Autor Wątek:  Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.  (Przeczytany 3741 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
« dnia: 25 Sierpnia 2008, 23:29:26 »
Witam.

Mam nastepujacy problem. Odpalam sobie 3dmaxa, otwieram scenerie i exportuje za pomoca skryptow. Wszystko ladnie pieknie, ale jak odpale scn w symku to mam przesuniete szlak wzgledem trakcji i modeli, tak jakby jedno sie przesunelo wzgledem drugiego. Wkurzylem sie bo duzo pracy. Mieliscie taki przypadek?

dodam ze w maxie wszytsko jest super okej i jest jak nalezy a juz po exporcie do scn dupa.

Jesli jest jakis pomysl na naprawe tego to chetnie skorzystam, bo ostatnia dzialajaca kopia z autobak jest bardzo stara i cofnie mnie o kilka tygodni. To sie stalo jak przeinstalowalem Viste na XP i zaczelem dalej pracowac z plikiem max. Wszystkie ustawienia itd byly jak poprzednio wiec niewiem co sie stalo.

Prosze o pomoc!

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Sierpnia 2008, 23:31:33 »
Po przeinstalowaniu ustawiłeś jednostki na takie jakie miałeś (oby metryczne i jednostkę w metrach)?
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Sierpnia 2008, 23:39:38 »
Czyzby mialoby to taki wplyw? Zaraz ustawie na metryczne i wyexportuje zobaczymy czy cos pomoglo.

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Sierpnia 2008, 08:18:58 »
Poszukaj, czy w jakimś pliku .inc użytym w scenerii nie brakuje endorigin na końcu, oczywiście, jest origin na początku.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Sierpnia 2008, 09:11:16 »
Tu jest grubsza afera. Chodzi prawdopodobnie o jednostki i unit setup. Sprobuje to rozwiazac.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Sierpnia 2008, 10:33:21 »
Też miałem taki problem swego czasu. Jedna górka lądowała w zupełnie innym miejscu niż było to zamierzone. Powodem był błąd w include jakiegos semafora czy drzewa. Sprobuj zaremowac wszystkie include semaforow, drzew itp (jesli sa w osobnych plikach to caly include pliku) i wtedy zobacz co sie stanie i czy przesuniecia beda takie same. Ewentualnie zajrzyj do pliku tekstowego i zobacz czy tam trakcja jest nad torem (po wspolrzednych)
Pozdro
The Frog

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Sierpnia 2008, 20:43:14 »
Wiec tak. Kazda rzecz jaka zostanie zrobiona na nowo jest gdzie indziej, stare sa okej. Jak dokladam tory to laduja w innym miejscu niz na maxie po exporcie.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Sierpnia 2008, 21:23:27 »
A zrobiles tak, jak pisalem, z komentowaniem w pliku scn? Moze to przypadek ze po zmianie systemu sie tak stalo...
OIDP to 3ds sie pyta, jesli jednostki w pliku *.max sa inne niz ustawione w programie, wiec raczej nie ma takiej mozliwosci, zeby czesc rzeczy byla w np. metrach a inna w calach. Plik musi chyba miec jeden uklad jednostek miar.
The Frog

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Sierpnia 2008, 09:49:56 »
OIDP to 3ds sie pyta, jesli jednostki w pliku *.max sa inne niz ustawione w programie, wiec raczej nie ma takiej mozliwosci, zeby czesc rzeczy byla w np. metrach a inna w calach. Plik musi chyba miec jeden uklad jednostek miar.
Musi. I max pyta które jednostki dostosować (swoje do plikowych, czy plikowe do swoich) w przypadku niezgodności.

A może ze skryptami coś nie tak? Chociaż to mało prawdopodobne...
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Sierpnia 2008, 11:59:38 »
Wiec tak. Kazda rzecz jaka zostanie zrobiona na nowo jest gdzie indziej, stare sa okej. Jak dokladam tory to laduja w innym miejscu niz na maxie po exporcie.
A sprawdzałeś, co jest w pliku .scn przed przesunięciami? Najprawdopodobniej jest to "zepsuty" .inc.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Sierpnia 2008, 20:16:08 »
Siemana!

Wczoraj zrobilem tak; odpalam maxa, ustawiam na BRAK jednostek i odpalam plik ze sceneria. Pytanie: konwertowac na jednostki czy nie? Daje tak. Odpalam i przeskalowalem sobie obiekty i ustawilem jednostki na 1.0 = 1m wiadomo wg SI. Potem exportuje scn i pupa! Zalamka. Ale wczesniej zajarzylem ze zrobilem se inca semka z pasem zielonym na bramke. wiec go wywalilem z maxa. Export i prosze bardzo smiga jak zloto! Wiec wina byla w pliku inc!!!

Wiec wszyscy mieliscie racje i dziekuje bardzo za pomysly i pomoc. Problem sie rozwiazal droga dedukcji.

Dziekuje i pozdrawiam za razem.

Panie moderatorze, niewiem czy sie komus ten watek przyda, ale jesli nie to problem rozwiazany i mozna wywalic!

Zostawiamy dla potomnych.
Zamykam.
REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 27 Sierpnia 2008, 20:19:01 wysłana przez REWIZOR »