Autor Wątek:  Dane wektorowe UMP  (Przeczytany 3863 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6344
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 376
Dane wektorowe UMP
« dnia: 12 Września 2008, 23:03:49 »
Niedawno zacząłem eksplorację tego tematu. Użytkownicy odbiorników GPS chodzą sobie po świecie i zapisują współrzędne różnych punktów. Potem przegrywają te współrzędne do komputerów i rysują mapy. Współrzędne mają dokładność 0.00001°, co się przekłada na 1.1m na linii N-S i około 0.7m na linii W-E. Są już odbiorniki podające jedną cyfrę więcej, ale to melodia przyszłości. Aktualnie badam na ile te dane mogą być przydatne do tworzenia scenerii realistycznych.

Format źródłowy danych wygląda mniej więcej tak:
[POLYLINE]
Type=0x6
Label=Wyzwolenia
EndLevel=1
Data0=(50.23861,18.95753),(50.23834,18.95747),(50.23800,18.95733)
[END]

Więcej informacji:
http://www.ump.waw.pl/faq.html
http://ump.waw.pl/pliki/UMP-signify.txt
http://okapi.ict.pwr.wroc.pl/~tsurmacz/gps/pl/


No i żeby nie być gołosłownym, zrobiłem poglądowy zrzut ekranu (ulice w Sosnowcu; niedokładności widać nawet przy 500px/km, ale za to o ile mniej rysowania).
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2008, 02:28:50 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni