje się poruszanie do przodu w kabinie [klawisz strzałka do przodu na klawiaturze]
pozycja stojąca w kabinie:
0.97 3.33 6.2 // pierwszą wartością regulujemy kierunki umiejscowienia tej pozycji w kabinie w lewą lub prawą stronę, druga służy do regulacji w kabinie jej wysokości w górę lub w dół, trzecią ustawiamy jak bardzo ta pozycja ma być umiejscowiona w kabinie do przodu lub tyłu. Należy pamiętać przy regulacji wartości drugiej, że [jeśli zwiększamy ją dodatnio to wysokość siedzenia w kabinie podwyższamy, a ujemnie obniżamy] z trzecią z kolei jest tak, że [jeśli zwiększamy ją dodatnio to przesuwamy pozycje siedzącą bardziej do przodu, a ujemnie bardziej do tyłu.
pozycja siedząca w kabinie:
-0.668 3.059 6.48 pierwszą wartością regulujemy kierunek siedzenia pozycji w kabinie w lewą lub prawą stronę, drugą ustawiamy w kabinie wysokość pola widoczności siedzenia w górę lub w dół, trzecią ustawiamy jak bardzo ta pozycja siedząca ma być umiejscowiona w kabinie do przodu lub tyłu. Należy pamiętać przy regulacji wartości drugiej, że [jeśli zwiększamy ją dodatnio to wysokość w kabinie podwyższamy, a ujemnie obniżamy] z trzecią z kolei jest tak, że [jeśli zwiększamy ją dodatnio to przesuwamy ją bardziej do przodu, a ujemnie bardziej do tyłu. Proszę pamiętać wszystkie podane wyżej wartości dotyczą ustawień kabiny A.